Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Caroline

Caroline

11-07-2012 om 09:37

Laptop en kurzweil

Onze zoon gaat volgend jaar naar een VMBO-t brugklas en mag wegens ernstige dyslexie (technisch lezen en spelling is op laag-pro(praktijkonderwijs) en begrijpend lezen is HAVO-niveau) met een laptop en kurzweil werken. De school levert Kurzweil en alle boeken in de juiste bestanden. Zelf moeten we de laptop aanschaffen. De bedoeling is dat hij de laptop zowel thuis als op school gebruikt en dus dagelijks meegenomen gaat worden. School gaat ook de toetsen op een usb-stick aanleveren. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de juiste laptop om aan te schaffen, hoeveel inch-scherm. Zoonlief heeft bijna de typecursus afgerond.

groetjes,
Caroline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Grasmus

Grasmus

11-07-2012 om 09:58

Hier 12 inch

Onze dochter heeft Kurzweil op een 12 inch laptop van HP. Wij vonden dit een handig formaat om de boeken toch nog goed in beeld in te krijgen en het gewicht is ook te doen, ongeveer 1,5 kilo.
En let ook op een goede accu die lang mee gaat, ook heel belangrijk!
Dochter heeft Kurzweil tot nu toe niet gebruikt voor toetsen, maar het is wel super dat de school van jullie zoon dit helemaal zo regelt zeg. Veel succes volgend jaar!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-07-2012 om 20:27

Hier een gewone laptop

Ik heb de systeemeisen van Kurzweil aangehouden maar heb spijt dat ik niet voor een wat snellere heb gekozen. Nu ben ik een echte Applefan en ik vond het installeren ed nog best lastig. Ik weet niet hoe handig je bent maar Lexima geeft ook ouder-kindtrainingen van 1 dagdeel tijdens de vakanties.
Ik heb ook een goede koptelefoon aangeschaft en een aparte muis. Van de boeken heb ik een snelkoppeling op het bureaublad gemaakt.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.