Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wiz-zy

Wiz-zy

01-06-2012 om 16:01

Kind krijgt weer die rotjuf :(

Mijn dochter (nu gr 5) had vorig jaar een erg nare juf. Erg kattig tegen dochter en de juf kan niet tegen treuzelende kinderen. Mijn kind treuzelt dus. Ze is ook snel afgeleid en juist boos worden werkt echt totaal averechts bij haar. Maar deze juf wordt razend van treuzelaars (haar woorden).
Je zag haar echt steeds stiller worden vorig jaar, maar voordat wij als ouders de oorzaak doorhadden, was het jaar bijna om, en had mijn dochter een rapport vol nare opmerkingen (inclusief taalfouten) en ook een paar onvoldoendes.
Nu heb ik gehoord (weet het nog niet officieel) dat die juf dus volgend schooljaar op groep 6 staat; bij mijn dochter!
Ik ben nu even in alle staten. Naar mijn idee is deze juf niet eens slim genoeg voor groep 6, aangezien ze vorig jaar nog geen fatsoenlijk foutloos mailtje kon sturen naar de ouders. En deze juf kan alleen met perfecte kinderen een leuke juf zijn. En dat is mijn kind dus niet, tenminste niet in haar ogen.
Nu heb ik eigenlijk de neiging om meteen voor een andere school te gaan, maar dat heeft ook nogal impact op mijn kind... De klas waar ze in zit is best leuk en dochter heeft er ook best wat vriendinnen. Op een nieuwe school is dat nog afwachten.
Vorig jaar hebben we wel met de juf gepraat, maar waar het gesprek eigenlijk steeds op neer kwam; het ligt aan jullie en aan jullie kind. En ik zat tijdens die gesprekken steeds bijna te huilen
Nu wil ik zodra het officieel bekend is meteen naar school toe stappen en een gesprek met de directie en de juf, en wie weet wil haar huidige juf, die wel inziet dat mijn kind geen dom meisje is, om tafel. Maar is dit niet nogal hysterisch? Ik weet dat er meer ouders zijn die niet weg zijn van deze juf, misschien kunnen we gezamenlijk iets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

01-06-2012 om 16:18

Zodra het officeel is

met directie praten lijkt me strak plan. En dan proberen feitelijk, zakelijk en niet beschuldigend over te komen

Dochter heeft het idee dat juf haar vervelend vindt. Dat bemoeilijkt het leerproces.

Dochter heeft bij laatste juf inderdaad veel beter gewerkt, jullie zijn daar heel blij mee. Hoe gaat school zorgen dat de aanpak van het afgelopen jaar ook dit jaar blijft.

Juf heeft tegen jullie gezegd dat ze moeite heeft met treuzelaars. Fijn dat ze zoveel zelfinzicht heeft maar hoe gaat ze dochter volgend jaar op een positieve manier motiveren?

En dan maak je meteen een afspraak voor de 3e of de 4e week na de vakantie om met directie te evalueren.

Nu van school halen zou ik niet zo vlot doen. Hier toch al 2 keer in september een heel andere juf aangetroffen dan aangekondigd. En dat zou jammer zijn van de leuke vriendinnen.

Ik zou geloof ik met dochter ook een plan maken. Hoe maak ik het jaar toch leuk. Dven erkennen dat juf haar niet ligt,d at jullie goed zullen opletten en kijken of ze manieren kan bedenken om zich in ieder geval niet zo door juf te laten raken. Kan ze sociaal emotioneel misschien wat van opsteken. (het zou beter zijn als het niet nodig was natuurlijk maar als de situatie nou eenmaal zo is...)

Mijk

Tango

Tango

01-06-2012 om 17:22

Hysterisch?

Helemaal niet! Het lijkt me een erg lastige situatie waar je nu in zit.
Ik begrijp uit je verhaal dat er geen andere groep 6 is, want dan zou je nog een parallelklas kunnen overwegen.
Gesprek met de directie zou ik inderdaad doen zodra het officieel bekend is. En dan alles op tafel leggen wat jullie hebben ervaren met deze juf. Daarna een gesprek met directie en juf waarin afspraken gemaakt kunnen worden hoe je het jaar in gaat. Komt er niets zinnigs uit dan kun je altijd nog naar een andere school vertrekken. Maar juffen kunnen gelukkig ook veranderen.

