Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lizzie

Lizzie

11-10-2016 om 22:05

Klagende ouders over gedrag kind


Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-10-2016 om 17:51

Celine

Ik ben heel aardig en mild, te goed voor deze wereld, en vind het toch. Wat is er mis als je eerste reactie (impuls) een onaardige is? Dat kan je een keer overkomen maar als je het vaker doet moet je toch een beetje bijsturen. Eens dat het voor kinderen soms wat lastiger is, maar mijn reactie was ook meer naar het vergoeilijkende gepraat van moeder. Het is groep 5, geen bijtende kleuter.

ik

ik

16-10-2016 om 08:11

speltherapie

Kijk eens of ze in aanmerking komt voor speltherapie.

Spelenderwijs leren ze dan van een therapeut.

ik vind het raar dat kinderen dit niet gewoon onderling kunnen oplossen. Ik vind dat kinderen dat heel goed zelf kunnen. En dat wij als ouders ons daar niet altijd mee moeten bemoeien. Een kinder ruzie is soms binnen notime opgelost. Als alle ouders zich er aldoor mee gaan bemoeien leren ze niet hoe goed met conflicten om te gaan. En tuurlijk is het goed je kind normen en waarden bij te brengen. Daar ben je ouder voor. Maar je moet ze ook klaar stomen voor een toekomst is een keiharde maatschappij.
Dus nee ik vind het niet normaal dat je als ouder andere ouders moet contacten als er eens een conflict heeft plaats gevonden. 

Emma87 schreef op 14-03-2023 om 21:50:

ik vind het raar dat kinderen dit niet gewoon onderling kunnen oplossen. Ik vind dat kinderen dat heel goed zelf kunnen. En dat wij als ouders ons daar niet altijd mee moeten bemoeien. Een kinder ruzie is soms binnen notime opgelost. Als alle ouders zich er aldoor mee gaan bemoeien leren ze niet hoe goed met conflicten om te gaan. En tuurlijk is het goed je kind normen en waarden bij te brengen. Daar ben je ouder voor. Maar je moet ze ook klaar stomen voor een toekomst is een keiharde maatschappij.
Dus nee ik vind het niet normaal dat je als ouder andere ouders moet contacten als er eens een conflict heeft plaats gevonden.

Draadje is 7 jaar oud, kind is al bijna door de middelbare school heen.

Zelf heb ik met mijn zoon meegemaakt dat hij structureel door 1 leerling werd geschopt. Kwam steeds bont en blauw thuis. School wist dit en die proberen dit ook tegen te gaan en zaten er boven op maar toch bleef het vrij structureel gebeuren. Omdat we hier vaak gesprekken over hadden met meerdere mensen op school vond ik het toch netjes om ook contact te hebben met de moeder van de andere leerling. Er wordt op school geregeld over haar kind gesproken i.v.m. dit gedrag, ik wilde toch weten of ze a. wist dat dit gedrag speelt en b. dat ze weet dat dit soort gesprekken er zijn en dat er dus meerdere mensen weten van het gedrag van kind. 

Ik zou als ouder het ook niet prettig vinden dat ik pas later hoor dat zoveel mensen over mijn kind praten en ik zelf niet betrokken wordt.

Jullie weten het wel en zijn actief bezig maar dat weten de andere niet. Zelf heb ik het wel echt alleen 'informatief' gebracht en niet beschuldigend. 

mijn dochter gedroeg zich altijd vreselijk, we hadden ook constant schandalen op school...

waarom worden er momenteel zoveel oude topics gereanimeerd...dit meisje zit denk ik inmiddels al op het vo.

Slekire schreef op 15-03-2023 om 10:54:

waarom worden er momenteel zoveel oude topics gereanimeerd...dit meisje zit denk ik inmiddels al op het vo.

Als ze die al niet klaar heeft. Eigenlijk zou het mooi zijn als zulke oude topics waar niet meer op gereageerd wordt na een jaar of 2 gesloten worden. 

MRI

MRI

15-03-2023 om 11:23

Tja, dit is pestgedrag en als ouder begrijp je dat er kwetsbaarheid achter zit, maar andere kinderen, andere ouders en misschien zelfs de juf zien dit niet. Ik zou mijn kind op een sociale vaardigheidstraining doen of op een andere manier hulp zoeken. Dan heb je meteen een goed antwoord voor die ouders/ leerkracht: ja ik hoor wat je zegt, en we gaan er mee aan de slag, met hulp van een sova training. (en: "wat rot voor uw kind, ik sta daar niet achter maar zie ook dat mijn dochter het uit onzekerheid doet")

MRI

MRI

15-03-2023 om 11:24

PinkFlower schreef op 15-03-2023 om 10:57:

[..]

Als ze die al niet klaar heeft. Eigenlijk zou het mooi zijn als zulke oude topics waar niet meer op gereageerd wordt na een jaar of 2 gesloten worden.

oh ik had ook niet door dat het zo oud was zeg. stom, ik kijk voortaan beter

MRI schreef op 15-03-2023 om 11:24:

[..]

oh ik had ook niet door dat het zo oud was zeg. En waarom al die titels bij berichten? Komt dat van de stellers zelf, of is er een stagiaire aan het oefenen?

Dat komt omdat het een oud Ouders Online draadje is. In die tijd was het forum anders ingericht en moest je je berichtje een titel geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.