Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Noname

Noname

22-02-2018 om 22:42

Iemand ervaring met online bijles wiskunde B?

Mijn dochter zoekt wiskunde B bijles en dan liefste online. Er zijn nogal wat sites die ik daarover vond zoals:

bijlesnetwerk.nl
bijlesje.nl
bijleshuis.nl
onlinebijles.nu
betaalbarebijles.nl

Heeft iemand ervaringen met 1 van deze aanbieders? Het is best lastig kiezen als je af moet gaan op de site alleen.

geen ervaring maar dochter keek

heel vaak naar filmpjes van een leraar op youtube. Ik geloof de wiskundeacademie? Zal t navragen als ze thuiskomt.
Bijles hebben we bij zoon in huis gehaald. Via een studentenbijles-organisatie en een neef die t goed kan

(Vanaf) een € 16/h???

Om op een website wat oefeningen te maken, die je sowieso overal kan vinden???

Ik heb jarenlang bijles wiskunde-wetenschappen aan huis gegeven, voor leerlingen 12 - 18j, maar ik heb nooit zoveel gevraagd. èn ik werkte altijd op basis van "no cure, no pay".
Ik ging aan huis, ik had een lang gesprek met de ouders en de leerling, ik liet de leerling een reeks oefeningen maken.
Op basis van wat ik zoal zag en las werden er doelen vooropgesteld en ik schatte in hoeveel (les)tijd daarvoor zou nodig zijn.
Het was niet ongebruikelijk, iemand van 16 te hebben, die op het wiskundeniveau van het eerste middelbaar (= 12-13) was blijven steken.

Ik heb ze vrijwel allemaal "door hun examens kunnen sleuren" en er waren er zelfs een paar die het "leuk" begonnen te vinden.

IMHO zijn dat soort websites gewoon boerenbedrog.

Lou

Lou

23-02-2018 om 14:11

Op school?

Op de school van mijn dochter geven ouderejaars tegen een kleine vergoeding bijles aan jongerejaars. Misschien bestaat dat bij jullie ook en is zoiets een uitkomst? Dochter zelf krijgt bijles van een oom trouwens, dat vond ze toch fijner. Ze kijkt ook af en toe naar filmpjes op YouTube.

Ik denk trouwens dat live bijles meestal effectiever is dan online, omdat je dan gewoon doorgaat tot de bijles is afgelopen en er iemand bij je zit die kijkt wat je doet.

zebra

zebra

23-02-2018 om 17:34

op school vragen

want zoals Lou aangeeft, zijn er inderdaad vaak ouderejaars die bijles geven. Of anders zijn er misschien studenten die dit naast hun studie doen, hiervoor kun je eventueel een oproepje plaatsen op facebook.

Dora

Dora

26-02-2018 om 13:08

Engels

Mijn neef raadt de "Khan Academy" aan. Het is gratis, maar wel in het Engels. Als dat geen probleem is, schijnt het heel goed te zijn (heb er zelf geen verstand van helaas).

Ik zie nu dat ze ook een Nederlandse versie hebben, maar die is veel beperkter. Maar het gaat toch om de cijfertjes, dus is het misschien geen bezwaar.

Noname

Noname

25-03-2018 om 13:30

betaalbare bijles

Mijn dochter zit in 6VWO en kijkt al genoeg Youtube uitleg filmpjes en studenten wonen niet in onze buurt.
Het is daarom online betaalbarebijles.nl geworden en ze is daar wel tevreden over. Je hoeft je deur er niet voor uit en kan dat gewoon in pyama doen bij wijze van spreken. Ik geef het maar door voor degenen die ook zoiets zoeken.

Je komt gewoon even reclame maken...

oooo had dat dan meteen gezegd

dan had ik geen moeite hoeven doen om iets te typen



Het gaat er eigenlijk maar net om wat je wil. Onze zoon heeft bijles Engels en bijles wiskunde A nodig gehad en we hebben ook verschillende aanbieders benaderd. Er zijn er ontzettend veel en het is natuurlijk altijd een afweging van prijs en kwaliteit. Uiteindelijk moet je gewoon kiezen voor wat goed voelt en wat aansluit op wat je zoon of dochter nodig heeft. Mijn man en ik vinden een persoonlijke connectie met de (online) bijlesser belangrijk, dus we hebben uiteindelijk voor Scriptium https://www.scriptium.nl/bijles-wiskunde/ gekozen. Zij zijn een breder onderwijsbureau en helpen ook studenten. Ze koppelen alle leerlingen aan een docent die ze persoonlijk selecteren. dat was ons wat waard. Prima bijles overigens en onze zoon is afgelopen mei geslaagd met mooie cijfers voor beide vakken.

https://wiskundeacademie.nl/


https://www.youtube.com/watch?v=Cc-e8EaQJRM&ab_channel=WiskundeAcademie

Mijn dochter zocht zelf onderdelen uit die ze preciezer wilde weten. Het schooltype en de soort wiskunde staat erbij. Wiskunde was voor haar niet moeilijk maar ze wilde haar eindexamen goed doen. Ze had ook een examenbundel om te oefenen.

Je kunt het ook aan de leerkracht vragen wat die denkt dat verstandig is om beter te worden in wiskunde?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.