Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
surprise-surprise

surprise-surprise

11-11-2011 om 22:55

Ja hoor (sint)

het is zover. We moeten binnen kort aan de surprise voor school. Nu heb ik al sinds ik me kan herinneren een bloedhekel aan surprises, dus inspiratie is sowieso al een ramp. Maar daarnaast, school heeft bepaald dat het kadootje max 5 euro mag kosten, en ik schrik daar toch wel van! Want als je klasgenootje iets goedkoops heeft uigezocht wordt je min of meer verplicht dat zelf aan te vullen tot die 5 euro, waarbij je 50 ct naar boven en beneden mag afwijken.
Maar is 5 euro niet erg fors?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neuh

5 euro is het volgens mij overal. Kinderen maken op basis van dat bedrag ook hun verlanglijstje.

Valkyre

Valkyre

12-11-2011 om 01:47

Ideeen nodig?

Heb je ideeen nodig voor makkelijk te maken surprises? Zet je vraag dan hier neer - liefst met wat info over hobby's van de ontvanger erbij. Ik vind het leuk om over zulke dingen te brainstormen, en ik ben vast de enige niet!

groet, Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 08:36

Ja valkyre

Goed plan, even levend houden deze draad.
(Hier is het sinds dit jaar vijf euro,voorheen vier. Dat bedrag krijg je terug van school.)

surprise-surprise

surprise-surprise

12-11-2011 om 10:36

kennelijk ben ik er nog niet zo in thuis, het is mijn 1e jaar voor surprises. Maar ik weet wel dat je hier niks van school terugkrijgt hoor!

Simpel houden

Ik spaar het hele jaar verpakkingen in rare vormen. Nou ja, ik bedoel, niet de normale kartonnen dozen maar wel langwerpige verpakkingen of van die mooie dozen waar dure flessen in zitten. Raap ik mee bij grof vuil ofzo.
Dan heb ik een pakje behangselplak dat altijd kwijt raakt.
Als kind thuiskomt met wenslijstje van de Gelukkige kopen we het kadootje dat in de doos past waarvan weer iets te maken valt wat bij de hobby past. Kado in de doos, evt nog opvullen zodat het lang duurt voordat de Gelukkige het vindt. Goed dichtplakken. Dan doosje behangselplak terugvinden en doos met papiermaché omtoveren in object dat bij Hobby past. Laten drogen (op tijd beginnen - ik zeg voetbal en verwarming, zoek maar in archief). Verven met gewone plakkaatverf, klaar.

Eerlijk is eerlijk, ik zag er ook tegenop. En ik houd ook bij hoeveel nog. Oudste zit in groep 7, dus excl sportclub en VO moet ik voor de basisschool nog zes keer.

Gedicht is alleen wat rijmelarij. Hopsakee. Daarvoor kan je ook hier even om hulp vragen.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 14:02

Dat is helemaal waar. Al betaald surprise-surprise nu de ouderbijdrage + 5 euro extra..)

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 16:50

Dat is maar de vraag, ik betaal 25 euro, en jij? Hier worden veel dingen beskostigd dmv oud papier ophalen en dat soort dingen, en via een stichting werft de school sponsors.

Fietsenstalling alstublieft

..en bedankt.
Ik was juist zo trots op mijn zinnige en to the point bijdrage over hoe het surprisegebeuren aan te pakken.
Eigenbelang dus dit keer van mijn kant!

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 07:18

Hoeft niet, hier is de ouderbijdrage al jaren niet verhoogd, maar er wordt meer gedaan sinds enkele jaren. Ondermeer door de stichting die ik al beschreef. Die stichting verzorgt ook de nodige extra's. Zo krijgt elke klas elk jaar een voorleesboekboek van Sinterklaas, wordt niet uit de ouderbijdrage betaald.

Willemijn

Willemijn

13-11-2011 om 16:58

Nee, niet die discussie...

Nee, doe maar niet over de ouderbijdrage, dan konden ze op onze school wel een kado van 50 euro uitzoeken...(maar bij ons maken ze iets voor elkaar, wat ik overigens leuk vind).
Groeten Willemijn

surprise-surprise

surprise-surprise

13-11-2011 om 18:51

Daar ging het mij ook niet om

ik schrok gewoon een beetje van het bedrag en omdat er vervolgens iemand zei, dat krijg je weer terug van school, zei ik alleen, dat dat hier dus niet was.
Morgen worden de lootjes getrokken, dan weet ik meer, en wie weet komen er hier vandaan goede tips om te knutselen.

