Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
pooh bear

pooh bear

23-08-2011 om 17:20

Laptop op basisschool

Onze dochter zit in groep 7 van de basisschool. Al vanaf het begin heeft ze problemen met haar fijne motoriek.
Vooral het schrijven is voor haar erg moeilijk en vaak onleesbaar.
Door dat ze zich heel weg op het schrijven consentreerd als ze haar werkjes doet gaat ze soms meer fouten maken. Vooral in haar spelling.
Als ze haar werk op de computer mag doen maakt ze minder fouten.
Vorig schooljaar hebben we afgesproken om haar dit jaar meer op de computer te laten doen.
Wij willen haar binnenkort voor haar verjaardag een laptop geven en zitten er over te denken om te kijken of het handig is als ze die laptop ook op school gebruikt.
Zijn er meer kinderen die een laptop mee naar school nemen?
Ik hoor graag wat ervaringen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ben benieuwd

Of de school dat gaat accepteren. Dit soort zaken was in 'mijn' tijd absoluut onbespreekbaar. Dochter had ook problemen met de fijne motoriek en kramp van het schrijven. Inmiddels wacht ik met smart op het moment dat ze op de middelbare school met laptops gaan werken. Het is al aangekondigd maar er zijn wat opstartproblemen. Bijvoorbeeld het huren van zo'n ding waardoor de vrijwillige ouderbijdrage omhoog gaat en wat doe je dan met kinderen van wie de ouders niet willen of kunnen betalen.
Ik ken verder alleen gruwelijke verhalen over laptops bij dyslexie uit een rugzakje die door de school zo geannexeerd werden dat het betreffende kind deze alleen mocht halen en brengen bij de concierge en dat verder de rest van de klas erop ging.

pooh bear

pooh bear

24-08-2011 om 21:31

Of alpha smart

Ik zag op internet dat er ook een soort schrijf apparaat bestaat. Misschien is dat handiger?
Maar ja een laptop gaat ze toch van ons krijgen.
Ze heeft geen rugzakje dus ik geloof niet dat school z'n ding gaat kopen.
Maar morgen hebben we een gesprek eens kijken wat er mogelijk is.
Ze mag nu haar taal en spelling op de computer doen maar er is niet altijd een computer vrij.

Chippie

Chippie

25-08-2011 om 12:34

Hier

Hier gaat zoon me tlaptop in de klas werken. Een andere jongen ook (identiek verhaal met jullie dochter). Ouders hebben laptop met software in beide gevallen aangeschaft. Er gaan dus geen andere kinderen op. School staat er postief tegenover. Hoe staat school er tegenover? Al eens besproken.

Het enige wat wij niet hebben gedaan is de laptop op de verjaardag geven. Het is voor mijn zoon een hulpmiddel voor school en geen speelgoed. Het is dan ook geen laptop waar spelletjes oid op mogen worden gedaan. Dat is om ervoor te zorgen dat deze laptop het blijft doen maar ook omdat ik niet 'zomaar' een laptop wilde geven. Een te groot cadeau voor een kind van 9 terwijl er thuis computers aanwezig zijn. Maar dat is natuurlijk aan jezelf.

pooh bear

pooh bear

25-08-2011 om 20:31

School gesproken

Vandaag een gesprek op school gehad. Op school denken ze ook dat het misschien zinvol is als ze met een laptop gaan werken.
School heeft al laptops liggen voor leerlingen die het nodig hebben. En ze gaan nu bespreken of onze dochter die mag gaan gebruiken.

Een laptop van thuis mee nemen leek ze niet handig.
Als het op deze manier kan vind ik het ook fijner dochter kan de laptop die ze voor haar verjaardag gaat krijgen dan gewoon voor haar eigen gebruiken. En misschien voor wat huiswerk of zo

roanne

roanne

27-08-2011 om 23:30

Hier ook laptop

Zoon neemt ook laptop van thuis mee naar school. Gaat prima, ook handig om eigen laptop mee te nemen ivm huiswerk.
Hij moet ook overigens veel blijven schrijven omdat dat ook belangrijk is naturlijk.
Roanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.