Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wendy

Wendy

06-02-2019 om 14:10

Mag een leraar een ziek kind zo tegenwerken?

Onze dochter zit in 2 vwo. Ze is nu drie jaar ziek.
Het zorgt dat ze soms een maand niet naar school kan maar altijd bij is met haar huiswerk. Heeft geen onvoldoendes. Ze heeft op school een zorgmentor.
Die moet zorgen dat de proefwerken die ze gemist heeft bij haar kan maken. Afgelopen december was onze dochter weer ziek thuis. Ze gaat dan alleen om proefwerken te maken naar school.
Haar leraar wiskunde weigerde de proefwerken aan te leveren, ook na herhaaldelijk mailen van de zorgmentor.
Omdat is al problemen voorzag mat het aantal proefwerken wat ze dan moet inhalen , heb ik toen ook al aan de bel getrokken. Zorgmentor meldde dat er geen stress moest zijn. Onze dochter zou vier weken de tijd krijgen om de aangeleverde proefwerken te kunnen maken.
Na de kerstvakantie is ze weer naar school gegaan.
De leraar wiskunde had eindelijk de proefwerken aangeleverd , echter vanaf die dag begon hij te zeuren.
Wanneer ze de proefwerken ging maken.
Dochter vertelde dat ze het op de volgorde van binnenkomst van proefwerken moest doen.
Op de gang heeft hij haar weer lastig gevallen waarom ze er een les niet was ? (Onze dochter lag ziek op bed).
Dat ze haar zaakjes is beter in orde moest hebben.
Afgelopen donderdag had ze een proefwerk van wiskunde gemaakt. Vrijdag had ze weer les van hem. Ze melde netjes dat ze een proefwerk had gemaakt.
Waarop deze leraar zei:
Ik heb nog niks ontvangen. Het zal wel.
Hoeveel proefwerken moet je nu nog maken ? Hoofdstuk 4,5,6, en zeven kom je dan ? Of verdwijn je dan ook weer?
Onze dochter heeft de les uitgezeten. Toen ik haar ophaalde barstte ze in snikken uit. Blijkt dat hij haar iedere les hierover lastig valt. Zij moet zich houden aan wat de zorgmentor opstelt. Ze is compleet ingestort.
Wij zijn woest. Hebben school gebeld en een gesprek geeisd. Vandaag is er contact geweest en morgen gesprek met de afdelingsleider. Wij hadden vrijdag ook nog een mail gestuurd dat onze dochter niet bij wiskunde aanwezig zal zijn totdat er een gesprek heeft plaatsgevonden.
Er is ons gewezen dat wij niet mogen beslissen of ons kind wel of niet naar wiskunde moet. Dat als wij dit volhouden ze een melding bij leerplicht maken.
Hoe pakken we morgen het beste zo’n gesprek aan.
Ik ben woest. Wie beschermt een chronisch ziek kind ?


Niemand dus

Het is blijkbaar jou taak als ouder om je kind te beschermen als school het niet kan of wil begrijpen. En zie hoe makkelijk ze dan dreigen met leerplicht want de school kan zo'n wiskundeleraar ook niet in het gareel krijgen.

Een gesprek lijkt me prima. Hopelijk steekt de leerkracht er iets van op. Verder is het zaak om je kind moed in te spreken. Het gaat om haar diploma, ook al doen er mensen moeilijk, zet jij door, het is voor jezelf.

Je kunt ook eens kijken of er een projectteam in de gemeente is dat actief in de weer is om thuiszitters te voorkomen. Daar zou je haar kunnen aanmelden, en daar advies vragen wat je kunt doen en hoe je daar mee om kunt gaan met de school.

Wij hebben daar zelf indertijd wel veel steun van gehad.

En blijf vooral kalm, boosheid helpt je niet, het gaat om het doel, je zieke kind door school heenhelpen.

Dit soort leerkrachten kan zijn dat het henzelf veel te veel over de schoenen loopt. Dochter had ook last van zo'n type, was nog wel haar mentor. Toen dochter naar het speciaal onderwijs vertrok bleek de mentor zelf overspannen uitgevallen.

Gevarenzone

Als het school over de schoenen loopt, ze hebben geen oplossing, dan kunnen ze naar jou gaan wijzen.
Dus houd je vooral kalm. En wees voorbereid op een melding bij de leerplicht maar ook bij Veilig Thuis. Klinkt raar, maar dat is de realiteit tegenwoordig. Zolang je op een lijn zit met school is het prima, zo niet dan werk je niet mee en dan kan er een zorgmelding protocollair voorgeschreven zijn.

