Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-09-2011 om 09:50
Bij mijn dochter in groep 4 zoeken ze ouders die willen helpen met niveaulezen. Nu wil ik me daar wel voor opgeven maar ben ik toch wel onzeker dus vraag ik mij meteen af op ik er wel geschikt voor ben (erg ik weet het). Wat me zoal te binnen schiet is. Wat als het groepje niet meewerkt en gaat zitten klieren? Ik ben zelf niet van Nederlandse afkomst en beheers de taal wel goed maar toch ken ik de betekenis van sommige woorden niet. Lees zelf dus ook wat langzamer.... Kan ik ze dan wel helpen??? Ik vind het thuis wel leuk om met mijn dochter samen boeken te lezen. Ik heb er dus wel het geduld voor Wat denken jullie zal ik het proberen?
19-09-2011 om 09:54
Je klinkt als een prima leesmoeder!
Als die kinderen klieren, ga je gewoon naar de leerkracht, mag die dat op lossen.
Als er een woord voorkomt wat jij niet kent, kun je gewoon aan de kinderen vragen wat dat betekent. Ik weet zeker dat ze het leuk zullen vinden om dat aan je uit te leggen.
19-09-2011 om 10:09
Doen
Zeker weten. Klierende kinderen? Als het goed is ziet de leerkracht dat en anders zeggen de andere kinderen van het groepje het wel.
Als je bang bent dat ze te snel lezen, dat jij het niet bij kan houden geef dat dan aan bij de leerkracht.
Kan ze rekening mee houden met het indelen van de groepjes. Krijg jij een groepje dat nog niet zo heel goed kan.
Maar, onderschat jezelf niet. Groep 4 is net groep 3 geweest. Dat snap jij wel.