Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
shocking

shocking

16-11-2011 om 21:39

Is dit normaal op het vo

Ons kind zit nu in het 2e van het VO en ik hoor tegenwoordig dingen waar mijn oren van gaan klapperen en ik vraag me af of dit nu normaal is op een middelbare school.
Vorige week kwam ze thuis met een mop die een docent had verteld. Echt een te smerige mop voor woorden, iets met menstruatiebloed dat werd opgedronken. Supergoor. Vandaag kwam ze thuis met het verhaal dat ze bij een vak een melige bui hadden en dat de docent lekker meedeed en op een gegeven moment zei "dan schop ik je in je kruis"
Ben ik nu overdreven dat ik echt van dit soort dingen sta te kijken en is dit tegenwoordig normaal op school. Ik vond het in ieder geval redelijk behoorlijk schokkend en vraag me af of ik hier wat mee moet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

ik vind dit soort dingen zeker niet normaal. Als je (neem ik aan) vertrouwt wat je dochter vertelt & het is niet iets eenmaligs dan zou ik het ook zeker op school aankaarten. Eerst maar eens via de mentor.

Ingrid

Kobalt

Kobalt

16-11-2011 om 23:10

Zeker weten

Ik zou eerst toch echt zeker willen weten, of het echt gebeurd is zo. ik ben een keer er heel erg goedvanaf gekomen. zoon zei dat een lerares iets schokkends gezegd had, maar dat bleek later toch niet waar te zijn. Dan ga je wel af, als klagende ouder.

Of...

Mijn dochter kwam ook laatst thuis met een verhaal dat de leraar iets had gezegd over het afsnijden van tieten. Ze lag helemaal dubbel. Bij doorvragen bleek het om een griekse mythe over Amazones te gaan. Dochter had het ook niet als schokkend ervaren, maar omdat ze het hier thuis zonder enige context eruit gooide, trok ik even mijn wenkbrauwen op. Ik zou nog even doorvragen voor je er iets van gaat vinden.

R00s

R00s

17-11-2011 om 10:19

Pubers..

Bedenk wel dat het verhaal van een puber komt en pubers gebeurtenissen in hun eigen 'pubercontext' plaatsen en ook graag overdrijven.

Ik zou er in ieder geval tegenover je kind geen ophef over maken.
Als ik heel vaak iets van eenzelfde docent zou horen, zou ik er op een ouderavond eens kennis gaan maken met de docent.

Verder.. veel blijven praten met je kind, zonder (te heftig) te oordelen, anders vertellen ze het straks niet meer.

(Ik werk zelf in het VO en als ik af en toe hetzelfde verhaal hoor van een collega en van een leerling je vraagt je af of ze het over hetzelfde hebben).

shocking

shocking

18-11-2011 om 10:26

Oke, hier kan ik wat mee

Oke, jullie bevestigen eigenlijk wat ik zelf al zo'n beetje in gedachten had. Niet normaal dus, maar nu ook weer niet de moeite om er iets aan te doen. Die kant ging ik zelf ook op, temeer daar ik weet dat de beleving van een puberella toch anders kan zijn dan dat het werkelijk was. Al vanaf kleuteraf heb ik geleerd dat je pas echt een oordeel kan vellen over een situatie als je er zelf bij geweest bent. De perceptie van een kind is gewoon anders.
Het is meer en meer dat de manier van handelen van deze school me op alle kanten tegen gaat staan. Ze communiceren niet met ouders, van de leerlingen verwachten ze alles, maar zelf laten ze van alles versloffen, de ene les na de andere valt om allerlei vage redenen uit. Kortom, ik baal nu al van deze school en ze moet er nog minstens een paar jaar mee toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.