Probeer zoveel mogelijk je dochter daar buiten te laten. Ga liever alleen naar gesprekken met leerplicht of wie dan ook, en laat niemand binnen bij jou thuis. Maak zelf het probleem niet groter dan het is. Hamer op de noodzaak van passend onderwijs voor je zieke kind daar gaat het om.

Hier

Hier is ergens een overgang, waarbij het lijkt of de rol van de zorgmentor naar de achtergrond gaat en jouw rol sterker naar voren komt, omdat jij een bepaalde inschatting maakt van de werkdruk die er op je kind zal komen, en blijkbaar ook inschat dat anderen dat niet zien:
'Omdat is al problemen voorzag mat het aantal proefwerken wat ze dan moet inhalen , heb ik toen ook al aan de bel getrokken. Zorgmentor meldde dat er geen stress moest zijn. Onze dochter zou vier weken de tijd krijgen om de aangeleverde proefwerken te kunnen maken.'
Tsjor

Elizabeth

Elizabeth

06-02-2019 om 15:35

Passend onderwijs

De school moet passend onderwijs bieden. Jouw dochter kan niet altijd naar school en zij houdt haar schoolwerk zelf bij en maakt de toetsen. De wiskundeleraar moet zijn mening voor zich houden. Alle docenten en het zorgteam moeten zich richten op wat maximaal haalbaar is. Wat deze leraar doet is contraproductief.

Wendy

Wendy

06-02-2019 om 20:53

Dank voor reactie

Zelf hebben we aan alles meegewerkt. Ggd arts erbij betrokken destijds zelfs leerplichtambtenaar gebeld voor duidelijkheid. Het gaat erom dat het heel erg bedreigend en kwetsend is om een kind zo te benaderen. Zij houdt zich aan de gemaakte afspraken alleen de leraar niet. Wij doen verder geen druk op school leggen , wanneer ze ziek is geven we thuis verder les. Het is dus 1 leraar die dit doet. Dit doet hij dus al twee maanden . We hebben de zorgmentor om hulp gevraagd maar ook hier staat zij buiten. Ik vraag me dus af of een leraar zomaar alles mag zeggen, ik neem aan dat je als ouder ook een keer mag zeggen nu is het genoeg.
Uiteraard laten we onze dochter buiten de gesprekken zij maakt al genoeg mee.
Een gesprek met leerplicht of welke instantie dan ook hebben we altijd zelf benaderd. We zijn altijd goed geholpen. Toch wijzen ze bij een conflict altijd eerst contact te nemen met school. En begrijpelijk.
Maar zulke situaties halen het bloed onder je nagels vandaan. Ik laat morgen me man aan het woord , ik hou me rustig maar O wat zou ik die leraar graag wat in zijn oren fluisteren ....

Pirata

Pirata

06-02-2019 om 20:58

Directeur

Die school heeft toch een directeur? Heb je die al gesproken?

Wendy

Wendy

06-02-2019 om 21:21

Directeur

Klopt die heeft dat maar dit is de afdelingsrector.
We kijken het gesprek morgen eerst aan. Ons doel is dat onze dochter zich weer veilig voelt in zijn les zonder iedere keer nare opmerkingen te krijgen over iets waar ze niks aan kan doen. Ziek zijn.
Wanneer hij haar zou aan spreken op gedrag in de klas zouden wij ons er nooit mee bemoeien maar niet op iets wat al verdrietig en moeilijk genoeg is voor haar. Wanneer ze de keuze had zou ze graag iedere dag naar school gaan .
Een wens van haar en een van ons !

Lente

Lente

06-02-2019 om 23:10

Kan ze voor wiskunde naar een andere leraar?

Dat zou een hele praktische oplossing zijn.

Wendy

Wendy

07-02-2019 om 00:38

Andere leraar

Naar een andere leraar zou niet kunnen de roosters zitten verschillend in elkaar . Dan zou ze in een andere klas moeten en waarom ? Dan wordt zij gestraft voor een leraar die buiten zijn boekje gaat.
We vragen maar 1 ding en dat is dat hij niet iemand aanvalt op zijn ziek zijn. Onze dochter kan heel wat hebben maar dit komt te dicht bij. Gaat een leraar uit zijn plaat omdat de klas niet stil is , of zij zou praten prima dat begrijpt ze, maar niet opzettelijk iemand kwetsen en niet proefwerken aanleveren.