Willemijn

Willemijn

13-11-2011 om 23:51

Lootjes

Dat was ook meer een grapje voor wie het ouderbijdrage-verhaal van mij kennen (erg hoog).

Bij onze school zijn de lootjes vrij duidelijk: je lievelingskleur, -sport, -muziekinstrument, -dier, hobby. Daar kun je dan vaak iets mee. Hopelijk zijn het bij jullie niet alleen maar namen.
Groeten, Willemijn

Surprise

Mijn kinderen zijn inmiddels de surprisetijd voorbij, maar ik zag van de week zowel bij Albert Heijn als hij de HEMA een kant en klaar pakket voor een surprise. Zag er op het oog leuk uit, en natuurlijk handig voor de niet-knutselaars onder ons.

surprise-surprise

surprise-surprise

14-11-2011 om 08:22

Bernadetteb!

wat een goeie tip, ga ik van de week eens naar kijken!

Duur

Die surprisepakketten zijn duur. Tenminste, die van de Hema is geloof ik 5 euro.

Ik ben tegen. Sorry, maar ik ben een conservatieve trut als het op Sinterklaas aankomt. Surprises dienen naar mijn idee bij voorkeur te bestaan uit oude verpakkingsmaterialen, plakkaatverf, krantenpapier en behangplak.
Of een klein cadeautje in een drilpudding, da's ook leuk.
Maar goed: speelse huisvlijt, bij voorkeur vervaardigd uit restmaterialen en dus zo goed als gratis. Hoe meliger hoe beter.

( o ja, cadeautjes die niet warmtegevoelig zijn kan je ook goed verpakken en dan meebakken in een cake ofzo. Doet het ook leuk. Goed, geen restmateriaal, maar de surprise kan wel worden opgegeten en da's ook niet verkeerd. Zijn ouders van het betreffende kind je ook dankbaar).

Groeten,

Temet

surprise-surprise

surprise-surprise

14-11-2011 om 10:30

Vieze dingen

zijn verboden, evenals allergie-dingen. Cake kan én kruimelen, dus vies, én allergie geven (gluten). Dus dat gaat het hem niet worden.
Materiaal zal ik ook deels moeten kopen, schoenendoos, ok, maar er zal ook iets op moeten ofzo. Dat kost toch geld.

Het was toch al een slecht idee

Bedacht me nadien dat cake toch een slecht idee is, want dan zakt het cadeautje naar de bodem; brood zou wel gaan

Ik zou ze trouwens wel een tikje zeurderig vinden als kruimeltjes al reden zijn om iets vies te noemen. Dat ze niet op allerlei natte kledder en watten en stroop zitten te wachten, soit, maar eetbare baksels...

Maar goed, gluten is gluten.

Blijft staan dat ik, los van andere bezwaren, 5 euro een hoop geld vind voor een surprise. Zeker in verhouding tot de prijs van het cadeautje erin.

Groeten,

Temet

Kobalt

Kobalt

14-11-2011 om 13:47

Papiermache tipje

Als aanvulling op het verhaal van Rode beuk: Bij papier mache, doen wij het laatste laagje altijd met gekleurd papier in de gewenste kleur. Dat scheelt een heeeeleboel plakaat verf met de bijbehorende droogtijd.

Vic

Vic

14-11-2011 om 13:50

Gaat om de surprise

Ik vind dat het Sintfeest op school meer om de surprise en de sfeer gaat dan om de cadeaus. Volgens mij kregen wij 4 euro van school voor het cadeau, maar aan de surprise was ik meestal meer kwijt. Vorig jaar had oudste een voetbalshirt gemaakt, van een wit T-shirt van Zeeman (4 euro ofzo, de stiften had ik van mijn werk meegenomen). Ook als je iets met papier maakt, heb je meestal wel grote vellen van de boekhandel nodig. Ik wil wel dat het in een avondje klaar is, dus ingewikkelde dingen die 3 dagen moeten drogen zijn aan mij niet besteed.
Volgens mij had iemand hier vorig jaar iets ingevroren in een emmer water. Dat vond ik een leuk idee! Moet het wel even wat harder gaan vriezen

Chippie

Chippie

14-11-2011 om 14:30

Sorry...