Plan a, plan b

Nee Wizzy ik denk dat jouw onderbuikgevoel je vertelt dat er wellicht storm op komst is met de komst van deze juf weer bij je kind. En ik denk dat zo'n jong kind helemaal niets sociaal emotioneel van zo'n ervaring opsteekt maar er zelfs door beschadigd wordt. Niet doen dus. Mijn advies is wat ik zelf ook altijd doe. Maak een plan A en een plan B. Plan A is afwachten tot je weet wie de juf wordt. Wordt zij het dan ga je inderdaad je zorg uitspreken en dit in de openheid gooien en vervolgens zie je het tot maximaal de herfst- of kerstvakantie aan. Gaat het dan goed dan blijft ze daar. Gaat het niet goed dan haal je plan B uit de kast. Plan B is n.l. dat je je nu al gaat orienteren op andere scholen in de buurt. Daar hoeft je kind nog niet vanaf te weten maar jij zoekt al een school uit en hebt eventueel al een orienterend gesprek. Zonder al te veel te vertellen overigens, alleen om te weten of er plek is en of ze tussentijds kan instromen etc. Zorg dus dat je je goed voorbereid want dan voel je je ook zekerder en dat straal je dan naar die juf uit. Zo'n gesprek met de juf kun je beginnen met heel neutraal te zeggen, ik herinner me nog dat je in het verleden gezegd heb dat je niet tegen treuzelen kan en traagheid. Nu is het zo dat dit nog steeds een eigenschap is van onze dochter dus hoe denk je hier volgend schooljaar mee om te gaan? Laat ook vooral blijken dat jullie zelf daar eigenlijk helemaal geen probleem mee hebben en dat je wel begrijpt dat het een lastige eigenschap zou kunnen zijn binnen een groep maar dat ze daar dan een oplossing voor kan bedenken en dat je best wel mee wil denken. Bijvoorbeeld dat ze 15 minuten voor dat er iets gaat gebeuren je dochter even een seintje geeft dat zij alvast haar spullen gaat opruimen of zo. Zal ze vast wel op de PABO geleerd hebben ; ) Leg vooral de oplossing bij haar en houd het neutraal en schiet niet in de emotie of in de aanval.

Yura

Yura

02-06-2012 om 12:27

Vergelijkbaar

Mijn zoon was erg ongelukkig geworden van zijn meester in groep 7, hij was eigenlijk min of meer depressief geworden. Dat had een enorme weerslag op het hele gezin. Het jaar daarna ging dochter naar groep 7 en we hadden in onderling overleg besloten dat als zij hem mocht krijgen, dat ze dan van school zou gaan. Was ook met haar besproken al. Ik had gekeken op andere scholen hoe groot de aanstaande groepen 7 waren en of ze met bekenden in de klas zou komen, dus stond standby om in actie te komen. Pas de maandag voor de vakantie werd bekend gemaakt welke leerkracht op welke groep en gelukkig de meester was weer doorgestuurd naar een andere school van dezelfde stichting. Hij was bij ons een jaar of 3 daarvoor ook al terecht gekomen vanaf een andere school, heb achteraf begrepen dat dat al 30 jaar zo gaat. Maar ik vind het dus echt niet raar om je kind van school te halen. Een jaar is enorm lang voor een kind en kan een kind echt beschadigen.

Een reactie

Ik reageer eigenlijk nooit op het forum maar nu even wel.

Een juf die razend word van treuzelaars is in mijn ogen niet geschikt om voor een klas te staan.

Ik ben het helemaal eens met eefy eens dat je kind er door beschadigd raakt. Voelt je kind zich wel veilig bij deze juf? Er zullen vast wel meer treuzelaars zijn in haar klas.

