Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

22-06-2012 om 18:06

Klasindeling

Oudste dochter gaat komend jaar naar groep 6 van een groep 6/7 combi klas. Er zijn twee 6/7 combiklassen. Alle twee naar mijn idee lieve juffen met gevoel voor kinderen. Dochter heeft een aantal weken geleden een voorkeur aangegeven voor juf A. Dat hebben wij doorgegeven maar school zou vooral kijken naar de kinderen en minder naar de juf. Vandaag te horen gekregen ze komt bij juf A, ik verwachtte een blije dochter maar nee. Want bij de externe plusklas waar ze sinds een maand naar toe gaat zit een meisje uit de klas van juf B. En nu baalt ze dat ze niet bij dat kind zit. Normaal zou ik zeggen pech gehad, en er zijn meer kinderen alleen in dit geval is dit wat minder het geval. Dochter heeft op dit moment totaal geen contact met klasgenoten, wordt getolereerd en dat is het. Heeft dus geen vrienden. Ze kan ook heel moeilijk vrienden maken. Dat meisje is een beetje net zoals zij, zeer slim, gevoelig en niet echt bezig met de normale groep 6 zaken. Zij zit echter komend jaar in 7.
Snappen jullie het nog
Wat moet ik nu, school eens vragen of er toch nog geswitched kan worden in de hoop dat dochter bij dat meisje aansluiting vind of laten gaan en kijken hoe komend jaar gaat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

22-06-2012 om 18:31

Zo laten

Je kunt niet alles sturen en je kunt niet alle wensen van je kind in (laten) willigen. Je dochter wilde naar juf A en daar komt ze nu. Case closed wat mij betreft. Ze komt dat meisje nog tegen op de externe plusklas en kan ook na schooltijd met haar afspreken als ze wil.

lisbeth

lisbeth

22-06-2012 om 18:43

We laten het zo

Toevallig net ook juf van externe plusklas even gesproken en zij zei ook zo laten. Ze vond juf A beter bij dochter passen. Dat was op dit moment het belangrijkste. Die vriendschap kan zich inderdaad verder ontwikkelen bij de plusklas.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.