Linda
01-12-2011 om 09:11
Kunnen jullie mij helpen?
Toestemming van Forumredactie
Beste forumleden,
momenteel werk ik aan een scriptie Psycholinguistiek die gaat over het verwerken van beeld en geluid. Ik ben hiervoor op zoek naar mensen met dyslexie. Ik nodig vooral kinderen tussen de 5-10 jaar uit om deel te nemen, alsmede volwassenen met dyslexie. Daarnaast ben ik voor mijn controlegroepen ook op zoek naar volwassenen en kinderen zonder dyslexie.
Mijn scriptie bekijkt of er een bepaald hersengebied betrokken is bij het verwerken van bepaalde beeld-geluidrelaties. Hoewel ik niet teveel informatie kan geven voordat ik genoeg proefpersonen heb, vind ik het leuk om na het afnemen van mijn experiment mijn bevindingen met jullie te delen, en jullie concreter uit te leggen wat ik met 'beeld en geluid' bedoel.
Mijn onderzoek maakt gebruik van wat geluidsbestanden, dus zet je geluid aan zodra je op de link klikt. Belangrijk om te vermelden is dat je puur op je intuitie af moet gaan, zelfs wanneer je non-woorden of niet-bestaande objecten te zien krijgt. Het is een zeer gemakkelijke (en leuke!) taak, die nog geen 5 minuten duurt.
Jullie zouden mij ontzettend helpen met het invullen van dit onderzoek! (vul ook je emailadres aan het einde van de toets in, om op de hoogte gehouden te worden van de resultaten )
De link: http://edu.surveygizmo.com/s3/696199/85d17fb6edf0
Heel hartelijk bedankt!
Groetjes,
Linda
(studente aan de Radboud Universiteit Nijmegen)

irisb
01-12-2011 om 14:10
Geen geluid
Dag Linda,
Ik heb een zwak voor psycholinguistiek en wilde je enquete gaar invullen maar ik krijg geen geluid. Het geluid van mijn computer staat wel aan.
Groetjes,
Iris

Linda Drijvers
01-12-2011 om 16:17
Geluid
Dag Iris,
De geluidsbestanden worden afgespeeld door middel van quicktime. Heb je daar een recente versie van op je computer staan? Daarnaast kan een andere browser ook wel eens verschil maken!
Groetjes,
Linda

Marjolein
02-12-2011 om 09:39
Meegedaan
Ik ben voor je controle groep, als niet dyslectische volwassene. Ik juig alle onderzoek op het terrein van dyslexie toe, vanwege mijn dyslectische pubers (dus te oud voor je onderzoek)
Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is of kinderen niet halverwege afhaken, vanwege de hoeveelheid "onzin" vragen. Die van mij kunnen daar slecht tegen.
Ben zeker benieuwd naar de uitleg en latere uitkomst over je onderzoek! Succes ermee!

Linda
03-12-2011 om 08:09
Dankjewel!
Beste Marjolein,
De 'onzin' items zijn juist de testitems, haha. Ik heb inderdaad gemerkt dat het voor kinderen soms lastig is de gehele test in te vullen. Gelukkig merk ik daarnaast ook dat een groot deel van de kinderen het 'best leuk' vindt om de test te maken, omdat ze op plaatjes kunnen klikken, en het niet veel tijd of nadenken vraagt.
In ieder geval hartstikke bedankt voor het invullen! Zodra ik alle resultaten binnen heb, laat ik je graag weten hoe het is afgelopen, en waar het precies om ging.

M Lavell
03-12-2011 om 10:20
Ik ben gestopt
Linda, er zit in bug in je test. Als ik mijn muis op een plaatje zet, dan krijg ik punten (een cijfer) te zien. Bij de een meer (hoger) dan de ander. Dat beinvloedt mijn keuze. Ik ben gestopt.
Voor jouw informatie: Ik werk met een appel met firefox browser.
Groet,
Miriam Lavell

skik
03-12-2011 om 12:20
Tweemaal ingevuld
Bij mij deed de test het probleemloos. Ik heb hem zelf ingevuld, mijn dyslectische dochter heeft het ook gedaan. Ze vond het inderdaad leuk om te doen en vraagt zich nu af waarom je dat allemaal wil weten.
skik

mix
03-12-2011 om 13:05
Lukt niet
plug-in van quickinstaller ingestalleerd en uitgevoerd maar hij blijft maar aangeven dat dat nog moet. Ik struikel dus al bij de eerste geluidsvraag op 3% van de test

wil40
03-12-2011 om 23:46
Gedaan
Alles werkt prima.Ik raak alleen wat geïrriteerd door de "onzin vragen" dus ik kom waarschijnlijk als ernstige dyslect uit de test.

Rosase
04-12-2011 om 00:32
Gedaan
Met IE en Firefox lukte het niet (geen geluid), maar gelukkig heeft Chrome zichzelf laatst geinstalleerd en die deed het wel.

Linda
04-12-2011 om 09:21
Cijfer plaatjes
Beste Miriam,
Ik ben me bewust van de cijfers ja. De cijfers zijn at random toegekend, omdat SurveyGizmo per se een naam bij een plaatje wilde. Ik kan i.v.m. mijn onderzoekshypothese geen letters toekennen, dus heb ik voor cijfers gekozen. De cijfers zijn niet direct te zien, alleen wanneer men met de muis een tijdje op het plaatje blijft staan. Gezien er om je intuitie gevraagd wordt, zien mensen het meestal niet. Toch bedankt voor de moeite!
Bedankt voor het invullen, iedereen. Ik ben hier erg mee geholpen!

M Lavell
04-12-2011 om 14:11
Aha!
Linda:"Gezien er om je intuitie gevraagd wordt, zien mensen het meestal niet. "
Aha, dat is dan weer mijn afwijking kennelijk
Groet,
Miriam Lavell