Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

IQ kloof verbaal:95 performaal:65


Sanne

Sanne

13-01-2016 om 16:56

Passende school

Ieder kind wordt denk ik het gelukkigst op een passende school, maar wat die passende school is, is vaak lastig, zeker op jongere leeftijd.

Je kind zit nu op een school die kennelijk is ingesteld op kinderen die aanleg hebben voor gemakkelijk leren en gemakkelijk zelfstandig werken. En daar ook vrij regide in is. Zo is jouw kind niet. Dat jouw kind zich daar niet optimaal kan ontplooien lijkt me duidelijk. Wat volgens mij nog helemaal niet duidelijk is, is welk schooltype wel bij hem past.

Afgaande op wat jij schrijft: kind met verbaal iq van 95, thuis geen problemen, na een half jaar nog wat wennen maar geen drama's; zie ik toch vooral een vrij gemiddelde kleuter. Fijne school zoeken met structuur en zin om kinderen te helpen zou ik zeggen en je niet gek laten maken.

Op deze leeftijd zijn ze op allerlei manieren nog zo in groei. Onze dochter was als kleuter direct uitgevallen op jullie school. Huilen bij het brengen, tegen de juf geklampt ook in de pauzes en in een klas van 35 was ze ten onder gegaan. School heeft dit rustig begeleid. Nu zit ze in groep 7 en zou ze vast prachtig passen op jouw school. Zeer zelfstandig, autonoom en handig werkend. Zou in een klas van veertig kinderen nog haar weg vinden. Het kan kortom verkeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.