Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ppc

ppc

07-09-2012 om 15:22

Huisbezoek leerkracht

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

14-09-2012 om 12:52

Leuke herinnering.

In de eerste klas mochten wij in groepjes van 2 of 3 omstebeurt een nacht bij de juf logeren, echt een feestje was dat. En petje af voor de juf, want ook toen al zat ik in een klas met ongeveer 30 kinderen. (dus juffen hier op het forum, als je je leerlingen een onvergetelijke jeugdherinnering mee wil geven..)

Ja, wij mochten ook naar de juf toe, lekker pannekoeken eten enz (niet slapen). Maar dat schijnt tegenwoordig niet meer te mogen, al zou de juf het willen. Stèl je toch voor dat er pedofiele activiteiten plaatsvinden...

Tijgeroog

Tijgeroog

14-09-2012 om 15:57

Bij de meester eten

Ik ben wel eens bij de meester wezen eten, tussen de middag, was erg gezellig.

amk

amk

14-09-2012 om 20:58

O, ja

toen ik in de derde klas zat mochten we wel eens mee naar de ouders van de juf, die hadden een boerderij. (was voor meer dan de helft van de klas absoluut niet interessant, daar woonden ze zelf tenslotte ook

Ik kan me nu nog herrineren dat we de koeien uit de wei gehaald hebben.

Ef

Ef

14-09-2012 om 22:56

Toch wel jammer

Ik snap wel dat het niet meer van deze tijd is, al die leerkrachten die in hun vrije tijd al die kinderen ook nog eens thuis over de vloer kregen. Maar toch wel jammer, het heeft iets knus jaren 70 achtigs, toen dat soort dingen gewoon nog konden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-09-2012 om 21:43

En wij gingen op kraamvisite

Bij de juf. Dat zie ik tegenwoordig ook niet meer gebeuren.

Was inderdaad in de jaren '70 en met trieste afloop, want het kindje is later overleden aan wiegedood.

Dat heeft wel indruk gemaakt toen.

Thuis bij de leerkracht

Wij gingen vroeger een keer een week mee op vakantie met de juf en haar gezin en thuis komen deden we regelmatig bij diverse leerkrachten. Ik heb er topherinneringen aan. Het voelde altijd zoooo speciaal. (en ja iedereen die wilde mocht op afspraak komen, wij waren daarin niet bijzonder)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.