Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

27-06-2012 om 21:11

Humanistisch vormingsonderwijs

Op onze (gemengde) openbare basisschool wordt humanistisch vormingsonderwijs gegeven in de groepen 5, 6 en 7, op vrijwillige basis. Dit jaar gaan de lessen door omdat er uit de drie klassen genoeg aanmeldingen waren (maar liefst 9). Toen oudste op school zat waren er twee jaar te weinig aanmeldingen.
Hoe is dat bij jullie op school geregeld? Is het altijd op vrijwillige basis? Zou bij ons de animo zo laag zijn a.g.v. het grote aantal moslims en jehova getuigen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2012 om 21:26

Hier ook

op dezelfde manier. Hier is ook weinig animo. Komt volgens mij omdat het onder schooltijd is en ouders vinden dat die tijd beter aan gewoon onderwijs kan worden besteedt. Ik geef mijn kinderen dat soort vormingen liever zelf mee, op onze eigen manier. En ik vind het ook zonde van de lestijd.

Dendy

Limi

Limi

27-06-2012 om 21:30

Hier

Volgens mij konden wij ook zoiets kiezen, als één van de 3 of 4 dingen waarvoor je kon kiezen. Alleen voor geen enkele stroming waren voldoende aanmeldingen, als die er al waren. Ik zou mijn kind er ook niet voor opgeven; met geloven heb ik sowieso niks en ik heb geen idee wat dat humanistische onderwijs inhoudt. Dat stond namelijk niet in de brief en opgezocht heb ik het ook niet. (Zal wel voor meer mensen gelden?)

Mediamom

Mediamom

27-06-2012 om 21:47

Hier ook

HVO is vrijwillig, je moet als ouder ook toestemming geven. Maar (vrijwel) alle kinderen doen mee. Het wordt volgens mij aangeboden vanaf groep 3 t/m groep 8.

Vic

Vic

27-06-2012 om 23:20

Ik vind het jammer

Ik hoop dat er voldoende aanmeldingen zijn als jongste t.z.t. in groep 5 zit. Oudste heeft vanuit zichzelf al interesse in levensbeschouwelijke zaken, maar jongste krijgt er weinig van mee vrees ik. Ik zou ook niet goed weten hoe ik het moet aanpakken om haar zelf wat bij te brengen, dus we blijven een beetje steken bij de betekenis van Kerst en Pasen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.