We wachten morgen af en zal het hier ook melden

Lynn

Lynn

07-02-2019 om 07:07

Ziezon

Misschien kan je vanochtend nog wat info inwinnen via Ziezon:
https://ziezon.nl/over-ons/informatie-over-ziek-zijn-en-onderwijs/

Verder snap ik je irritatie volledig.
Ik denk wel dat rustig blijven en begrip tonen voor de docent (is hij er bij?) het meeste kans op succes zal bieden. Je wilt niet dat het escaleert denk ik.

Ik vermoed dat die wiskundedocent aan zijn taks zit, misschien tegen burn out aan zit en dat zo'n chronisch zieke leerling hem alleen extra werk oplevert. Kan zij niets aan doen, maar hij heeft er last van en kan het er eigenlijk niet bij hebben.

Dus met begrip tonen zal hij zich meer gezien voelen en kunnen jullie misschien kijken hoe hij geholpen kan worden met de extra belasting. Misschien kan een andere wiskundedocent helpen met extra proefwerken voor haar bijv of die apart nakijken? Misschien kan de school daar creatief in zijn, zonder dat jullie dochter meteen naar een andere klas moet.

Sterkte.

Sommige leraren.....

Helaas hier herkenning. Gelukkig gaat school er tot nu toe goed mee om maar er zijn leraren bij.
Onze dochter is ook vaak ziek. Ook zij moet vaak verzuimen. En als ze dan bij een bepaalde leraar komt en dan niet meer op haar plek zit en de leraar dan als antwoord geeft: Maar jij bent er toch nooit.... Dan doet dat pijn. Pijn aan mijn moederhart en vooral pijn voor mijn dochter.

Ik wens je heel veel succes. Hier helpt het dat de leerlingenbegeleidster bij zulke opmerkingen oid. altijd weer een mail rondstuurt naar alle leraren en niet 1 leraar apart aanspreekt op zijn/haar gedrag.

Maar er blijven rare figuren bestaan. Mijn man heeft in januari een hartinfarct gehad en daardoor ging dochter een dag niet naar school. De volgende dag (na het weekend) is ze wel naar school gegaan en ondanks dat er door de leerlingenbegeleidster een mail was gestuurd met de reden van de afwezigheid van dochter, moest ze bij 1 docente toch aantonen waarom ze haar huiswerk niet had gemaakt.

Heel veel succes bij het gesprek!

Wendy

Wendy

08-02-2019 om 07:31

Terug van gesprek

Wij zijn inmiddels op gesprek geweest. Hadden zelf chronologisch uitgewerkt wat er in aanloop van alles is gebeurt.
Er is toegegeven dat er vanuit het zorgbestuur dingen fout zijn gelopen. Er zal een betere en heldere lijn komen naar leraren tav aanleveren van proefwerken. Ze hebben wel hun zorg uitgesproken over de felheid van onze berichten naar de zorgmentor. We hebben in deze berichten gevraagd
Wat we moesten doen om deze leraar in beweging te krijgen zodat hij zou meewerken en dat we er gefrustreerd van raken geen enkel bericht van zijn kant te mogen ontvangen. Als dat felheid is ?
En bij wie mag je dan aankloppen? En zeker als het al twee maanden aan de gang is.
Dit begreep de coördinator dan ook wel maar in het verslag staat het wel vermeld zonder toelichting. Hier komen we dus nog wel op terug.
Vandaag zal hij nog spreken met onze dochter maar we hebben nadrukkelijk gezegd dat wanneer er maar 1 beschuldiging naar haar kant wordt geuit we zelf een melding maken bij de leerplichtambtenaar.
We hopen dat er vanaf nu een heldere lijn komt en dat onze dochter weer veilig naar school kan.
Het blijft echt te triest voor woorden dat in Nederland alles is geregeld voor scholen en leraren maar niks vast logt voor zieke leerlingen welke rechten zij hebben. Wel heel veel wat moet maar niets waar ze recht op hebben.

Lynn

Lynn

08-02-2019 om 08:48

nogmaals Ziezon

Ik zou inderdaad het verslag willen nuanceren wat die "felheid" betreft. Neem citaat uit jullie mail op en geef aan dat jullie het jammer vinden als dat als felheid in het verslag wordt bestempeld omdat dat een verkeerd beeld neerzet. Ik zou vragen of het verslag daarop aangepast kam worden omdat dat anders een eigen leven kan gaan Leiden wat niet helpt het probleem op te lossen.