En inderdaad...op iedere school zit wel zo'n juf. Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Ook een juf die razend werd op kinderen in de klas. Vooral op kinderen die moeite hadden met leren. Na vele gesprekken en een paar maanden later zat er nog geen verbetering in. Juf gaf de kinderen de schuld. Het lag niet aan haar... We (een aantal ouders) hebben toen een officiele klacht ingediend bij de directie. Klinkt heel grof, maar toen werd er wel aan gewerkt. Juf kreeg gesprekken en werd geholpen. Langzaam ging het beter. Ook wij (ouders) hebben evaluatie gesprekken geeist. We wilde op de hoogte gehouden worden. Het gaat om je kind tenslotte.

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie precies is. Maar als je kind stiller en stiller word, dan is het niet goed. Zijn er nog meer kinderen in haar klas die zich zo voelen?

Je kind van school halen? Daar heb ik toen niet eens aan gedacht. Het lag niet aan de kinderen, maar aan de juf. Andere juffen hadden nooit geen problemen gehad met deze klas.

Ik vind dat deze juf of geholpen moet worden hoe ze om moet gaan met treuzelende kinderen, een cursus: Hoe leer ik geduld te hebben, of maar een andere baan moet gaan zoeken...

Voorzichtig!

Mijn dochter zat in groep 6 bij een meester die de boel niet aankon. De 'populaire'kinderen grepen de macht en de minder populaire kinderen (waaronder mijn dochter) hadden het zwaar te verduren. Mijn dochter kwam regelmatig bont en blauw thuis, haar spullen werden afgepakt, ik kan nog wel uren doorgaan over de akelige dingen die er allemaal gebeurden. Na meerdere gesprekken met de meester zelf, die helemaal niet goed verliepen, ben ik naar de directeur gegaan, die aangaf dat ik maar met de meester moest praten. Uiteindelijk was het jaar voorbij en kreeg dochter in groep 7 goede juffen. Maar de meester werd verplaatst naar groep 8 en daar waren de meeste ouders het niet mee eens. Ik ben weer naar de directie gegaan en daarna heb ik geprobeerd de ouders te mobiliseren. Dat liep helemaal verkeerd af: de ouders van de populaire kinderen gingen klikken bij de directie (weten we meteen waar hun kinderen dat van hebben) en daarna durfden de ouders van de overige kinderen niks meer te zeggen. Later kreeg ik een stuk of 10 mailtjes dat het zo dapper was dat ik het had durven aanzwengelen, maar... en dan volgden er allemaal redenen waarom ze zelf niets durfden te zeggen (nog jongere kinderen op die school, zorgenkind dat nergens anders heen kon enz.).
Achteraf gezien had ik beter tegen de directeur kunnen aankondigen dat ik de andere ouders zou polsen naar hun mening over het feit dat onze kinderen in groep 8 weer die meester zouden krijgen. Dan hadden die ouders niet hoeven klikken. Nu was ik de onruststoker die de meester 'beschadigde'. Mijn kind was inmiddels zo beschadigd dat ik haar toen direct van school heb gehaald. Er speelde ook nog mee dat die meester mijn dochter een schooladvies moest gaan geven en al te kennen had gegeven dat 'dit slome schaapje een typisch VMBO-ertje' was, terwijl het kind allemaal A's scoorde. De fantastische juf van de nieuwe school heeft de kennishiaten opgevuld die de meester in groep 6 had veroorzaakt en het kind een VWO+ advies gegeven.
Moraal van het verhaal is dat je voorzichtig moet zijn dat jij niet straks de zwarte piet krijgt als die juf volgend jaar toch voor de klas van je jongste staat. Dan ben jij ineens die ontevreden rel-moeder en krijg je helemaal niks meer voor elkaar. Desnoods zeg je tegen de directeur dat het je sterk lijkt dat je je vergist, maar dat je voor de zekerheid toch maar eens met de andere ouders gaat praten. Dan kan hij je nooit beschuldigen van akties achter zijn rug om.

Nog eens gelezen

Nu lijkt het net of ik neerkijk op VMBO-ers en dat is absoluut niet waar! Als mijn dochter de scores had gehaald die daarbij hoorden, was ik net zo trots op haar geweest. Maar om een kind dat gemakkelijk VWO kan naar het VMBO te sturen omdat het 'een sloom schaapje' is, dat gaat me echt te ver.

