Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ayla

ayla

16-04-2009 om 11:05

Maandag gesprek meester, wat zeggen en doen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

21-04-2009 om 13:41

Juist

Dat zou bij dochter ook zo zijn, handen klappen, schreeuwen, aantikken want ze hoort je gewoon niet.
Thuis merk ik het vooral als ze aan het spelen is want dan zit ze helemaal in hogere sferen en dan moet ik echt naar haar toe om haar aandacht te krijgen.

Trouwens. Gisteren moesten we haar iets uitleggen en ze vond het niet geheel leuk wat we moesten uitleggen (lees een beetje mopperen) en je zag haar gewoon afdwalen terwijl we aan het praten waren. Dus zoals meester zei vroegen we haar direct wat we nu gezegd hadden en ze wist het gewoon niet. Blijkbaar sluit ze zich dus ook gewoon af als er iets is wat ze niet wilt horen

Guinevere

Guinevere

21-04-2009 om 20:39

Elk nadeel hep zijn voordeel

Zo zie je maar weer Pelle, elk nadeel hep ook weer zijn voordeel! Zijn oordoppen een idee voor jouw koters?

Emmawee

Emmawee

21-04-2009 om 21:40

Hier ook

Heel soms ga ik schreeuwen in mijn wanhoop. IK ZEG NET NOG DAT...!!! Stoffer heeft trouwens een tijdje écht slecht gehoord (prop in zijn oor). Maar ook met werkende oren gaat het geregeld mis.
Als zijn hoofd op een ander spoor zit, kan andere tekst er gewoon niet meer bij. Soms lijkt hij te luisteren, maar dan staat hij gewoon te wachten tot ik klaar ben met praten. Kan frustrerend zijn. Wij noemen dat 'planeet Stoffer'.
Anecdote: toen Stoffer nog in groep 1 zat, noemde de juf eens alle kinderen op. De bedoeling was dan dat de kinderen als zij hun naam hoorden, hun achternaam zouden noemen. Toen Stoffer genoemd werd... Stoffer...? STOFFER!!?? Antwoordde hij: "Ik vind vlinders wel leuk".
Zijn juf kon daar wel om lachen en wij ook.
Groeten, Maw.

Katrien

Katrien

21-04-2009 om 23:09

Ja, hier ook

Hier ook een dochter bij wie alles het ene oor in, het andere oor uit gaat.

"Dochter, wil je even komen helpen?"
......
(iets luider) "Dochter, wil je even komen helpen?"
......
(ik ga naar Dochter toe, sta naast haar) "Dochterlief, wil je even komen helpen?"
......
(iets luider)"Dochter, wil je even komen helpen?"
Dochter schrikt en zegt "Ja mama, wat is er?"
"Kom je even helpen?"
"Ja, hoor", maar terwijl ze dat zegt, zie ik aan haar ogen dat ze weer elders zit met haar gedachten.
Ik zeg nog eens "Dochter, wil je even komen helpen?"
"Ja mama, wat is er?"

Aaaaaaaaarghhhhhhhhh

Maar eens ze de vraag helemaal gehoord heeft en haar hersenen de vraag verwerkt hebben, komt ze ook wel helpen.

Katrien

Asa Torell

Asa Torell

21-04-2009 om 23:11

Ver weg zijn zit hier in de familie

Althans, bij de kinderen heb ik er nog niets van gemerkt maar ikzelf en mijn vader en jongere broer kunnen ook heel afwezig zijn en niks opmerken. Vooral als we aan het lezen zijn trouwens, maar ook wel zomaar. Op school had ik er volgens mij geen last van overigens. Maar... het is niet iets dat over is gegaan, eerder integendeel. Dus ik denk dat een school toch zou moeten beseffen dat sommige kinderen nou eenmaal zo in elkaar zitten.

Katrien

Katrien

21-04-2009 om 23:21

Overigens

Overigens maakt school hier geen probleem van. 't Is de aard van het kind, zeggen ze.

Juf weet hoe ze er mee om moet gaan. Zo moeilijk is dat niet als je weet dat ze zo dromerig is en dat een boodschap soms moeilijk of met veel vertraging aankomt.

En tijdens het oudercontact (tien minutengesprek noemen jullie dat, geloof ik) vertelt juf een paar anecdotes en hoe ze die heeft opgelost, ik doe hetzelfde met anecdotes van thuis. En dan lachen we er allebei eens mee (want het is vaak ook gewoon grappig) en dat is het dan.

Katrien

Emmawee

Emmawee

22-04-2009 om 12:40

Precies katrien

De aard van het kind. Geen reden tot grote zorg en geen reden voor straf, zelfs al wekt het soms zeker irritatie op.
Groeten, Maw.

ayla

ayla

25-04-2009 om 09:25

Bij ha geweest

hij heeft haar oren nagekeken maar ze heeft vocht achter haar trommelvliezen dus nu testen heeft weinig zin. Druppelen en stomen en dan over 10 dagen een hoortest. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
Ondertussen is manlief naar optreden op school geweest en hij heeft met eiegn ogen kunnen zien wat meester bedoelde. Hele klas danst en dochter zit in haar buikpijnhouding op de grond en is er totaal niet bij. Wat wel typisch was datz e haar buikpijnhouding had dus we houden nu extra in de gaten of alles goed gata met haar dieet en of dat misschien toch meespeelt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.