Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-09-2009 om 15:12
De invalpool is leeg, zeiden ze. En nu krijgt groep 7 weer dezelfde invaljuf die ze vorig jaar hadden, een dag in de week. Wat een ellende, die juf was vreselijk. Zoon kreeg buikpijn, wou niet meer naar school. We hebben als ouders ook gepraat met de schoolleiding. Ik heb de juf ook aan het werk gezien, echt tenenkrommend, alleen maar negatieve aandacht, schreeuwen tegen de kinderen, nooit eens iets leuks zeggen. Niet geschikt als juf. Ze is al wat ouder, dus je zou denken dat ze wel veel onderwijservaring heeft. Ze heeft er duidelijk geen plezier in. Tegen de ouders deed ze heel aardig overigens.
Ik heb vorig jaar ook op het punt gestaan om die klas over te nemen, maar toen kwam hun eigen juf gelukkig weer.
Nu komt mijn zoon thuis en zegt dat ze haar weer een dag per week krijgen! Om haar nog een kans te geven en er komt iemand van de leiding bij zitten. Ik denk, is dit een soort therapie of zo?
Ik heb aangeboden om die dag in de week les te geven. Ik heb ook een onderwijsbevoegdheid en om te voorkomen dat het weer een doorgedraaide klas wordt wil ik dat best doen. Zoon vindt het zelf ook een goed idee.
Maar dan moet ik in de invalpool en ik wil alleen die ene dag op die school lesgeven. Ik kan ook niet meer doen. Hoe vinden jullie dat? Moet het echt allemaal zo officieel?
17-09-2009 om 14:29
Waarom niet
Hoi
Ikzelf werk ook als invalleerkracht (vacatures zijn er niet helaas). Je geeft gewoon zelf aan hoe vaak je wilt werken. Ik moet ook regelmatig nee verkopen, soms omdat ik in een bepaalde school geen zin heb...soms omdat ik die week al 3 dagen werk.
Als je salaris wilt ontvangen zal dat toch via die pool moeten gaan. Anders mag de school je ook helemaal niet aanstellen.
Waar zie je tegenop? Hier was het 1 gesprekje op het bureau en een formulier invullen (oja en een Verklaring Omtrent Gedrag haha --> vergeet niet de kosten hiervan te decalreren!)
Ik zou het gewoon doen, heerlijk toch een dagje in de klas?
21-09-2009 om 07:13
Via school
Dag Ineke,
Ik heb gehoord dat in mijn gemeente ook een vacature stop is voor de invalpool (en volgens mij lost die in de loop van het jaar vanzelf op maar daar heb je uiteraard nu niets aan).
Ik heb ook gehoord van leerkrachten die in een dergelijke pool wel kunnen instromen omdat ze het spelen via een bepaalde school. Op verzoek van de directeur worden ze dan toch in die pool geplaatst.
Ik weet uiteraard niet of het klopt maar wellicht zou je het kunnen proberen via de school waar jij wilt invallen?
groeten en succes,
Anna Marijke