Egel

Egel

07-06-2012 om 15:33

Stoepkrijt

Indrukwekkend verhaal Stoepkrijt. En ik denk dat iedereen dat wel begrijpt over het VMBO/VWO+ verhaal.
Ik vraag me af if het nu niet goed zou zijn als die directeur dit verhaal nu nog eens achteraf zou horen. Ik hoop dan altijd dat mensen daar nog van kunnen leren.
Groeten, Egel

Egel

Nou, IK ga niet nog een keer met die man in gesprek. Hij heeft me helemaal zwart lopen maken op de school waar mijn dochter naartoe ging, zelfs zo dat een vriendin van mij die op weer een andere school werkt ervan hoorde. Hij heeft bovendien een 'eindverslag' rondgestuurd naar jan en alleman en daar lustten de honden geen brood van. Gelukkig was de nieuwe juf een heerlijk mens, dat eerst zelf wel eens wilde zien wat er waar was voordat ze haar oordeel klaar had. Kind heeft die juf nog anderhalf jaar gehad en er is geen enkel ongemakkelijk moment geweest tussen juf en mij. Heb nog wel het bovenschools management van de oude school een briefje gestuurd hoe die directeur tekeer is gegaan. Keurig briefje teruggehad, totaal nietszeggend.
De klas is keurig naar die meester gegaan en door 'onverklaarbare redenen' was het gemiddelde van de cito dat jaar ineens enorm veel lager. En dat was sneu voor de kinderen, maar voor mijn dochter fijn want niemand van die oude school is naar haar VO school gegaan. Van een paar moeders die ik nog wel eens sprak (die van de mailtjes achteraf) hoorde ik dat ook dat jaar de kinderen weer aan de macht waren. Inmiddels heeft de meester deels andere taken en staat hij nog maar twee dagen voor de klas. Maar dat had natuurlijk helemaal niets te maken met al die onrust die 'dat draak van een wijf' (aldus de benaming van de directeur voor mij) had veroorzaakt
Ik denk niet dat de directeur of wie dan ook van die school er nog iets van zou leren. Ik ga er in ieder geval mijn handen niet meer aan branden, bijna vier jaar na dato.

Egel

Egel

07-06-2012 om 16:58

O nee

O nee Stoepkrijt, het was een erg verhaal, maar het blijkt zelfs nog extremer. Tsjemig.
Ik vraag me wel vaker af waarom (erg) slecht functionerende leerkrachten toch alsmaar door mogen gaan met hun werk. Maar bij die school van je dochter is dat alvast verklaarbaar met een zich schandalig gedragende directeur.
Wat een opluchting moet dat geweest zijn, die nieuwe juf waar het zowel op schoolvakken als 'persoonlijk' heel goed is gegaan.
Groeten, Egel

Heerlijk

Ja, dat was een verademing. Het rare is dat ik tot en met groep 5 op de oude school ook nooit problemen had en toen dat in groep 6 wel gebeurde was het ineens allemaal mijn schuld. Alles waar ze ouders voor nodig hadden was ineens 'vol' als ik me aanmeldde. Prima hoor, dan niet. Ik heb bij de nieuwe juf gemeld dat ik best eens tijd had voor meefietsen/knutselen/proefjes/spelletjesdag/scheidsrechteren maar was blijkbaar al zo gewend dat ik nooit werd gevraagd dat ik helemaal verbijsterd was toen de nieuwe juf wel blij was met het aanbod. Ik heb nog genoegelijk aan wat activiteiten meegedaan en als ik juf nog wel eens tegenkom maken we altijd nog een praatje. Het was een fijne afsluiting van de basisschoolperiode. Dit was ook een juf die op een prettige manier haar mening gaf, ik ben namelijk graag bereid om te luisteren naar goede argumenten waarom iets anders is dan ik het zie, maar niet als mijn kind daarbij wordt uitgemaakt voor sloom schaap. Juf zag een zachtaardig kind dat graag wil leren(haha, een nerd) en dat klinkt toch heel wat aardiger.
Ik ben overigens nog maanden na de schoolwissel aangesproken en klemgereden door de ouders van de populaire kinderen van de oude school, die me allerlei lelijks toesisten. Echt bizar...

