Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Loslaten jongens/meisjes kleedkamer


IJssel schreef op 03-06-2022 om 13:39:

Kom nog weleens in een zwembad en kleed me graag om in een grote kleedruimte. Herenkleedruimte wordt als ik daar kom gebruikt door moeders met kun zoontjes van 5 na de zwemles.... is vaak een beetje ongemakkelijke situatie. Snap niet dat je als moeder in een herenkleedruimte gaat staan met je kind

Hier in het zwembad is de regel dat als ouders en kind niet van hetzelfde geslacht zijn ze gaan omkleden bij het geslacht van de ouder of in een apart kleedhokje.

In groep 4 gingen de jongens stiekem kijken bij de meisjes en andersom. Iedere gymles hetzelfde liedje. Het werd een spelletje en omkleden duurde dus steeds een eeuwigheid. De juf had er op den duur genoeg van en zette ons allemaal in dezelfde kleedkamer. Week 1 waren we boos en verontwaardigd, week 2 was het nog ongemakkelijk en na week 3 was het al genormaliseerd. 
Wij als volwassenen leren onze kinderen hokjes en schaamte aan, kinderen zelf zijn hier hartstikke flexibel in als we ze de kans geven. 

IJssel schreef op 03-06-2022 om 13:39:

Kom nog weleens in een zwembad en kleed me graag om in een grote kleedruimte. Herenkleedruimte wordt als ik daar kom gebruikt door moeders met kun zoontjes van 5 na de zwemles.... is vaak een beetje ongemakkelijke situatie. Snap niet dat je als moeder in een herenkleedruimte gaat staan met je kind

Dat hoort ook niet. Hier hangt een bordje: het geslacht vd ouder is bepalend voor de kleedruimte.

Toen ik op de basisschool zat.. ruim 30 jaar geleden, groep 6/7/8, hadden ze een derde kleedkamer voor wie gemengd wilde/durfde Super vooruitstrevende school was dat 😅🌈

niet erg ze hoeven zich niet te schamen

Wow, ik zou dit echt heel lastig vinden als de school van mijn dochter dit zou invoeren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.