Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kleutercito's

Weten jullie dat? In de volksmond heten ze 'kleutercito', maar is er een toets voor groep 1 en eentje voor groep 2? In groep 1 is in elk geval wel 2x dezelfde toets afgenomen, maar is de normering 'verzwaard'.
Ik vroeg me af of ze in groep 2 nog een keer deze toets krijgen (2x dan he, in januari en in juni), maar dan met weer een andere normering, of dat het echt een andere toets is.
Vergeten te vragen op het oudergesprekje afgelopen maandag. Verder ook niet heel belangrijk, maar ik ben gewoon benieuwd.

Petuut

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

06-06-2012 om 10:08

Volgens mij

is de rekentoets van eind groep 1 dezelfde als midden groep 2. de taaltoetsen zijn wel anders. rekentoets eind 2 durf ik niet te zeggen...

kan best fout zijn wat ik zeg, maar zo heb ik het opgevangen

Website cito

http://www.cito.nl/nl/onderwijs/primair%20onderwijs/alle_producten/a3c274331ccb4ed2a097dcf0461a5975.aspx

Een toets voor groep 1 en een toets voor groep 2 dus.

skik

Petuut

Petuut

06-06-2012 om 10:56 Topicstarter

Thx!

volgend jaar dus nieuwe boekjes om uit te werken, mooi. Dan zal dat wel op dezelfde manier gaan als nu in groep 1, zelfde toets in januari en juni, maar andere normering.
Zal mijn kleuter weer leuk vinden.. het leukste om te doen dit jaar (naast het spelen uiteraard) was 'werken in het boekje'. En dat bleek dus de Cito te zijn geweest. Hij had ze ook wel goed gemaakt. Helemaal omdat het zo'n jonge kleuter is (aaargh.. daar kunnen mijn man ik dus niet meer tegen he, de term jong, hahhahahah).

Petuut

Ben je nog op die andere school gaan praten?

skik

Petuut

Petuut

06-06-2012 om 13:40 Topicstarter

Skik

Ja, en na wat wikken en wegen hebben we besloten om in elk geval niet naar die school te verhuizen. We gaan, in elk geval voor de oudste twee, zelf 'bijspijkeren'. Ik heb wat materiaal van Karakter Interactive aangeschaft, waarin alle leerstof taal en rekenen t/m groep 8 behandeld wordt. Soort van pre-teaching thuis, maar dan zonder de mrthode van school.

Petuut

Cito groep 1 is idd anders dan voor groep 2. Dochter heeft in februari cito groep 2 gedaan en volgens de leerkrachten was deze veel moeilijker dan voorgaande jaren. Ze vonden het op "enkele maanden groep 3"-nivo, dus de moeilijkheidsgraad wijzigt kennelijk ook wel eens....

Kallisto

Kallisto

08-06-2012 om 14:00

Dezelfde toets

Bij ons was de rekentoets midden groep 2 dezelfde als die aan het eind van groep 1. De juf was verbaasd dat mijn zoon de tweede keer precies dezelfde fouten had gemaakt als de eerste. Ik niet. Toen hij bij logopedie een keer een woordenschattoets moest doen die hij negen maanden eerder ook al had gedaan, wees hij namelijk het antwoord aan nog voordat de vraag was gesteld. Ik vermoed dat het op school ook zo is gegaan. Deze uitslag zegt dus niets over zijn al dan niet toegenomen rekenvaardigheden. Maar een goed geheugen heeft hij wel. Ik ben erg benieuwd of hij nu weer dezelfde toets krijgt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.