Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Mentrix probeert bijles op te leggen aan kind, wij willen niet

Caroline80 schreef op 22-04-2025 om 06:50:

[..]

Hoe kan dat? Een maand geleden stond hij nog een 3,57. Als dat op basis van 1 toets is geweest en nu een 5,2 haalt dan is dat gemiddeld 4,39. Als die 3,57 op basis van meer toetsen was (wat me het meest logisch lijkt gezien de tijd in het schooljaar) kan hij nooit hoger dan 4,39 gemiddeld staan. Juist lager.

Niet alle toetsen tellen even zwaar waarschijnlijk. Sommige scholen laten toetsen later in het jaar zwaarder meewegen.

Caroline80 schreef op 22-04-2025 om 06:50:

[..]

Hoe kan dat? Een maand geleden stond hij nog een 3,57. Als dat op basis van 1 toets is geweest en nu een 5,2 haalt dan is dat gemiddeld 4,39. Als die 3,57 op basis van meer toetsen was (wat me het meest logisch lijkt gezien de tijd in het schooljaar) kan hij nooit hoger dan 4,39 gemiddeld staan. Juist lager.

Nee, door een paar onzincijfers was het opgetrokken naar 4,41. 

Stel dat 44,1/10 was, en er komt nu 3x5,2 bij, dan kom je net op 4,5. 

Maar als die 'bijles' nu al z'n vruchten afwerpt, had hij misschien wel gewoon een voldonde kunnen staan als je er eerder aan was begonnen.

Ellen1976

Ellen1976

12-05-2025 om 16:40 Topicstarter

De laatste twee cijfers zijn binnen: een 4,3 én een 3,9. Mijn kind sluit het vak af met het eindcijfer 4 en staat voor de rest 8'en. Volgend jaar atheneum-4. 

Dit topic kan worden gesloten! 

Hij krijgt tot het einde van het schooljaar geen toetsen meer? Das op tijd. Dochter zit nog vol in de toetsen en er komen er nog meer aan. En werkstukken ook. Maar fijn dat hij over gaat!

Ellen1976

Ellen1976

12-05-2025 om 17:30 Topicstarter

Netherfield schreef op 12-05-2025 om 17:17:

Hij krijgt tot het einde van het schooljaar geen toetsen meer? Das op tijd. Dochter zit nog vol in de toetsen en er komen er nog meer aan. En werkstukken ook. Maar fijn dat hij over gaat!

Dankjewel! De laatste drie cijfers van de laatste drie proefwerken (5,2 , 4,3 én 3,9) zijn binnen. Er komen voor dit vak geen cijfers meer bij. Voor een paar vakken komen er nog een paar cijfers bij, maar niet meer dan dat. Kind eindigt dus met twee tekorten in één vak. 

Ellen1976 schreef op 12-05-2025 om 17:30:

[..]

Dankjewel! De laatste drie cijfers van de laatste drie proefwerken (5,2 , 4,3 én 3,9) zijn binnen. Er komen voor dit vak geen cijfers meer bij. Voor een paar vakken komen er nog een paar cijfers bij, maar niet meer dan dat. Kind eindigt dus met twee tekorten in één vak.

Nu al klaar? Wat gaan ze de komende 2 maanden doen dan? Nog nooit meegemaakt dat een school halverwege mei al de eindcijfers heeft.

Schemerlampje schreef op 12-05-2025 om 17:39:

[..]

Nu al klaar? Wat gaan ze de komende 2 maanden doen dan? Nog nooit meegemaakt dat een school halverwege mei al de eindcijfers heeft.

Vind dit ook wel heel bijzonder. Hier is blok 4 net begonnen en volgt er eind juni nog een toetsweek. Vallen wel in regio midden, dus hebben als laatste vakantie. 

Ellen1976

Ellen1976

12-05-2025 om 18:53 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 12-05-2025 om 17:39:

[..]

Caroline80 schreef op 12-05-2025 om 17:52:

[..]

Vind dit ook wel heel bijzonder. Hier is blok 4 net begonnen en volgt er eind juni nog een toetsweek. Vallen wel in regio midden, dus hebben als laatste vakantie.

Voor het vak economie stoppen vanaf vandaag alle lessen en toetsmomenten (althans voor mijn zoon en een aantal andere leerlingen die niets meer hoeven in te halen). Dat is wel even genieten, ja! De andere vakken lopen nog door, waaronder vakken waarvoor nog cijfers moeten worden gehaald.

Ellen1976 schreef op 12-05-2025 om 18:53:

[..]

[..]

Voor het vak economie stoppen vanaf vandaag alle lessen en toetsmomenten (althans voor mijn zoon en een aantal andere leerlingen die niets meer hoeven in te halen). Dat is wel even genieten, ja! De andere vakken lopen nog door, waaronder vakken waarvoor nog cijfers moeten worden gehaald.

Ah ja dat is bij mijn kind ook. Preprofileren heet dat bij mijn kind op school. Dan mogen ze 1 vak waar ze minimaal een 4 voor staan en ze vanaf komend schooljaar niet meer hebben (in hun gekozen profiel) laten vallen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.