Verder ben ik benieuwd of jullie nog contact met Ziezon hebben gehad. Zou ik echt doen. Voor dingen escaleren. Volgens mij hebben zij erg veel ervaring met dit soort kwesties en kunnen zij helpen om ervoor te zorgen dat het niet escaleert. Met escalatie zijn jullie en vooral jullie dochter nl. niet mee geholpen schat ik in.

Wendy

Wendy

08-02-2019 om 09:08

Lynn

Ik ga dat zeker doen maar wacht even het gesprek van de coördinator met onze dochter af. Dan kan ik alles gelijk meenemen. Er zijn nog wel wat dingen die ik op tafel wil hebben wat duidelijkheid betreft. We zijn wel voorzichtig want onze dochter is gelukkig op deze school. We willen het niet op de spits drijven wamt ze moet tenslotte nog vier jaar hierna als alles goed is. De angst dat ze hun hakken in het zand zetten is aanwezig en dan ...

Lynn

Lynn

08-02-2019 om 09:14

dochter

is je dochter een felle of valt dat mee?

Wanneer heeft ze het gesprek?

Misschien goed met haar doorspreken dat ze niet gaat wijzen en teveel verwijten richting die docent gaat maken, maar enkel houdt bij waar zij last van heeft, wat het met haar doet. Dus in ik-boodschappen praten.

En als ze wat begrip over docent kan uiten (ook vervelend voor hem) kan dat helpen.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-02-2019 om 09:53

Thuis maken

Betekent dat dat je kind dan zonder enig toezicht van school een proefwerk thuis kan maken? Is de kans op fraude (of de ouders die even 'helpen') dan niet huizenhoog?

Dan kan ik me voorstellen dat de docent daar gefrustreerd van wordt. Als je ziek bent krijg je je diploma zo zonder enige controle mee?

(uiteindelijk moeten er natuurlijk *echte* examens gemaakt worden, of zou je die ook zonder toezicht meekrijgen?)

Wendy

Wendy

08-02-2019 om 10:51

Thuis maken

Onze dochter maakt gewoon op school bij de zorgmentor haar proefwerken, dat is zo afgesproken. Zo hebben leraren hier geen last van en hoeven ze alleen bij deze mentor het in haar postvak te leggen. Alleen deze leraar doet moeilijk. Vorig jaar ander leraar wiskunde geen enkel probleem. Het gaat erom dat een leraar niet ongelimiteerd een kind kan aanvallen op ziek zijn ( ernstig en vermeld aan de leraren die les geven )
Onze dochter is een lief zacht meisje dat nooit problemen veroorzaakt sterker nog alle andere leraren lopen met haar weg.
Dat een leraar fout zit is geen probleem maar wanneer ik mijn kind leer sorry zeggen kan een leraar dat ook toch?

Ad Hombre

Ad Hombre

08-02-2019 om 11:37

Wendy

OK, Wendy, duidelijk.

(ik heb er - gelukkig - geen ervaring mee)

Felheid

Wendy, ik zou toch de kritiek over '' felheid' iets serieuzer nemen. Ik zie hier wel wat sporen daarvan.
Alleen al de titel van je bericht: heeft een leerkracht recht om..... Alsof het een juridisch strijdpunt is.

Vervolgens bagatellisseer je waar het over zou gaan: ' We hebben in deze berichten gevraagd wat we moesten doen om deze leraar in beweging te krijgen zodat hij zou meewerken en dat we er gefrustreerd van raken geen enkel bericht van zijn kant te mogen ontvangen.'
Het was niet aan jullie om de leraar tot medewerking te bewegen, het was aan de school en de zorgmentor om dat te doen. En vervolgens alles wat daarboven zit. Blijkbaar heb je die leraar met emails voor het hoofd gestoten, waardoor zijn bereidheid om mee te werken weg is. Ik kan vermoeden dat de frustraties van jullie kant laten we zeggen 'duidelijk' in de email hebben gestaan.

De school geeft gelukkig toe dat er fouten zijn gemaakt. zo ver kom jij niet. Je gaat vervolgens met 'erop terugkomen' en blijkbaar is dat dan met de bedoeling dat het weggehaald wordt uit het verslag. Jammer. Je had het ook kunnen zien als inzicht in jouw bijdrage aan het ontstaan van de situatie en daarvan kunnen leren.