Fiorucci

Fiorucci

07-06-2012 om 19:15

Stoepkrijt

Deels herkenbaar, al werd er beter gereageerd door de directie van school. Maar ik zal nooit vergeten dat de desbetreffende leerkracht stelde at hij het somber inzag voor mijn zoon,zo zei hij het letterlijk, over een jochie van toen tien jaar die moeite had met hem, en met rekenen. Dat jochie doet met alle gemak de mavo, zou nog beter kunnen en speelt de sterren van de hemel met zijn gitaar, en die leerkracht krijgt daar binnenkort een filmpje van in zijn mailbox. Ik zal me inhouden en geen opgestoken vinger toevoegen...

Voor wiz-zy

Het is moeilijk hoor om zomaar een klacht in te dienen tegen iemand. Maar ik was toch wel blij dat we het gedaan hebben. Daardoor had juf de kans om het te gaan verbeteren. Helaas is het dit schooljaar (mijn kinderen zaten gelukkig niet in haar klas) weer fout gegaan. Nu is ze voor volgend jaar niet ingedeeld zag ik op de nieuwe lijst. Heel vervelend voor haar maar ik ben er blij om. Mijn dochter hoeft nooit in haar klas te zitten.

Deze juf kon ook niet overweg met kinderen die wat moeilijker leren...aangezien mijn dochter niet zo'n snelle leerling is, ben ik opgelucht.

Wij hadden in eerste instantie een gesprek met de directeur gehad. Die zou er wat aan doen. Dat duurde een andere moeder te lang en die heeft dus bij het bestuur aangeklopt van het overkoepelend orgaan. Toen is het wel aangepakt. We hadden ons ook al voorgenomen dat als het bestuur het niet aan zou pakken, dat we dan naar stichting onderwijsklachten zouden stappen. Is niet nodig geweest. Ook wil ik nog even zeggen dat iedere school toch een klachtencommissie heeft.

Ik geef eerlijk toe. Het was niet leuk om te doen. Ik heb er zelfs wakker van gelegen. Maar ik heb het gedaan voor mijn kind en al die andere kinderen. Samen met nog 10 andere ouders. Ik stond niet gelukkig niet alleen. Behalve met het laatste evaluatie gesprek. Iedereen vond het allemaal goed. Ik was nog niet gerust. En achteraf was mijn ongerustheid terecht...

Fiorucci

Fiorucci

11-06-2012 om 10:56

Wizzy

Wat naar is dat he, dat een leerkracht zo'n effect heeft op een kind, en wat verwoord ze het goed en duidelijk. Ik zou dit ook zeker zo letterlijk vertellen in het gesprek, dat zij dit zo ervaart. Ik geef je groot gelijk dat je contact zoekt met de directie. Ik ben heel benieuwd hoe ze hierop reageren.

Primavera

Primavera

11-06-2012 om 18:21

Ik zou wegwezen

Één van mijn kinderen heeft een jaar zo'n kreng van een juf gehad, die werkelijk elk gedrag van hem negatief interpreteerde. Hoe hij ook zijn best deed het was nooit goed en toen kreeg hij de pest aan school en deed helemaal niks meer.
Het heeft hem bijna gebroken en nog zo'n jaar zou funest zijn geweest. Achteraf had ik hem misschien beter halverwege het jaar van school had veranderd. Aan het eind van het jaar wist ik het heel zeker, DIE juf nooit weer. Gelukkig werd het contract van dat mens mede vanwege de vele klagende en het tijdens het jaar vluchtende kinderen niet verlengd.
De juf die het jaar erna kwam stelde vast dat ongeveer de hele klas bijna een jaar achterliep en heeft meer dan een jaar nodig gehad om de klas weer min of meer bij te krijgen. Voor mijn zoon heeft het bijna twee jaar geduurd voordat hij zijn oude werkmentaliteit weer opgepakt had.
Kortom een foute leerkracht kan veel schade berokkenen. Niet alleen wat leerachterstanden betreft, maar ook werkhouding en de sfeer in de klas onderling.

Fiorucci

Fiorucci

11-06-2012 om 18:46

Primavera

Mijn zoon kreeg wel zo'n tweede jaar met zo'n vreselijk iemand, afschuwelijk inderdaad, dat moet je eigenlijk niet eens overwegen, vind ik nu achteraf, daar heb je helemaal gelijk in.

