Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mummie

Mummie

14-04-2010 om 08:35

Leren typen: typetopia of ticken.nl

Ik he goede ervaringen met Typetopia maar lees ook steeds meer over Ticken.nl
Wie kent ze allebei en kan de verschillen aangeven?
Of wie kent Ticken.nl en wil hier zijn mening over geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

14-04-2010 om 09:08

Loi kidzz

Dochter heeft leren typen met loi kidzz. De cursus is heel leuk opgezet en de te typen teksten zijn leuke 'kinder'teksten.
Zoon heeft nooit leren typen omdat ie daar het nut niet van inzag en wilde zelf de cursus gaan die bij hem op het vo gegeven werd.
De cdrom type-expert werkte hier niet, ook niet met de 50 euro beloning.

an mien

an mien

14-04-2010 om 10:06

Typeschool en typetopia

Hier heeft dochter haar typediploma gehaald op zo'n echte typeschool met zo'n strenge typemiep als juf met zo'n heeeeel saai boek met oefeningetjes die ze over moest typen ze heeft het afgemaakt maar ze vond het vreselijk. Voor zoon leek mij dat niets en hij heeft typtopia gedaan heel leuk en je leert gelijk snel typen als je uit zo'n suf boek typt maakt het niet zoveel uit of het snel gaat als het er maar uitziet zoals in het boek staat.
Typtopia is echt heel veel fijner voor zowel ouders, minder gezeur en geld, als voor de kids.

An mien

Moek

Moek

14-04-2010 om 10:29

Hier ook typetopia

Bij onze school was een actie, we kregen korting. Dus het is misschien een idee om dat via de OR te regelen voor de hele school. De dames vinden het prachtig, vooral de jongste die er eigenlijk te jong voor was (zoals ik verwachtte).

Vera*

Vera*

14-04-2010 om 10:37

Verschil

Voor het ene kind kan een internet-cursus prima zijn terwijl een ander de 'strenge juf' die het typehuiswerk controleert hard nodig heeft. Dat hangt van je kind af.

zomaar een naam

zomaar een naam

14-04-2010 om 11:46

Typen en spelling

Mijn dochter kreeg van school ook informatie mee voor een type cursus. Zo een waar je naar toe moet.
Nu lijkt het me voor mijn dochter heel erg goed als ze zou kunnen typen.
Maar ze heeft zeer grote problemen met spelling.
Zou ze dan z'n type cursus wel kunnen volgen het lijkt me een stuk moeilijker worden om snel te typen als je bij elk woord in het boek eerst drie keer moet kijken hoe je het schrijft.

Vera*

Vera*

14-04-2010 om 18:59

Zomaar een naam

Mijn dochter heeft door haar taalstoornis ook problemen met spelling/denken/automatiseren. Ze heeft de loi kidzz cursus gedaan. De snelheid zat er al snel goed in maar met net iets te veel fouten. Voor mij/ons is het doel met tien vingers kunnen typen en niet het typediploma. Dochter was een keer gezakt voor de afsluitende toets/examen en toen heb ik haar voorgesteld om het te typen zodat ze toch het certificaat zou krijgen. Dat heeft ze nu, 'ze' heeft het gehaald met wel 169 aanslagen per minuut ;D.
Dochter wist heel goed dat het niet aan haar inzet en doorzettingsvermogen lag dat ze net te veel fouten had. Nu ligt het typediploma in haar doos en profiteert ze van het feit dat ze snel met tien vingers kan typen want DAT is waar het om gaat, niet om dat papiertje.

zomaar een naam

zomaar een naam

14-04-2010 om 21:45

Vera

Bedankt voor je reactie. Het gaat er inderdaad om dat ze leert typen.
Maar dan lijkt me die loi kidz beter voor haar dan een type juf.
Ze heeft faalangst en ik wil haar niet iets laten doen wat te moeilijk is. Maar als ze het rustig thuis kan doen zal dat misschien beter gaan

Inge M

Inge M

14-04-2010 om 22:51

Blind typen doe je per letter (zomaar een naam)

Als je teksten moet overtypen is het juist de kunst om ze per letter op te nemen. Daarvoor hoef je niet te kunnen spellen.
Als je zelf teksten verzint, is het wel handig om te kunnen spellen. Maar dat is weer niet aan de orde voor een typediploma.

Jolijt

Jolijt

15-04-2010 om 08:29

Inge

Als er zeer grote problemen zijn met spelling gaat het per letter typen niet meer op. Onze dochter ziet totaal geen verschil tussen betekenis en bekentenis.... als ze het letter voor letter moet lezen ook niet. Voor jou en mij is het misschien logisch, maar voor een kind met taalproblemen niet.

Vera*

Vera*

15-04-2010 om 10:10

Snel

Je kunt pas snel typen als je het leest en typt als woord. Dat is veel gemakkelijker onthouden dan een serie letters. Ga je typen 'per letter' dan heb je dus ook geen hoge typesnelheid.

Tango

Tango

15-04-2010 om 11:28

Leeftijd

Ik heb er ook wel eens over nagedacht voor Tangodochter. Zij is net 9 maar zit voor school al best regelmatig achter de computer en ook thuis natuurlijk op hyves e.d. Ze vindt van zichzelf dat ze erg langzaam typt. Op welke leeftijd kan een kind een typecursus doen? Ik weet van mezelf dat ik het pas op de middelbare school deed, maar tegenwoordig heb je het natuurlijk al veel eerder nodig.

an mien

an mien

15-04-2010 om 11:47

Zomaar een naam

Ik zou inderdaad via internet zo'n cursus doen want je weet nooit wat voor een juf ze krijgt die van ons was echt vreselijk echt zo'n snbbige typemiep.
Bij typtopia heb je ook een cursus voor kids met dyslecsie misschien is dat wat??

An mien

zomaar een naam

zomaar een naam

15-04-2010 om 16:37

An mien

Ik heb even gekeken op de website van typtopia. En ik denk dat we daar wel wat aan hebben. Mijn dochter is niet dyslectisch ze kan goed lezen ze kan het alleen niet op schrijven. Maar toch denk ik dat het systeem dat ze daar hebben voor dyslexie voor mijn dochter ook zou werken. Ik denk dat ik ze maar eens een mail gaat sturen en om informatie gaat vragen.

Bianca Molenwijk

Bianca Molenwijk

19-04-2010 om 16:27

Bbc mini-typ cursus

Hoi,
kijk eens op http://www.bbc.co.uk/schools/typing/
hier kan je kind oefenen (wel engelstalig, maar niet hinderlijk...) of ze een typcursus leuk vinden...

Groetjes
Bianca

Hoezo typecursus nodig?

Naar aanleiding van dit draadje zit ik gisteren met kleine pilsje die druk aan het typen is voor een stelopdracht op school: pilsje (10 jaar), zou je het niet leuk vinden om echt te leren typen, met 10 vingers dus?

Antwoord: Oh, mam, dat doe ik allang (????)

Ik kijken en ja hoor, madam heeft gewoon zichzelf typen met 2 handen aangeleerd, niet helemaal zoals het officieel hoort, maar ze gebruikt al haar vingers en typt hartstikke vlot....)))

Nasha 1st

Nasha 1st

20-04-2010 om 09:27

Type expert

net via MP een CD rom type expert voor zoon overgenomen, gloednieuw, en origineel en hij vindt het geweldig!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.