Herfstblaadje
11-09-2009 om 09:34
Leesspelletjes op de pc
Even in navolging van het draadje "extra lezen is drama". Ik lees thuis ook extra met mijn dochter maar hier ook niet echt gemotiveerd. Dochter heeft er weinig plezier in. Ik heb het draadje hierboven gevolgd en de tips ga ook ik zeker gebruiken. Maar nog een vraagje, weet iemand leuke lees/leerspelletjes op de PC. waar ze bijvoorbeeld in zoveel seconden een zin moet lezen. Op klasonline heb je dat wel met woorden maar weet iemand nog een paar leuke sites? Alvast bedankt!

Mamvantwee
11-09-2009 om 10:51
Woordkasteel
Erg leuk, gratis en op klasniveau instelbaar.
Ook leuk voor kinderen die wat sneller zijn, je kiest dan gewoon de woordenlijsten voor een groep (of 2) hoger.
groet, Mamvantwee

Nasha 1st
12-09-2009 om 18:44
Heel toevallig
kregen mijn kinderen van de week een cd-rommetje met een demo van ambrasoft....ziet er leuk uit, maar toen ik voor groep 3 koos, vond ik het taaldeel toch wel erg moeilijk voor beginnende groep 3 kinderen....toen ik instelde op groep 2 kwamen daar de woorden die ze nu net geleerd hebben....beetje raar...

Nasha 1st
12-09-2009 om 22:28
Pelle
misschien omdat het een demo-versie is, er is maar beperkt toegang tot de spellen. Ik heb ook de gehele versie, die zal ik binnenkort eens installeren voor ze....staat wel op pc oudste en die speelt het regelmatig! maar ja, die kan alles al zelf lezen

Nasha 1st
13-09-2009 om 15:54
De echte
versie er op gezet, maar ook daarin zijn de groep 3 woorden best lastig. De groep 2 woorden sluiten meer aan bij wat ze nu nog maar net geleerd hebben...

Nasha 1st
13-09-2009 om 19:52
Pelle
kun jij me een eindje op weg helpen hoe ik dat moet doen? Vanmiddag zitten puzzelen, maar kan niet ontdekken waar ik dan zelf woorden kan invoeren.

Annet
13-09-2009 om 20:42
Nasha
Met woordkasteel kun je oefenen op geleerde lettercombinaties of op geleerde kernen (veilig leren lezen). Die kun je ook door elkaar gooien in een eigen oefenpakket.
Misschien gebruiken bij de start van groep 3? Dan hoef je geen eigen woorden in te voeren.

Nasha 1st
13-09-2009 om 21:42
Thanx!
daar kan ik wat mee! zo kan ik het precies afstemmen op de woorden die ze al gehad hebben!

Nasha 1st
15-09-2009 om 23:22
Oh pelle (nog even ot)
ik zag nu dat er ook een aantal lege pakketten zijn en 1 ervan heb ik dus nu gevuld met de woorden die ze al hebben gehad! En de voorzetsels laat ik nog maar even achterwege....dat leren ze bij veilig leren lezen ook nog niet.

Plien
20-09-2009 om 21:43
Leuke tips in dit draadje
Zal er eens een paar van gaan bekijken binnenkort.