Karmijn

Karmijn

11-06-2012 om 19:37

Nog een stem in het koor

Ook wij hebben achteraf heel erg veel spijt gehad van het blootstellen van ons kind aan een juf die slecht was voor zijn zelfbeeld. Halverwege het jaar hebben we hem wel bij haar uit de klas gehaald, maar in dat halve jaar was er zoveel kapot gemaakt. Het heeft ongeveer drie jaar geduurd, voordat zijn vertrouwen in leerkrachten weer enigszins hersteld was.
Toen dochter ook bij deze heks in de klas zou komen, hebben wij haar van deze school gehaald. De beste beslissing ooit. Man, man wat is dat kind opgefleurd.
Het zegt ook wat over de school, de leidinggevenden en over het zelfcorrigerend vermogen van het team, als ze zo iemand in het zadel willen houden. Als je ziet dat je collega kinderen de depressie in helpt en je doet er niets aan, wat ben je dan voor een leerkracht, wat ben je dan voor een school?

Evanlyn

Evanlyn

11-06-2012 om 22:01

3 maanden

Hier was het record 3 maanden. En dat was eigenlijk nog te lang, want kind heeft het nog wel eens over de afschuwelijke juf van de vorige school. Ik heb hier toen niets gepost, want er viel niets te vragen: het was overduidelijk wat mij te doen stond.

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2012 om 11:38

Wizzy

Dat is de school van mijn zoon ook nog steeds, zijn zus zit er nog steeds, nu in groep 8. Maar nu hij al 3 jaar op het vo zit heeft hij er nog steeds last van, merk ik, vooral wat betreft het vertrouwen hebben in leraren. Ik zou ook het gesprek afwachten, maar orienteer je vast, voor het geval dat.

Evanlyn

Evanlyn

12-06-2012 om 11:43

Leuke klas

Dat maakt wel uit, vind ik. Samen kun je meer ellende aan dan alleen. Dat was bij ons niet aan de orde, juf moest echt dochter hebben en de overige kinderen voelden dat aan en pestten lekker mee. Dus tja, elke situatie is anders. Is er geen school waar ze bij een buurmeisje in de klas zou kunnen komen of zo?

gientje

gientje

12-06-2012 om 12:52

Iemand wegkrijgen

Ik vind het echt heel erg dat er zoveel kinderen op een school zitten met een nare juf! Dan kun je ook gewoon niet leren! Laat staan dat je plezier hebt in school.
Ik ken iemand (heel erg via via) die op een school werkt waar ze ook gewoon een nare juf hebben. Toch, zegt zij, krijg je zo iemand niet makkelijk weg. Die persoon heeft de directie mee. En dan is het heeeeel lastig. Rechtstreeks bij het bestuur aankloppen werkt ook niet goed (want er moet een dossier zijn opgebouwd). Langzaamaan komt dat dossier er nu dan toch een beetje, stap voor stap. Maar dan nog ben je er voorlopig nog niet om iemand weg te krijgen.

Karmijn

Karmijn

12-06-2012 om 13:16

School kan wel veel doen

Ik begrijp dat het niet makkelijk is om iemand die niet functioneert, te ontslaan. Maar de directie kan zeker wel dingen doen, om de kinderen en ouders te helpen. Zoals cobi schrijft, in ieder geval zorgen dat niemand de persoon voor twee jaar krijgt. En daarnaast kan iemand gecoacht en gecontroleerd worden. Veel meekijken in de klas en directief sturen.
Ook kun je de kinderen die extra gevoelig zijn helpen, door voor hen een tweede persoon aan te wijzen, waar ze heen kunnen als ze er met de juf niet uitkomen. Begin er eens mee ze te geloven.
Daarnaast is de sfeer in de school er eentje, die je als directie kunt beïnvloeden. Hoe gaat men in het team om met feedback? Durft men de fout ook bij zichzelf te leggen, of ligt ieder probleem dat zich voordoet aan de kinderen en de ouders? Ziet iedereen zichzelf wel als instrument? Is er een veilige onderlinge sfeer, waarbij men open hulp kan zoeken voor problemen die men ervaart?
Ik heb nu twee basisscholen van binnen meegemaakt en daar zit het verschil. In de nieuwe school heb ik nog nooit een leerkracht horen roddelen over ouders en personeel. De sfeer is open en er wordt duidelijk gezegd: niemand is perfect, wij ook niet, maar we kunnen wel proberen om samen oplossingen te zoeken voor problemen.
In de nieuwe school wordt ook nauwelijks gepest door de kinderen en ik weet zeker dat dit komt, doordat de leerkrachten voor een goede veilige sfeer zorgen.

