Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-11-2009 om 16:34
Mij zoontje zit sinds 3 maanden in groep 1. Nu hebben ze dagelijks knippen en plakken. Wat er tijdens dat knippen gebeurd weet ik niet, maar feit is wel dat mijn zoontje afgelopen week met twee knipgaten in zijn trui thuiskwam. Was een nieuwe trui dus die kon ik gelijk weggooien. Ik kon er niet de vinger opleggen wie het gedaan heeft omdat ook mijn zoontje heeft geknipt
in de haren van iemand anders.....Ik heb dit gemeld bij de juf die opmerkte dat ze alleen mijn zoontje heeft zien knippen in haren en boos op hem geworden is (wat ik overigens terecht vind hoor). Maar ze heeft niet gezien wie er in zijn trui geknipt heeft.
Vandaag komt mijn zoontje weer thuis en wat schetst mijn verbazing: hij heeft weer een knip in zijn trui (dit keer bij het uiteinde van zijn mouw).
Ik meldt heel duidelijk de naam van een klasgenootje.
Ik ben nu echt boos en ga dit morgen weer aankaarten bij de juf.
Maar....wat kan ik nu vragen/verwachten en eisen van de school? Kennelijk zijn de kleuters tijdens het knippen met heel andere dingen bezig dan met alleen knippen in papier.... Ik ben bang dat ik weer zo'n antwoord krijg van: "ja, ik kan ze niet allemaal in de gaten houden hoor"....
09-12-2009 om 14:11
Ik kocht altijd
van die opstrijk lapjes want ik kan niet met een naaimachine overweg. Mijn zoon speelde zo tot ongeveer zijn achtste regelmatig 'hondje'. Leuk hoor, op die ruwe betonnen speelplaats. Waarom zijn die speelplaatsen trouwens allemaal van zulke ruwe beton gemaakt. Da's toch echt ideaal voor gaten in kledij en geschaafde ledematen. Waarom geen gladde tegels of zo?
09-12-2009 om 21:44
Een kleuterjuf met 26 kinderen
Een kleuterjuf met 26 kinderen laat ze natuurlijk als ze slim is, niet allemaal tegelijk lijmen en verven en prikken en knippen. Ik ben geen kleuterjuf (heb slechts 1x kleuters gehad) maar zou altijd in kleine groepjes werken zodat je oog hebt voor alles.
Verder zit ik er een beetje tussenin. Ik heb geen problemen met verfvlekjes, lijmrestjes, vieze broeken en af en toe een gat in de knie. Steeds weer knipgaatjes zou ik wel erg jammer vinden, en ik zou het denk ik wel tegen de juf zeggen, zonder verwijten en boos gedoe, maar gewoon wel even zeggen. Misschien kan juf er wel wat beter op letten.
En als het toch zo doorgaat zou ik geen nieuwe kleren meer aan laten doen naar school. Maar ik weet van mijn eigen kind dat hij het héééééél leuk vindt een keer een nieuwe trui aan te doen naar school en dat te laten zien. Ik doe dat dus soms gewoon wel. En ja ik zou dan echt wel balen van een knipgat, en mijn kind ook. Het zijn nooit dure kleren, maar bijna altijd wel iets dat mijn kind mooi vindt.
09-12-2009 om 21:47
Ja, kan inderdaad ook zonder autootjes
Dat was ik even vergeten, je kunt je broek ook slopen zónder die autootjes. Je gaat naar school, neemt een aanloop op de gang, duikt op de grond en glijdt lekker een paar meter door op je knieën. En dat allemaal op zo'n fijne ouderwetse tegeltjesvloer. Réuze leuk, een aanrader voor alle kinderen (en een afrader namens alle ouders...).
10-12-2009 om 11:03
Uitglijden
Ik heb zo'n voorzichtig kind dat ik daar niet eens aan dacht.
Ik moest er gewoon aan denken toen ik laatst in de BSO op m'n gezicht ging omdat ik in het donker de schuifaf niet had gezien. Op gladde tegels was de schade wellicht minder geweest.
Wat me ook wel opviel was dat je als volwassene niet meer gewend bent aan vallen. Ik was echt stomverbaasd toen mijn uizicht ineens kantelde.