Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Libanon Lyceum

Hoi allen,
Voor volgend jaar heb ik voor mijn zoon het oog laten vallen op het Libanon Lyceum in Rotterdam. Hij heeft een vwo advies. Omdat het digitaal lastig is om de sfeer te proeven op school ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoe ervaren jullie deze school?

Wonen de meeste leerlingen in de buurt of zijn er ook leerlingen die van verder weg komen?

Wij zijn zelf een heel normaal gezin en bijvoorbeeld de nieuwste merk kleding kopen zit er niet in. Ik weet dat er scholen zijn waar kinderen worden beoordeeld op hun kleding, is dat hier het geval? 

Ik ben vooral opzoek naar een goed aangeschreven scholengemeenschap met een fijne sfeer voor hem.


bedankt alvast!

Ik ben twee keer naar open dagen geweest daar. Ik had het idee dat mijn kinderen er niet zouden passen omdat ik vond dat de leerlingen die daar toen rondliepen wel erg assertief en bijdehand waren en ik dacht dat die van mij onder zouden sneeuwen. De kinderen die ik ken die naar die school zijn gegaan passen ook echt in dat plaatje. Maar verder een prima school met wat leuke toeters en bellen. Er zijn in Rotterdam momenteel voor zover ik weet geen scholen die slecht functioneren dus wat dat betreft maakt het niet zo heel veel uit welke je kiest.

Een van mijn kinderen zat er kort op. Geen succes. Aandacht vanuit de school is vooral gericht op het vwo. Waar dan weer sprake is van “lievelinkjes” wat vooral de beter presterende vwo leerlingen zijn. De reden dat mijn kind er kort zat was puur de verhuizing. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.