desperate mother

desperate mother

14-06-2012 om 18:33

Hier ook formatie bekend

en mijn kinderen krijgen ook weer de rotjuf die ze eerder hebben gehad, die mijn dochters zelfvertrouwen volledig heeft ondermijnd, die mijn zoon, met zijn gewiebel niet kan velen. Ik kan en wil hen dat niet weer aandoen. Jeemig, wat moet ik nou? En waar vind ik op zo korte termijn een andere school?

Tango

Tango

14-06-2012 om 21:37

Meteen naar school stappen

Ik zou zo snel mogelijk naar school gaan, desperate mother, en in gesprek gaan met de directie waarom je dit echt niet ziet zitten. Kunnen ze nog naar een parallelklas? Anders zou ik inderdaad een andere school overwegen. Of je kunt nog proberen om met deze juf in gesprek te gaan, maar of dat zin heeft bij twee kinderen....

desperate mother

desperate mother

14-06-2012 om 21:56

Helaas

de locatie waar ze zitten is vrij klein, zo klein dat ze volgend jaar groepen moeten combineren. Dus een parallelklas zal niet lukken. Heb al gesprek met locatiehoofd en ib-er aangevraagd.

Rosase

Rosase

15-06-2012 om 18:07

Niet gaan wachten op dat gesprek, maar alvast om je heen kijken.

Ken je geen mensen met kinderen op andere scholen? Als dat wel het geval is zou ik die alvast eens bevragen. En anders de dichtsbijzijnde scholen eens googlen en inspecteren van de inspectierapporten. En bij de goeie dan ook alvast een gesprek aanvragen. Je hebt nog wel een paar weken en dan kan er veel gebeuren, maar ik zou niet nog een weekje gaan zitten afwachten want dan wordt het allemaal nog erg krap.

Hier nog overigens nog niks bekend. Afwachten dus maar....

desperate mother

desperate mother

15-06-2012 om 21:50

Rosase

ik ben ook al aan het kijken. Maar veel scholen zitten ook al erg vol. De scholen hier in de buurt in ieder geval. Ik zal dus echt verder en buiten de wijk moeten.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-06-2012 om 22:13

De MR gaat wel over de groepen en de groepsgrootte maar niet over 'de poppetjes'. Mijn ervaring is dat hier tot op het laatste moment in geschoven kan worden.

Rosa van der Zanden

Mijn ervaring

Mijn ervaring met dit soort juffen is dat daar niet meer mee geschoven wordt als eenmaal bekend is gemaakt welke klas ze krijgt. De directie weet dat die juf niet zo lekker ligt bij de ouders. Alsnog schuiven verzwakt de positie van de directie - want het lijkt of ze zwichten onder druk van de ouders - EN van de juf: de ouders in de klas die ze na schuiven zou krijgen hebben gezien hoe succesvol de ouders uit de klas die ze oorspronkelijk zou krijgen tegengas gaven. En gaan dat ook proberen. Bij mijn dochter op school werd iedere vorm van protest resoluut de kop ingedrukt. Met succes: iedereen bleef, behalve dan mijn dochter.

desperate mother

desperate mother

17-06-2012 om 13:40

Vandaar

dat ik mijn pijlen alvast naar buiten ga richten, want ik heb niet de illusie dat een gesprek echt iets gaat toevoegen. Zeker niet omdat de betreffende juf bij het locatiehoofd wel een potje kan breken, wel meer dan 1. Ze loopt er mee weg want juf X is wel zo geweldig georganiseerd enzo!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.