Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kerstengel

Kerstengel

12-12-2011 om 09:08

Kerstmusical voor ouders; overdag!

Nieuw dit jaar. De voorstelling van de kerstmusical is voor de ouders op een doordeweekse ochtend. In plaats van dat de ouders van de meespelende kinderen op de avondvoorstelling (bij de echte uitvoering voor de hele school) mogen komen, moeten ze nu ineens op een doordeweekse ochtend komen.
Maar dan moeten de meeste ouders (in ieder geval de vaders!) dus werken! En net dit jaar heeft mijn dochter een rol.
Ik kan wel vrij regelen, maar het is net in de drukke voor kerst-week, waar het op de meeste werkplekken toch al lichtelijk erg druk is, omdat veel bedrijven ofwel met de feestdagen sluiten ofwel veel mensen dan al vrij hebben.
En dan te bedenken dat minister van Bijsterveldt bij dit soort dingen vindt dat je dan als ouder je belangstelling moet tonen! Nou dan werkt de school weer lekker mee zeg. Ik krijg bij de school toch al steeds meer het idee dat ze anti-tweeverdieners zijn, omdat erg veel ouder-belangstelling-dingen onder schooltijd (en dus werktijd) zijn. En dan achteraf klagen dat er zo weinig ouders waren.
Maar ik vind dit dus absurd! Dochter is al verdrietig dat papa in ieder geval niet kan komen. Maar er zijn dan ook kinderen waarvan er niemand kan komen; waarom doe ze dit nu zo?
Ik kreeg het briefje hierover vrijdag onder ogen (dochter had het al een paar dagen in de tas zitten).
En oja we "moeten" ook het volledige kostuum van dochter regelen, en dat zijn dan weer net geen alledaagse dingen... Grrrr, De kerst-stress begint hier al aardig toe te slaan.
Ik zal de planning niet meer kunnen veranderen, maar wil mijn ongenoegen wel even laten weten, maar draaf ik nou door? Of maak ik me hier niet en onrechte boos over?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

12-12-2011 om 09:18

Alleen overdag?

Of is er een keuze-mogelijkheid? Dat is hoe ze het bij ons doen. Je kan kiezen voor de ochtend of avondvoorstelling. Dit omdat de hele school plus ouders teveel mensen zijn om te herbergen. En om je als ouder dus te kunnen splitsen. en om opa's en oma's ook gelegenheid te geven. Nou, diverse opties dus. Je krijgt standaard 2 kaartjes, maar wil je er meer, dan kun je dat met school opnemen. Ik vind het wel goed eigenlijk, zoals ze dat bij ons doen. Vraag het nog eens na op school, misschien is het anders dan het nu lijkt.

sinas

sinas

12-12-2011 om 10:33

Mmmm

ja, dan is het wel vervelend en zou ik dat wel op school aangeven inderdaad.

Hier

Op 'onze' school wordt een kerstvoorstelling door de hele school gedaan, dus elke klas doet wat, ook de kleintjes. Geen echte kerstmusical dus. En die voorstelling is altijd overdag, maar daar staat wel tegenover dat op deze school aan het begin van het schooljaar een schoolgids uitkomt met daarin de belangrijke data, waaronder de kerstvoorstelling, zodat je al in september weet welke ochtend je vrij moet plannen. Dan is het wel te doen.

Ik neem aan dat het bij jou een klassieke kerstmusical is, met wat grotere kinderen, en dan kan je dat natuurlijk makkelijk 's avonds doen. Maar goed, als men dat niet wil, dan vind ik dat dat zeer ruim van tevoren moeten aankondigen.

Ik zou inderdaad een briefje schrijven dat je onaangenaam verrast bent, dat jij nu met moeite vrij hebt kunnen regelen en dat vader helaas afwezig moet zijn tot zijn grote spijt, en of men in het vervolg ruim van tevoren wil aankondigen als de musical overdag is.

Groeten,

Temet

Sieteke

Sieteke

12-12-2011 om 14:30

Generale repetitie?

Hier was de avondvoorstelling ook alleen voor de kinderen. Vanwege de brandweerverordening mochten er niet nog meer personen in de aula plaatsnemen. De ouders van de kinderen die optraden in de voorstelling mochten wel diezelfde ochtend naar de generale repetitie komen kijken. Het werd dus niet als een extra voorstelling gebracht.

Sahara

Sahara

12-12-2011 om 15:46

Suffe vraag maar wat is een ov-er?

Wat is een Ov-er?

Bij ons is de kerstviering 's avonds. Maar de kinderen die in de kerstmusical meedoen (twee van mijn kinderen) moeten 's middags al komen voor de generale repetitie.

Dus het is gewoon iets voor de klas

Als het een musical overdag is, waar hulpouders bij kunnen zijn, dan is het gewoon een klassengebeuren, in principe niet verschillend van een reken- of taalles. En ach, daar hoef je dan toch overdag ook niet bij te zijn?
Ik zou me d'r verder niet over drukmaken.

Eline

Eline

12-12-2011 om 23:01

Kerstengel

Even een hart onder de riem steken: mijn man werkt ook fulltime en ik bijna fulltime, dus kan me erg in jullie situatie en ergernis verplaatsen. Ook dat je niet bij de OV kunt (en wilt ...).
En ook de ergernis voor de kleding, ik zou met ook vreselijk ergeren dat ze geen rekening houden met werkende ouders die het erg druk hebben en niet ad hoc nog van alles kunnen regelen.

Maar goed: dit jaar kan je dus alleen overdag kijken. Misschien dat jouw man toch die avond probeert te gaan kijken, uitleggend (op die avond, als iemand hem erop aanspreekt, wellicht kan hij toch gewoon makkelijk naar binnen lopen?) dat hij echt niet overdag kon en dat hij wil kijken of er plek is, waardoor het helemaal geen probleem is als hij toch kijkt.

Voor volgend jaar misschien nu al allemaal andere ouders mobiliseren (die ook werken, of werkende mannen hebben) die er ook van balen en dan met meerdere mensen laten merken aan de OV dat het toch wel heel leuk zou zijn als de ouders van wie de kinderen optreden in elk geval ook 's avonds kunnen kijken. Sterkte ermee, ook voor je verdrietige dochter.

sinas

sinas

12-12-2011 om 23:24

Doe dus een voorstel

om het net zoals bij ons te splitsen, zodat iedereen de kans krijgt of 's morgens of 's middags te kijken.

sinas

sinas

13-12-2011 om 10:12

Niet voor dit jaar nee

maar doen ze elk jaar musical? Dan kunnen ze dat volgend jaar toch doen?

Nou ja zeg

echt onbehoorlijk vind ik het. Nog afgezien van dat het je een vrije dag kost, op zo'n termijn kan je in genoeg functies niet eens vrij krijgen. De directeur zal best druk zijn, maar toch direct aankaarten. De school is niet van de OV., kom nou zeg.
Loes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.