En dan sluit je af met: 'maar we hebben nadrukkelijk gezegd dat wanneer er maar 1 beschuldiging naar haar kant wordt geuit we zelf een melding maken bij de leerplichtambtenaar.' Hoppa, de strijd aangaan, ook maar 1 beschuldiging (of wat dochter opvat als een beschuldiging) en dan de juridische strijd.

'Dat een leraar fout zit is geen probleem maar wanneer ik mijn kind leer sorry zeggen kan een leraar dat ook toch?' De school heeft aangegeven dat ze fout zaten. Maar ik zie geen spoor van enig begrip wat je eigen bijdrage is geweest aan de situatie. en de duidelijke kritiek leg je met dezelfde bekritiseerde felheid naast je neer.

Dan je slotconclusie: 'Het blijft echt te triest voor woorden dat in Nederland alles is geregeld voor scholen en leraren maar niks vast logt voor zieke leerlingen welke rechten zij hebben. Wel heel veel wat moet maar niets waar ze recht op hebben.' Dat is simpelweg niet waar, er ligt vast dat de school moet zorgen voor aanpassingen en deze school doet dat ook. Waarvoor jij helaas geen oog hebt. Alleen één leerkracht heeft een verkeerde inschatting van de situatie en die leerkracht heb je blijkbaar door zijn goodwill heen gejaagd.

Ter geruststelling: dit 'soort' leerkrachten (en de goede die echt wel hun best doen, maar daarvoor geen waardering krijgen van ouders, school, salaris of wat dan ook) zullen er steeds minder zijn. Ze stoppen ermee. Ze doen het niet meer. Ze hebben er massaal geen zin meer in. Dat heet dan 'lerarentekort'.

Inzetten als 'Er zijn nog wel wat dingen die ik op tafel wil hebben wat duidelijkheid betreft. (...) We willen het niet op de spits drijven wamt ze moet tenslotte nog vier jaar hierna als alles goed is.' bieden weinig perspectief voor de toekomst.

Helaas is er geen enkele wet die leerkrachten beschermt tegen overvragen in de begeleiding van individuele leerlingen, noch tegen felle ouders die menen de leerkracht op zijn/haar plek te moeten zetten. De meesten kiezen met de voeten en gaan weg. Ik ben benieuwd of er binnen nu en 4 jaar nog voldoende leerkrachten zijn om les te geven aan je dochter.

Mijn reactie is echt wel gekleurd door het uitvallen van mijn zoon, een hele lieve, begaafde, bevlogen docent, die waarschijnlijk het onderwijs gaat verlaten. En velen met hem.

Tsjor

Tsjor

Wendy

Wendy

09-02-2019 om 11:20

Tsjor

Beste Tsjor

Ik denk dat u niet goed heeft gelezen.
Wij hebben geen een leraar benaderd. Onze contactpersoon is de zorgmentor. Deze mentor heeft eerst gezegd dat onze dochter zelf de docenten moest benaderen via mail voor inhalen van proefwerken. Iets wat achteraf geen goed idee was en dus ook niet de bedoeling maar verkeerde opdracht van deze mentor. Toen mijn dochter geen enkele reactie kreeg en eerder al op de gang door deze docent wiskunde op een nare manier was beschuldigd dat zij niet was komen opdagen, hebben wij de zorgmentor benaderd dat deze aanpak van een kind wat ziek is zelf alles laten oplossen niet werkt.

Daarop heeft zij meerder mails eruit gedaan maar nog steeds geen medewerking van deze docent wiskunde ( alle andere leraren wel ) .
En ja we hebben haar idd gevraagd wat er nog meer konden doen om deze leraar wiskunde in beweging te krijgen , hij was wel in de gelegenheid om onze dochter bijna iedere les erop te wijzen dat ze nog proefwerken moest maken en nee dat deed hij niet vriendelijk. Dat kan dus alleen wanneer hij deze inlevert!

Wanneer een zorgmentor aangeeft dat ze alles heeft geprobeerd maar verder geen mandaat heeft dan wordt je wel wanhopig.

Onze dochter is een zacht meisje en durft al helemaal niks tegen een leraar te zeggen dus er is ook niks voorgevallen.

Wij hebben in het verleden ervaren dat een leerplichtambtenaar juist een positieve wending en helderheid kan geven in zo’n situatie.

