eric j.
16-04-2013 om 14:23
Koningsspelen en de leerplicht
Als republikein heb ik liever niet dat mijn kinderen op 26 april deelnemen aan de Koningsspelen (i.e. dat mijn kinderen ingezet worden voor een charmeoffensief van de Oranjes). Liever neme ik ze die dag mee naar een pretpark, waar het dan waarschijnlijk lekker rustig is.
Hoe zal de Onderwijsinspectie optreden tegen ouders zoals ik die hun kinderen weg houden van school? Kunnen kinderen vrijstelling krijgen van schoolbezoek vanwege de republikeinse levensovertuiging van hun ouders?
Ik vraag mij ook af hoe de Koningsspelen zich verhouden tot de leerplicht. Als je als ouders met je kinderen op een schooldag naar het zwembad wilt, dan weet je van te voren dat je geen toestemming krijgt van de school. Maar als de minister van OCW scholen oproept allemaal op dezelfde dag te gaan sporten, ter ere van iemand met een kroontje op zijn hoofd, dan lijkt de leerplicht ineens een dode letter.
Kan dat zomaar? Kinderen moeten toch minimaal zoveel uur onderwijs krijgen op school?

aandekust
26-04-2013 om 21:15
Koningsspelen
En hoe was het? Wat vonden de kinderen?
Ik vond het ook een leuk draadje. Het meest heb ik me verbaasd dat het Koningsontbijt zo soepel naar binnen ging. Elk jaar weer zijn hier verhitte discussies over het nationale schoolontbijt te lezen en nu ... stilte. Of is de Jumbo beter dan de AH?

Tijgeroog
26-04-2013 om 21:20
Jumbo
In de klassen was er geen reclame voor jumbo. We wisten natuurlijk allemaal uit de media dat het gesponsord werd door jumbo, maar voor de kinderen was het niet te merken, ik heb nergens een jumbo-logo ofzo kunnen vinden. (Wel de snoeptomaatjes die ik zelf ook altijd bij de jumbo koop, maar het staat er niet op)

GS
26-04-2013 om 22:32
Wel!
Op de placemat stond onder het rubriekje 'weetjes' oid dat er 1 miljoen zoveel kinderen meededen en als 2e dat JUMBO 1 miljoen zoveel ontbijtjes had verzorgd .... sluikreclame dus!
Onderaan de placemat alle logo's van bedrijven die meededen.

Tijgeroog
26-04-2013 om 22:55
Geen placemat
Hier geen placemat gezien. (wel servetjes met hetzelfde logo als op de tshirts) (en ik heb geholpen in de klas, dus ik zat er bovenop)

Jade
27-04-2013 om 12:39
Eric:
richting Efteling gegaan of toch je kinderen mee laten doen met de Koningsspelen?
Of heb je de knuppel in het hoenderhok gegooid, wat berichten verstuurd and that's it??