Vic
17-02-2012 om 16:21
Krokusvakantie
Ik kom er net achter dat mijn brugklasser volgende week geen vakantie heeft. Jongste wel. Handig ;-( Ligt dat aan het feit dat ze in verschillende regio's op school zitten of hebben middelbare scholen verschillende vakanties?

amk
17-02-2012 om 16:58
Hoeft niet
wij moeten volgende week gewoon naar school en ik weet zeker dat ik de hele dag op de tv heb gehoord dat wij komende week vrij zouden zijn.
Deze vakantie mogen de scholen gewoon zelf bepalen.
Meestal doen ze dat wel in een regionaal overleg.

Fiorucci
17-02-2012 om 18:22
Hier...
Zoon op de HBO heeft komende week vrij, middelste op VO en jongste op de basisschool een week later. Allemaal in dezelfde regio...

Picasso
17-02-2012 om 21:57
Hier
Hier komende week ook school en daarna vakantie. Vind ik prima, tv kijken overdag doen we toch niet en hopelijk kunnen we een dagje ergens heen waar het dan rustig is omdat niet heel het land vrij is

kaatje43
17-02-2012 om 22:05
Afspraak scholen onderling
Hier hebben VO onderling afgesproken dat de voorjaarsvakantie altijd in de laatste week valt ongeacht de regio-indeling

Vic
17-02-2012 om 22:21
Knap irritant
Ik kwam er dus achter omdat ik een mailtje kreeg van de v.o. school waarin stond dat er controle van de lpa komt als je je kind de 24e afmeldt. Dat was even schrikken ;-( Ik was juist aan het bedenken wat we maandag eens konden gaan doen. Nu kan ik dus twee maandagen niet of minder werken. Nou ja, gelukkig had ik geen vakantie geboekt.

Henk 82
24-02-2012 om 14:15
So wie so geen zinnige tijd voor vakantie.
So wie so is die krokus vakantie een stomme uitvinding, kinderen een week vrij geven als het buiten acht graden is.
Laat ze die vakantie een paar weken later houden, kunnen ze lekker naar buiten als het weer weer wat mooier is..

Fiorucci
25-02-2012 om 10:26
Zalig!
Het is zalig weer, de zon schijnt, ik ga lekker wat rommelen in de tuin,hier spelen al heel veel kinderen buiten, net als gistermiddag.

Puck
25-02-2012 om 19:30
Henk, wat een onzinreactie
Vakantie is niet in eerste instantie iets dat bedacht is om lekker buiten te kunnen zijn. Vakantie is een break om even tot rust te komen na een periode van werken. En ik ken ontzettend veel kinderen die nu heel erg toe zijn aan vakantie. Maar prima, stuur jij je kinderen 40 weken aaneen naar school en neem dan 3 maanden vrij in de zomer. Moet je kijken hoe hun leerprestaties worden....
Neem daarbij dat ze in het zuiden willen carnavallen, tja gaan we ook verschuiven naar juni. En de herfstvakantie: zo guur en koud al... die doen we begin september.
En het was vandaag heerlijk weer om buiten wat te gaan doen, heb ook genoeg kinderen buiten zien spelen. Of zijn jouw kinderen zulke watjes dat ze alleen boven de 20 graden buiten komen.
kortom: ik vind je opmerking totaal onzinnig en dom.

Genista
27-02-2012 om 10:34
Henk
Bij ons heet het dan ook carnavalsvakantie. En reken maar dat we 'm benut hebben!

Puck
27-02-2012 om 14:18
En dan nog de wintersporters henk
En behalve de carnavalsgangers en de kinderen die ook met 5 graden wel buiten spelen zijn ook de wintersportgangers vast niet blij als de krokusvakantie opgedoekt wordt.

Guinevere
27-02-2012 om 16:53
Ach henk
Ach, het was best lekker weer afgelopen week aan het strand. Van de Middellandse zee.

Henk 82
29-02-2012 om 09:23
Serieus
Wat gaan sommigen van jullie toch serieus in op dingen.. ik vind het een onzin vakantie.. de rest dus niet. Okay, dat kan.

Fiorucci
29-02-2012 om 14:21
Henk
Dat zijn mijn kinderen niet met je eens, ze genieten van een weekje vrij...en ik ook!

Primavera
01-03-2012 om 11:41
Och puck
Puck:"Vakantie is een break om even tot rust te komen na een periode van werken. En ik ken ontzettend veel kinderen die nu heel erg toe zijn aan vakantie. Maar prima, stuur jij je kinderen 40 weken aaneen naar school en neem dan 3 maanden vrij in de zomer. Moet je kijken hoe hun leerprestaties worden...."
Nou, ik woon in een land waar ze geen herfstvakantie, geen krokusvakantie, geen meiverkantie en een ernstig verkorte paasvakantie hebben, maar wel 3 maanden vrij in de zomer. Er is niks mis met de leerprestaties van de kinderen.
Heel eerlijk gezegd zou het voor mijn kinderen vervelender zijn om telkens door om de haverklap een korte vakantie uit hun schoolritme te worden gehaald.
'S lands wijs, 's lands eer zal ik maar zeggen. Al die korte vakanties buiten de hoofdvakanties om hebben alleen zin als je in een land woont die zo spastisch met verzuim omgaat dat je zonder die vakanties niet meer naar carnaval of wintersport kan.
Op deze manier kunnen de mensen die dat willen dat alsnog doen voor 3 keer de prijs, omdat er een hoogseizoen gecreerd wordt en kunnen de anderen die niet op vakantie gaan omdat ze werken, extra kosten uitgeven voor opvang.
Ik geloof er alleen geen barst van dat al die kinderen werkelijk aan vakantie toe zijn, maar dat dat toezijn voornamelijk wordt gecreëerd door de verwachting van vakantie.
Groeten Primavera