U reageert uit ervaring vanuit uw zoon maar ik denk niet wanneer u niet alles weet dat u zo’n reactie kunt geven.

We werken prettig samen met Ggd arts en school ging prima tot het nieuwe schooljaar. Ieder had het zelfde doel en dat was fijn.
Natuurlijk zijn we gefrustreerd wanneer je ziet hoe stuk je kind gaat wanneer een leraar haar zo naar tegen haar doet , en haar verdriet ziet, doet dat heel wat met je.

We hebben het over een ziek kind , die veel naar ziekenhuis moet en daar al een zware dobber aan heeft.
School is haar lichtpunt. Even zijn zoals iedereen.

Buiten dat er veel vast ligt in opp , ligt er niks vast voor kinderen die ziek zijn. Waar zij terecht kunnen
wanneer het dus even niet loopt. Wel wat ze moeten maar niet wat ze mogen of om kunnen vragen.

Dus ja we hebben alles op de correcte manier gedaan,
We vragen raad bij zorgmentor wanneer iets niet loopt maar wanneer die aangeeft niks meer te kunnen dan moeten we idd hogerop. Nu de coördinator en binnenkort met zijn alle om tafel
Met een zorgoverleg die hun vergeten zijn en waardoor dingen fout zijn gelopen.

Haatdragend zijn we juist niet. Dankbaar wel en dat weet school.
Onze dochter heeft een fijn gesprek gehad met de coördinator en met de leraar wiskunde zal nogmaals worden gepraat.

Daarna nog een gesprek samen met de leraar en onze dochter.

Niet iedere ouder is er opuit om leraren stuk te maken!
Wij vangen lesuitval door ziekzijn altijd zelf op. Geen leraar wordt belast en dat weet school.
Ze hoeven dus alleen de proefwerken in een postvak te leggen en na te kijken en daar mogen ze ook nog weken over doen.

Het gaat ons er alleen om dat je een kind niet aanvalt op haar ziek zijn en er nare opmerking over maakt. Het voegt niks toe op een positieve manier toch?

Lente

Lente

09-02-2019 om 14:46

Wendy

Je toon in je laatste bericht is veel rustiger dan eerdere berichten. Ik snapte daarom de reactie van Tsjor prima, tenminste wat jouw felheid betreft. Ook op mij kwam je erg fel over. En dan snap ik zo'n opmerking in een verslag wel. Als je op school net zo communiceert als je in je eerdere berichten deed, dan moet je zeker meer op je eigen felheid letten.
Gelukkig dat je het nu anders beschrijft.

Wendy

Wendy

09-02-2019 om 15:10

Lente

Misschien komt het dat je het zo kort mogelijk wilt vertellen hier.
Ben juist niet fel en had misschien al eerder contact met de coördinator moeten zoeken.
Maar vergeet niet wanneer je kind ziek is , sta je altijd aan. Haar gezondheid , de vragen erover en vooral ook dat niemand een oplossing weet daarvoor.
Ik ben juist moe en we proberen juist voor onze dochter alles rustig te houden.
School is voor haar , daar waar ze zo gelukkig van wordt. Dan wil je dat graag zo houden.

Elizabeth

Elizabeth

09-02-2019 om 16:58

Persoonlijk

In plaats van mailen kan de zorgmentor of je dochter ook even naar de docent toegaan om te vragen om een toets. Docenten krijgen soms wel 20 mails per dag met vragen en verzoeken.

Lente

Lente

09-02-2019 om 17:12

Elizabeth

Dat vind ik een vreemd voorstel. Als de zorgmentor alle leraren af moet lopen voor de toetsen van elk vak, kan dat alleen als de leraren niet voor de klas staan. Dat wordt heel wat rondjes lopen. Terwijl als de leraar persoonlijk gevraagd wordt naar de toets, de toets eerst uit de tas, kast of pc gehaald moet worden. Als het dan niet uitkomt, moet de leraar zelf onthouden dat de toets nog naar de borgmentor moet.

Daar is nou mail voor uitgevonden.
Bovendien zijn alle leraren over de situatie geïnformeerd. Dan zou een herinnering per mail voor de toetsen van een bepaalde periode toch voldoende moeten zijn. Een goede organisator (leraar) houdt de toets voor Marietje gelijk apart als blijkt dat ze niet aanwezig was/is. Schrijft de naam van Marietje erop en stopt die in het postvakje van de borgmentor.

