kaatje43
19-05-2009 om 14:44
Leraar geschorst omdat hij homo is
Dit hoorde ik vrijdag op het nieuws. Het was een Christelijke school op de Veluwe. Je reinste discriminatie. Ongelooflijk dat dat in Nederland mag!
M Lavell
25-05-2009 om 10:56
En dan nog scherper
Met als bindend element om niet confessionelen mee te krijgen: Het is goedkoper om en zo weinig mogelijk gevarieerd onderwijsaanbod te hebben.
Mijn trein vertrekt om 12:26, stipt, scherp, tuut tuut, tjoeke tjoeke.... ![]()
Groet,
Miriam Lavell
ishtar
25-05-2009 om 15:55
Barneveld (en omgeving)
daar zijn ze nu wel bezig om de behoefte aan openbaar vervolgonderwijs te onderzoeken.
Tinus_p
25-05-2009 om 20:30
Ishtar
Ishtar over barneveld:
daar zijn ze nu wel bezig om de behoefte aan openbaar vervolgonderwijs te onderzoeken. "
Jups, dat stond in de krant en daarom wist ik dat dit daar speelt. Ik begreep ook, dat het ouders zijn die een actie zijn begonnen -de gemeente vond het eerst niet zo nodig.
dirksmama
26-05-2009 om 03:11
Valt wel mee tinus
In Nederland zijn onze kids op de gereformeerde school prima op hun plek.
Massi Nissa
26-05-2009 om 08:14
Dirksmama
Mijn ouders dachten er ook zo over, school moet een verlengstuk zijn van thuis qua opvoeding. Ik vind dat school een kind moet voorbereiden op de maatschappij, en daarom redelijk neutraal moet zijn. Net wat Tinus zegt, 1 en 1 is 2 en daar hoeft van mij geen liedje over Maria bij.
Ik ken overigens iemand die haar zoontje wel enkele jaren heeft ge-homeschoold, hier in Nederland, omdat er geen passend onderwijs voor hem was binnen haar gezindte. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet.
Groetjes
Massi
Tinus_p
26-05-2009 om 09:53
Dirksmama
Dirksmama:
"In Nederland zijn onze kids op de gereformeerde school prima op hun plek."
Met of zonder homosexuele leraar?
dirksmama
26-05-2009 om 13:12
Interesseert me niet
Wat hun leraren in bed uitspoken interesseert me niet.
kaatje43
27-05-2009 om 08:50
Pelle
Normen en waarden hangt niet van een type school af
Ook op deze deze school zijn allochtonen/zwarten/asocialen. Maakt dus helemaal niet uit. Nogmaals als de school "praktizerend" zou zijn, zou hij de keus gewoon niet gehad hebben. Ik hou er niet van als mij een geloof door de strot geduwd wordt. Het is dus geen sociaal wenselijk antwoord. Het is gewoon de waarheid. Klaar.
Geerke
27-05-2009 om 15:46
Oke zo dan:
De vergelijking bakker-slager komt dichtbij, maar volgens mij kun je het nog beter vergelijken met een gewone slager en een scharrelslager (die werkt vanuit een ander basisprincipe, ander standpunt, ander "geloof" zeg maar).
Je kunt de scharrelslager niet verwijten dat er geen gewone slager in het dorp is!
Het heeft trouwens niets te maken met samengaan in een fusie, want ook daarin blijven de scholen/slagers hun eigen "geloof" uitdragen.