Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pelle

Pelle

15-08-2011 om 17:51

Jongens en meisjes gescheiden les geven, is dat dan de oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tsjor

Dat jij je zoontje op ballet hebt gedaan vind ik eerlijk gezegd niet relevant. Want daar gaat het hier niet over. Hier gaat het over gescheiden onderwijs, waar jij een voorsander van bent omdat dat blijkbaar beter is voor jongetjes. Waarbij je alle jongetjes en alle meisjes over een kam scheert en je heel zorgvuldig alles wat daarmee in tegenspraak is wegredeneert. Sorry Tjor, maar je hebt rustige jongetjes en drukke meisjes. Je hebt meisjes die heel goed zijn in exacte vakken en talige jongetjes. Je hebt jongetjes die geïnteresseerd zijn in het sociale en psychologische en meisjes die gewoon met duidelijke opdrachten aan het werk willen.

Jongetjes komen in het huidige onderwijssysteem eerder in de knel en het is natuurlijk heel erg als er iemand zelfmoord pleegt. Maar denk je dat het meisjes die niet stil kunnen zitten, die niet netjes werken etc. wel goed vergaat? Want ie groep vergeet je voor het gemak. En kijk nou eens verder dan je neus lang is en kijk eens hoeveel vrouwen en mannen er per jaar met een burn out thuis komen zitten en wat voor karaktereigenschappen iemand vatbaar maken: plichtstgetrouw, hard werken, geen nee kunnen zeggen, eigen grenzen niet kennen. Gaat je al een lichtje branden?

Tikfouten

oud toetsenbord, het moet zijn voorstander en die

Gerry

"Want ie groep vergeet je voor het gemak. En kijk nou eens verder dan je neus lang is en kijk eens hoeveel vrouwen en mannen er per jaar met een burn out thuis komen zitten en wat voor karaktereigenschappen iemand vatbaar maken: plichtstgetrouw, hard werken, geen nee kunnen zeggen, eigen grenzen niet kennen. Gaat je al een lichtje branden? "

Dat zijn de vrouwen. Maar mijn vraag: komt dat door de manier van lesgeven, denk jij??

Judith

Judith, er zijn ook mannen met die eigenschappen, dat ten eerste.

En ik denk dat een manier van lesgeven die die eigenschappen stimuleert op lange termijn helemaal geen goede zaak is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.