Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Middelbare school keuze

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elke

Elke

08-06-2011 om 12:05

Puck

Ja, mmhh, ik twijfel nog. Over de afstand dan, want uiteindelijk gaat die geen rol spelen in de beslissing, omdat voor zoon de 'juiste' school nogal belangrijk is. Maar grote kans dus dat dat deze school is.
Van de ene kant heb je helemaal gelijk, ik doe niets anders als zoon stimuleren te bewegen en dit is een mooie kans uiteraard. Van de andere kant is het voor hem écht zwaar, en is het misschien zonde van de extra stress die het voor hem met zich meebrengt, hij gaat al niet graag naar school.
En tsja, 6 km is niet zo ver. Vind ik ook niet hoor. Maar voor zoon dus echt wel. Ik beweeg heel graag, zoals de meeste mensen en kinderen. Voor zoon is beweging verschrikkelijk, behalve als hij het leuk vindt. (lees; er ook een stuk geestelijke uitdaging bij komt kijken, hij geniet niet vd lichamelijke activiteit an sich) Tuurlijk fietst hij nu weleens 6 km, ook wel verder. Maar nooit vrijwillig. En dan is het eenmalig, en is hij in een slechte bui, met het nodige gesputter. Soms ook niet hoor, maar iedere dag 12 km? Gaat hij iig niet leuk vinden. Grote kans ook nog dat hij alleen zal gaan moeten fietsen, helemaal niet leuk.
Maar misschien overdrijf ik ook wel, en valt het mee. Hij is nu net 10, misschien dat hij over een jaar beter fietst.
Wat betreft die opvoeddoelen; tsja, had ik ook wel. Zoon laat zich niet zo makkelijk in opvoeddoelen persen..

kaatje43

kaatje43

11-06-2011 om 13:29

Elver

Ten eerste zou ik absoluut er geen ruzie over maken. Als het kind persé naar die school wil en het is verder een goede school, wat is er op tegen. Wat ik wel zou doen, is met slecht weer haar die route te laten fietsen. Kan ze zelf nog zeggen of ze het geen probleem vindt. Mijn zoon zat te twijfelen tussen de school die het verste weg ligt en ook een goede school bij mij zowat in de straat staat. We hebben gezegd prima, realiseer je wel dat je ook in de winter met een dik pak sneeuw er door heen moet. Elke dag weer, 5 jaar lang. Met heel slecht weer hebben we het gefietst. Andere factoren speelden natuurlijk ook mee, maar hij heeft uiteindelijk voor de school hier in de buurt gekozen.
VErder zou ik de keuze aan haar laten.

kaatje43

kaatje43

12-06-2011 om 23:54

Pelle

Nee dat snap ik, maar dan weten ze wel dat het niet alleen maar gezellig en leuk is. Dan laten ze het wel wat meer meespelen in hun beslissing. Want door weer en wind te moeten fietsen is niet altijd leuk. Mijn ervaring is dat (zeker een kind wat dat helemaal niet gewend is, lees: dat met de auto wordt gebracht als het even regent) een kind het niet zo goed kan inschatten wat dat betekent elke dag weer. Als ze dan het nog steeds niet erg vinden, dan hebben ze mijn zegen hoor.
Enne....als 2 scholen net zo leuk zijn en goed, mag je dan niet voor de afstand kiezen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.