Qenie
13-09-2011 om 12:59
Ik wil dat zoon (4) naar andere groep gaat.....
Het klikt niet tussen de juf en mijn 4 jarige zoontje (groep 1 september kind). Al een jaar niet! Maar nu moet hij ook nog kleuterverlengen dus heeft hij deze juf nog 2 jaar. Ik hoor niks anders dan klachten over zoon van de juf. Zoon gaat elke dag met tegenzin naar school want de juf is niet lief en het is zo saai. De juf is vrij streng en lacht niet veel. Zoon gaat de strijd aan en er zijn alleen maar verliezers. Juf niet blij, zoon niet blij. Ik heb al vaak met de juf gepraat over de problemen op school. Maar het lost niets op, juf ziet zoon als een probleemkind wij als ouders denken dat hij zich niet begrepen voelt door de juf. Hoe los ik dit op. Vragen of zoon in een andere groep geplaatst kan worden? Hoe leg ik uit waarom..... Ga ik naar de juf of naar de directie.

Tango
13-09-2011 om 14:08
Kleuterverlengen
Hoe kan het nu het schooljaar nog maar net is begonnen al duidelijk zijn dat je zoon moet kleuterverlengen? En wat is de reden hiervan en zijn jullie het daar ook mee eens?
Als je al zo vaak met de juf hebt gepraat en dit dus niet helpt, zou ik inderdaad eens naar de directie gaan. Een andere klas kan, maar dat ligt natuurlijk aan het vertrouwen dat je nog in school hebt. Misschien is een andere school beter. Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je al zo lang hebt gewacht. Je zoon is al een jaar met tegenzin naar school gegaan.

Avalon
13-09-2011 om 14:45
Meerdere kleutergroepen?
Zijn er meerdere kleutergroepen? Want dan begrijp ik niet waarom een kind 3 jaar lang bij dezelfde juf zit.
en inderdaad al in september zeggen dat een (september) kind moet kleuterverlengen? Dan kijkt ze dus de rest van het jaar niet meer naar het kunnen van je kind. Een vierjarige kan nog een enorme ontwikkeling doormaken in een jaar.
Dit nog afgezien van het feit dat een septemberkind volgend jaar gewoon naar groep 3 moet en nu dus al in groep 2 moet zitten.
Als je hier nog nooit met de juf over gesproken hebt, eerst naar de juf. Anders even langs de directie.

Annet
13-09-2011 om 20:27
Ik denk dat dit kind in september 5 wordt
dat duurt nog maar even dus, dan gaat het over een 5-jarige.
Ik vind blijven zitten in groep 1 absurd (tenzij er heel bijzondere redenen zijn zoals een handicap of zo, iets waardoor het logisch is dat een eventuele achterstand niet ingehaald kan worden in groep 2, per definitie dus geen gedragsprobleem)

Qenie
14-09-2011 om 09:27
Zoon zit in groep 1
De juf zegt dat ze de oktober grens hebben op school. Kinderen die net voor de grens zitten en over wordt getwijfeld gaan niet naar groep 2. Frustrerend vind ik dit, nu krijgt zoon niet eens de kans om het te proberen...

Avalon
14-09-2011 om 09:43
Erg star
Kinderen die vlak voor de oktober grens zitten zijn op jullie school al twijfelgevallen? Dan zal er naar kinderen van 2 oktober wel helemaal niet meer gekeken worden.
Erg star en al jaren niet meer volgens de wet!
Is dit het beleid van juf, en volgt de directie haar blindelings of gaat dit altijd zo?

Fianna
14-09-2011 om 12:47
Ojee
gaan we weer. Vorige school heet dit ook met mijn zoon geflikt en hem 2 keer groep 1 laten doen. Ik heb hem van school gehaald en na de meivakantie is hij op een andere school met groep 2 verder gegaan en nu zit hij gewoon in groep 3.
Op oude school vonden ze dat hij er nog niet aan toen was, dit niet kon, dan niet kon. Bleek achteraf gel*l en was hij groep 1 ontgroeid en totaal niet gemotiveerd er voor.
Hij vindt het heerlijk in groep 3 nu.
Dusssss, mijn advies: zorg dat je kind in groep 2 terecht komt. Lukt dat niet op deze school, zou ik op zoek gaan naar een andere school.

Fianna
14-09-2011 om 12:50
Beetje onduidelijk
zoon heeft dus bijna 2 jaar groep 1 gedaan, tot afgelopen meivakantie en daarna 2 maanden groep 2 en nu groep 3.
Ik vind 2 keer groep 1 doen echt belachelijk, zeker bij een sept kind!