Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
koentje

koentje

03-11-2011 om 09:09

Middelbare school /kerstgedoe?

Wordt er eigenlijk op middelbare schoolen aan kerstvieringen gedaan over het algemeen?
En kerstdiner waar ze in de avond voor terugkomen, ik geloof het niet he?
Mijn zoon zit net in de eerste vandaar!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoolkalender, mentor, onlineagenda?

Zie titel, er zit vast iets bij hoe je er achter kunt komen of er op jouw school iets gebeurt rond kerst (vast wel).

ishtar

ishtar

03-11-2011 om 09:54

Nieuwsbrief

bij ons (ook PrO) stond (nu al ) in de nieuwsbrief dat ze 21 december een 'gala' hebben. Hier doen ze dat dus wel.
Van mezelf van vroeger kan ik me herinneren dat wij een kerstdiner hadden.

Marjolein

Marjolein

03-11-2011 om 11:07

Hier chic kerstbal

Vorig jaar ging zoon niet. Eng, vreemd, raar, je denkt toch niet dat ik in een apepakkie ga? Dit jaar gaat hij wel, want hij hoorde dat het toch wel heel leuk was.
En brugpieper is er sowieso bij, als er een feestje is
Goed dat je het zegt, want enige voorbereiding is wel vereist. Ze hebben echt alleen spijkerbroeken en gympen hier. Hm... Even nadenken.... Zou een mooi overhemd al "gala waardig" zijn?
Vanavond hebben ze hier eerst nog het Halloween feest (beetje laat vanwege herfstvakantie).

Vera*

Vera*

03-11-2011 om 11:45

Marjolein

Zoon heeft in de zomer in Engeland 'schoolkleding' gekocht. Voor 20 pond heeft hij een zwarte blazer en een broek. Volgens eigen zeggen had hij dan wat om aan te trekken op het kerstgalaontbijt .

Vera

Marie

Marie

03-11-2011 om 11:52

Elke leergang wat anders

Hier op een pc-school doen de leerlingen elk leerjaar wat anders:
- alle brugklassers hebben een viering in de naastliggende kerk en daar doen ze ook wat aan een maatschappelijk actueel onderwerp
- tweedeklassers maken een kerststukje op school (zelf materiaal meenemen) en dat brengen ze naar bewoners van een verzorgingshuis (wordt erg gewaardeerd door de bewoners)
- 4/5 VWO heeft een kerstontbijt
- 4 VMBO 5 Havo en 6 VWO een Kerstgala
Wat derde klassers gaan doen weet ik nog niet, staat nog niks van op de agenda van de schoolsite.
Ik zou zeggen - kijk eens op de website van school (hier staat de agenda van het hele jaar op het afgeschermde deel voor ouders "ouderportaal").
Groetjes

Marjolein

Marjolein

03-11-2011 om 19:22

Lol, vera en feestkleding niet nodig

Eindelijk een goede smoes om naar Engeland te gaan om te shoppen.
Trouwens vraag ik net aan oudste of hij zich niet moet omkleden voor het feest vanavond op school. Vraagt hij oprecht verbaasd: "Waarom? Het is toch donker!" Grinnik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.