Sorry, ik ben in een PMS bui, maar wat een gemiep over een paar blaadjes gekleurd papier (0,59 ct bij de Action, heb je een heel pak, kun je jaren mee)! Karton, doosjes, etc kijk eens bij de supermarkt. Als het moet, kun je voor bijna niets een surprise in elkaar flansen.

Sinterklaas is Nederlands erfgoed, dat houden we in ere. Een surprise is een kunstzinnige motorische vingeroefening van het Nederlandse erfgoed. Dan heb je zo 5 kerndoelen te pakken...

"Temet, je zit toch een beetje fout. Hier mag NIETS van etenswaren, geen drap en derrie, geen snoep en geen snippers of andere rotzooi "

Zie je wel, vroeger was alles beter

Groeten,

Temet

@temet

Ik zoek jou in Huis Tuin en Keuken... gisteren draadje begonnen over tokokleurstof.

surprise-surprise

surprise-surprise

14-11-2011 om 20:38

Tjee

nog geen lootjes getrokken! Wil andere juf ook nog meedoen. Morgen dus.

surprise-surprise

surprise-surprise

15-11-2011 om 16:01

Nou, daar gaan we, spui maar die ideeën

kind 1 -> heeft jongen getrokken, vraagt groeiende dino, geurstift, tattoo gelpennen of knutsellijm. Hobby: voetballen

kind 2 -> heeft meisje getrokken, deze vraagt, ketting dolfijn, wekker zwart, sjaal roze of sjaal wit met bloem. Hobby: verhaal schrijven, springtouw, tennissen.

Roept u maar.

Vic

Vic

15-11-2011 om 16:37

Simpel

Ik ben fan van simpele surprises. Mijn suggestie om een oud knuffelbeest open te maken (bijv. in de vorm van een dolfijn) en daar het cadeautje in te doen, heeft het echter nog nooit gehaald bij oudste
Ik zou voor de jongen een voetbalshirt maken van een wit shirt van de Zeeman. Gewoon bekleuren met stift (rugnummer en naam). Als de sjaal van het meisje in een tennisbal past, zou ik dat als surprise doen. Of anders een pen maken (in het kader van 'verhalen schrijven) van een grote koker.

surprise-surprise

surprise-surprise

15-11-2011 om 18:21

Al goede ideeën tot zover

voetbalstadion spreekt me wel aan, of ik het als blaasvoetbal doe moet ik even bekijken, hangt ook af van kind, of die daar zin in heeft.

Wekker klinkt ook wel eenvoudig.

nog meer tips?

Dances

Dances

15-11-2011 om 20:00

Suprise (voetbalveld)

Ik heb vorig jaar een platte kist gebruikt die mijn man groen heeft gespoten. Daarop met witte sticker witte lijntjes genknipt en opgeplakt. Ik heb toen bij de vlaaienbakker een setje voetbal gekocht (2 doelen en voetballertjes) die je op een taart/vlaai kan gebruiken. We hebben dit met heel goed lijm er opgeplakt. In de kist veel papiersnippers en het cadeautje ingedaan. Weinig werk en toch een leuke suprise.

Surprisepiet en - pietje

Surprisepiet en - pietje

15-11-2011 om 23:11

Niet allemaal...

Oef, ons voetbalveldidee is blijkbaar niet zo heel erg origineel (tig jongetjes in de klas zitten op voetbal...). Zit nu te twijfelen of een groot voetbalveld of een groot voetbalshirt.

Ik vind een surprise over een hobby leuker dan een surprise over het kadootje.

surprise-surprise

surprise-surprise

16-11-2011 om 11:40

Setje doelen, jemig!

Naar aanleiding van de tip hier ben ik ook even de bakker ingestapt, maar zo'n kant en klare set kost 7,50 tot 10 euro!!!! Dat gaat me wat te ver, dus we freubelen zelf wel wat met rietjes ofzo.
We even wat materiaal bij de Action ingekocht, papier en tipp-ex voor de lijnen

Dances

Dances

16-11-2011 om 12:25

Oei

Die tip kwam van mij maar ik heb daar vorige jaar zo'n 3 euro voor betaald. Nee idd. dat zou mij ook te ver gaan zo'n bedrag. Ik zag trouwens net bij de PLUS ook knutsel sintpakketen voor 0.79. Misschien is dat iets? Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.