Ontkennen

Dag Wendy, je kunt je eigen felheid nuontkennen en je verhaal herformuleren, maar daarmee mis je wat de school je heeft willen zeggen.
Tsjor

Marianne

Marianne

09-02-2019 om 19:37

Wat naar

Wat ontzettend naar dat de zorgmentor het niet voor elkaar krijgt dat die leerkracht meewerkt. Wat een onbegrijpelijke houding van die man. Misschien is het juist een idee om wel met hem en de zorgcoördinator in gesprek tegaan waarom hij zo doet? Wat denkt de zorgcoördinator daar van? Als dat niets wordt, kun je het altijd nog hogerop zoeken.

@Tjor, ik vind je reacties bol staan van onterechte aannames en zwaar beneden peil.

Grappig

Ik heb mijn eerste bericht nog eens nagelezen en het staat vol met citaten uit het eerste bericht van Wendy zelf.
Maar ik hoop oprecht dat de situatie opgehelderd is, dat de afspraken weer duidelijk zijn voor iedereen en dat dochter weer verder kan.

Tsjor

Wendy

Wendy

10-02-2019 om 01:29

Voor de duidelijkheid

Wanneer er met school een zorgplan wordt gemaakt moet je je daar aan houden. Zo ook hoe het is geregeld hoe een toets wordt aangevraagd. Natuurlijk heeft mijn dochter de leraar gevraagd maar die zei dat hij niet wilde meewerken en dat ze maar eerst is met de zorgmentor moest praten. Dat heeft ze netjes gedaan. Daarbij komen mails van leraren onderling ook apart binnen.
School erkent dat er veel is fout gegaan en gaat dat nu verbeteren.
Wij zijn tevreden en hopen dat het nu is opgelost.
Voor nu bereiden we ons weer voor op het ziekenhuis aanstaande maandag.
En Tsjor op jou kan ik geen reactie meer geven.

Marianne

Marianne

10-02-2019 om 12:11

Tsjor

"k heb mijn eerste bericht nog eens nagelezen en het staat vol met citaten uit het eerste bericht van Wendy zelf."

Ja, en? Haar posts hier stuurt ze niet naar school. Een voorzichtig bericht met als inhoud dat ze als ze op deze manier ook met school communiceeert ze het niet handig aanpakt valt nog te begrijpen. Er schijnen mensen te zijn die maar een communicatiestijl ter beschikking hebben. Maar jij hebt geen idee of Wendy tot die groep behoort.

Het gaat wat mij betreft echt te ver om voetstoots aan te nemen dat dat hier ook het geval is. Als je op een anoniem forum ook al niet meer gewoon even van je af mag schrijven en elk woord een goudschaaltje moet wegen om niemand voor het hoofd te stoten wordt het triest hier.

Maar jij doet de ene verkeerde aanname naar de andere:
- Aanname dat Wendy felle mails naar de leerkracht gestuurd heeft.
- Aanname dat ze dat zo frequent gedaan heeft dat ze goodwill verspeeld heeft ( en blijkbaar is het ok om dat dan op een ziek kind af te reageren en je niet aan de afspraken te houden.)
- Aanname dat school gelijk heeft felheid van Wendy
- En dan dat laatste stuk dat vol staat van verwijt en venijin dat leerkrachten als deze wel snel zullen stoppen omdat zij er dankzij ouders als Wendy geen zin meer in hebben.....

Vervolgens weerlegt Wendy zowat elke aanname van je. Behalve dat ze inderdaad gefrustreerd zijn over hoe leerkracht weigert mee te werken en zich opstelt naar dochter. Naar mijn mening echt onbeschoft hoe hij doet. En weer leg je het bij Wendy. Ook in je derde post.

Jammer Tsjor.

Yanea

Yanea

10-02-2019 om 13:15

nou Marianne

De tekst van TS is letterlijk:

'Wij zijn woest. Hebben school gebeld en een gesprek geeisd. Vandaag is er contact geweest en morgen gesprek met de afdelingsleider. Wij hadden vrijdag ook nog een mail gestuurd dat onze dochter niet bij wiskunde aanwezig zal zijn totdat er een gesprek heeft plaatsgevonden.'

Los van het feit dat het geëist is en niet geeisd, vind ik de toon richting school (!) ook nogal fel. En dat is dan alleen nog wat TS zelf hier opschrijft. Ik snap Tsjor's reactie dus heel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.