Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wiz-zy

Wiz-zy

01-06-2012 om 16:01

Kind krijgt weer die rotjuf :(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Corien Wardenier

Corien Wardenier

17-06-2012 om 16:01

Rot juf

Wij hebben dit probleem ook als eens gehad en uiteindelijk is de juf op non-actief gezet. Wij hebben als ouders een brief naar de directie, MR en de algemeen directeur gestuurd. Je moet blijven vechten voor je kind, als een tijger voor haar welp lijkt het wel! Blijf doorgaan met je protest en probeer samen met andere ouders 1 blok te vormen. Sterkte ermee

Wiz-zy?

Hoe staan de zaken ervoor, Wiz-zy? Nog nieuws?

desperate mother

desperate mother

18-06-2012 om 15:34

Moet ik hiermee akoord gaan?

Locatiehoofd stelt dat ik beter met IB-er EN die betreffende juf kan gaan praten!!!

Karmijn

Karmijn

18-06-2012 om 15:41

Twee mogelijkheden

In mijn opinie zijn er twee mogelijkheden:
a, je ziet nog kans op verbetering van deze juf. Dan is een gesprek met deze juf inderdaad heel verstandig. Jij kan dan vertellen wat er mis is gegaan en er kunnen afspraken voor de toekomst gemaakt worden.
b, je gaat je kinderen echt niet bij haar in de klas laten. Als ik je posts zo lees, betekent dat dan verandering van school, want een andere optie lijkt er niet te zijn. De directie gaat achter de juf staan en die gaat haar dus niet de deur wijzen. Het probleem ligt bij jou en niet bij de school (in hun visie). Vechten tegen de bierkaai, kansloos. Wegwezen dus.

desperate mother

desperate mother

18-06-2012 om 21:08

Lastig hoor

volgens locatiehoofd, die ik vandaag heel even heb gesproken, zouden mijn kinderen gejuicht hebben bij het horen van die juf??? Heel vreemd. Verder blijkt uit alles dat locatiehoofd vierkant achter deze juf staat. Ik heb besloten dat gesprek dan wel aan te gaan, het even aan te kijken hoe het loopt in het nieuwe jaar, en anders, wegwezen.

Evanlyn

Evanlyn

19-06-2012 om 12:06

Slimme kinderen

Je kinderen zijn slim en juichen mee uit zelfbehoud, denk ik. Vraag het ze maar eens.

desperate mother

desperate mother

19-06-2012 om 17:44

Evanlyn, gevraagd.

maar mijn kinderen hebben niet gejuicht volgens eigen zeggen. Ik zal ze toch moeten geloven, want wie gelooft ze anders?
Gesprek kan al op 3 juli a.s. Op tijd he? Laatste week voor de vakantie zo'n beetje.

Evanlyn

Evanlyn

19-06-2012 om 23:37

Ja,

dan is dat zo, ik zou ook eerder mijn kinderen geloven. Maar ook is het waarschijnlijk (en verstandig) dat ze op school niet het achterste van hun tong laten zien.

Overigens werd mijn dochter er door haar juf op aangesproken dat ze bij mij had geklaagd. Dat mocht ze niet meer doen. Pfff...ik had alleen maar tegen de juf gezegd dat het niet zo lekker liep met dochter.

Gelukkig is ze nu ergens waar ze het prima heeft.

desperate mother

desperate mother

19-06-2012 om 23:44

Weet je wat ik ook zo vals vind

dat er nu ook gewoon gezegd wordt dat de problemen niet bij deze juf het ergst waren, maar bij de duo-juf, terwijl ik van mijn ene kind een observatie-rapport heb waar gewoon in staat dat dat betreffende kind bij die duo-juf veel beter draait omdat zij veel non-verbale communicatie gebruikt, dit itt die "rot"juf. Dit kind is ook degene die me nu al een paar keer heeft gezegd het toch niet zo'n goed idee te vinden die juf weer te krijgen.
En dat er ook gezegd wordt dat op een andere school dit betreffende kind misschien niet eens binnen was gehouden, dat een andere school niet zoveel moeite voor hem gedaan zou hebben.

Karmijn

Karmijn

20-06-2012 om 09:45

Vals of dom of wishfull thinking

Misschien is het niet eens vals. Waarschijnlijk is het gewoon domheid van de directie. Zij willen met de beschikbare middelen en personeelsleden een nieuw schooljaar in elkaar knutselen. En dan nemen ze informatie selectief op....
Hier wist een ib-er mij eens te vertellen dat 'er vroeger toch helemaal geen problemen met onze zoon waren, wat raar dat het nu ineens misgaat...' En dat terwijl wij ieder jaar al gesprekken over hem gevoerd hadden, omdat het zo beroerd ging op school en hij er met zo'n tegenzin heen ging.
Maar desperate mother, bij ons was een schoolwissel echt een verademing. Volgens mij heb je geen vertrouwen meer in deze school. Weet je zeker dat je hier verder mee wilt? Vanaf mijn beeldscherm schreeuwen de alarmsignalen mij tegemoet.

Evanlyn

Evanlyn

20-06-2012 om 11:14

Desperate mother en wizzy

Despert mother : die opmerking dat ze zo veel moeite hebben gedaan en dat een andere school kind niet eens "binnen had gehouden" vind ik ongelooflijk vals. Dat er misschien andere scholen zijn die nog slechter omgaan met niet-gemiddelde kinderen betekent niet dat zij nou zo geweldig zijn. Het is een bedekte manier om te zeggen: het ligt niet aan ons, maar aan het kind. Precies wat ik ook te horen kreeg: tja, maar jouw kind is ook zo...(vul maar in). Een school hoort in principe alle kinderen goed les te geven, dat is hun vak. Tenzij ze echt niet meekunnen of de tent afbreken, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Wizzy: dat klinkt positief, als de directie achter je staat, heb je tenminste een kans. En je kan volgend schooljaar alsnog overstappen als het nodig is. Ik ben zelf na 3 maanden overgestapt, geen probleem.

Wiz-zy

Fijn voor je dat je serieus genomen word.

Wat wij toen aangegeven hebben is dat een kind recht heeft op een leerkracht waarbij ze zich veilig voelen, in wie ze vertrouwen hebben en bij wie ze mogen zijn wie ze zijn!

Zelf meegemaakt, ruim 30 jaar terug...

Dit doet me ook denken aan wat ik zelf heb meegemaakt, twee jaar lang een meester die de pik op me had. Mijn moeder vond hem een "gekke vent", maar desalniettemin had het wel gevolgen voor mijn zelfvertrouwen.
Toen ik een paar jaar geleden lid werd van Schoolbank.nl, waar je allemaal mensen uit je oude school treft, werd er de hele tijd gescholden op die meester. En opeens, na 30 jaar viel het dubbeltje: het lag niet aan mij, die leraar was ècht raar!
Dus zelfs als je moeder je laat weten dat het niet aan jou ligt, kan je zelfvertrouwen een behoorlijke deuk krijgen...

desperate mother

desperate mother

21-06-2012 om 22:24

Vandaag wenmiddag

waarin de kinderen in hun nieuwe klas met nieuwe juf gaan kijken. Goh, zeiden de kinderen, juf was veranderd, ze was heel aardig. Jaja, denk ik dan, mijn mail is natuurlijk wel doorgebriefd he. Maar goed, laat maar zien dan, komend schooljaar eens kijken hoe lang ze dat toneelstukje kan volhouden!

Fiorucci

Fiorucci

22-06-2012 om 07:38

Haha desperate moeder

Heel herkenbaar...een van mijn kinderen zei ooit wijs: Mam, ze doet aardig,ze is het niet....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.