Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pelle

Pelle

22-08-2009 om 20:56

Miriam hellup! Zoon van Clarisse kan niet meer naar school

Miriam in Werk en Recht: • Tijdje "vrij-af" - Clarisse 3 dagen oud staat het volgende:

Om antwoord te geven waarom mijn zoon binnenkort niet meer naar school gaat: de school (speciaal onderwijs) waarop hij zit gaat stoppen met het auti-groepje van 6 kinderen en 2 begeleiders, omdat het te duur wordt. Op de school zelf is geen mogelijkheid hem in de reguliere groep te plaatsen (te veel kinderen in de groep en te weinig structuur en individuele aandacht) en het gaat ook niet lukken hem op een andere school of cluster te krijgen (alles geprobeerd). De school heeft geadviseerd na de kerstvakantie ontheffing van de leerplicht aan te vragen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gedaan

Ik heb daar antwoord gegeven.
De verontwaardiging over het handelen van de school heb ik laten liggen. Dit gaat al jaren zo. We hebben al eerder medeforummers gehad die precies dit is overkomen.
Er is wel een dingetje: de wet gelijke behandeling is aangepast. Wat dat precies gaat betekenen, ben ik nog aan het uitzoeken. Ik hoop daar binnenkort duidelijkheid over te kunnen geven in het OO magazine.
Later meer dus.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.