Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

09-06-2011 om 07:43

Miriam, help!

ik heb dringend je advies nodig, hoe kan ik je bereiken? Wil het niet via het forum...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

14-06-2011 om 15:11

Fijn

Het fijne is dat JIJ straks niet meer zo veel hoeft te doen. Dat wordt vooral voor je gedaan.
Sterkte.

Vera

Tineke

Tineke

15-06-2011 om 08:45

Succes

Laat hem je maar mooi helpen met alle gedoe!

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 11:04

Succes!

Veel succes!

anna van noniemen

anna van noniemen

15-06-2011 om 12:40

Verhelderend

gesprek was het. School heeft nog niet eens de juiste formele weg gevolgd! En heel toevallig belde school dus toen die man hier zat om een afspraak te maken. Wel typisch dat ze de dagen die ik voor deze week had gegeven maar voorbij hebben laten gaan en de datum van volgende week hebben genomen, dat is namelijk de laatste week les...Daar was die onderwijsconsulent dus ook nogal verbaasd over en ook dat de formele schorsing nog niet eens op papier stond...

De eerdere incidenten hebben nooit tot een officiele schorsing geleid, dus in theorie is dit pas de 1e schorsing....

Helaas kan die man niet mee naar de school volgende week, tenzij ik de afspraak nog kan vervroegen.

anna van noniemen

anna van noniemen

19-06-2011 om 22:39

Deze week is een belangrijke

afspraak bleek toch eerder te zijn dus de onderwijsconsulent gaat mee. Verhaal van zoon is aan de zorgcoordinator gemaild. En op dit moment kan ik alleen maar afwachten, nagelbijten en afwachten. Einde van de week is de laatste schooldag van zoon. Als hij wegmoet, kan er dan zo snel een andere school gevonden worden?

Ik ben óp van de zenuwen.....

Massi Nissa

Massi Nissa

20-06-2011 om 13:15

O anna

Wat een zorgen. Ik hoop zo voor je dat je kind mag blijven. Bedenk trouwens wel dat het de verantwoordelijkheid van de huidige school is, om een passende plek voor jouw kind op een andere school te vinden. Misschien lucht dat iets op?
Groetjes
Massi

anna van noniemen

anna van noniemen

20-06-2011 om 22:18

Massi

ja, dat weet ik inderdaad, en dat scheelt wel een stukje, alleen, we zitten zo kort op de zomervakantie hier, dit is officieel de laatste lesweek voor zoon, volgende week alleen boeken inleveren en rapport halen. Dus....
Verder moeten we het afwachten...Dank je!

anna van noniemen

anna van noniemen

21-06-2011 om 11:06

Opluchting!

zie ook in Zorgenkinderen, maar voorlopig kan hij gewoon op school blijven! Dankzij die onderwijsconsulent!

Great!

Fijn.
Gaat die onderwijsconsulent zich nog met het vervolg bemoeien? Ik kan me voorstellen dat het vermijden van conflict- stress- of andere extra prikkelende situaties, onderdeel uit moet maken van het vervolg.
Een op dit soort onderdelen aangepast rooster wellicht?
En voor het overige: Met elke dag, elke week, elk jaar, groeit je kind dichter toe naar een voor hem zelf beter hanteerbaar sociaal interactiepatroon.
Nog even met kromme tenen in vergelijking tot al die jaren die je al gehad hebt. Er gloort heus licht!
Groet,
Miriam Lavell

Vera*

Vera*

21-06-2011 om 12:09

Opluchting

Wat fijn voor jullie! Dan kunnen jullie rustiger de vakantie tegemoet zien.

Vera

Fiorucci

Fiorucci

21-06-2011 om 13:03

Mooi!

Dan ga je fijn de zomer in, fijn zeg! Ik zou zeker onderzoeken of die consulent een vinger aan de pols kan houden.

anna van noniemen

anna van noniemen

21-06-2011 om 17:04

Onderwijsconsulent

zal niet echt een vinger aan de pols houden, in wezen is de ambulant begeleider de aangewezen persoon om te zorgen dat school handvaten heeft om zoon goed te begeleiden. Hij gaat wel wat dingen op papier zetten en ook aan de amb. begeleider sturen, tips om in het handelingsplan te zetten ook zeg maar.
En verder is het natuurlijk voor hopen en duimen, ik besef heel goed dat dit niet betekent dat alles over en voorbij is. Maar ik heb wel aangegeven, hij heeft nog een heel jaar in de zorgklas. Er is al veel verbetering zichtbaar, zijn woede-aanvallen zijn sterk verminderd ten opzichte van vorig schooljaar, maar er kan best nog een stapje bij. Dat hadden we al toegezegd met een training op school, dus in die zin hadden wij onze goede wil al getoond.
En in de loop van volgend schooljaar zullen we dan zien of hij inderdaad het echte regulier aan kan....

Massi Nissa

Massi Nissa

21-06-2011 om 21:50

Fijn!

Fijn om te horen. Goed dat er onderwijsconsulenten zijn.
Groetjes
Massi

anna van noniemen

anna van noniemen

21-06-2011 om 23:25

Nog even wat opvallends....

zoon zat eerst niet bij het gesprek, maar moest op de gang wachten. Een leerkracht had hem daarbij op een stoel gezet. Op een gegeven moment hoorden we steeds maar kloppen. Waarop die leerkracht wat kribbig zegt, tja, kijk, en ik zeg net ga hier even rustig zitten en nu steeds dit....dus ik zeg nog, tja, hij zit er al een poosje en het duurt ook best lang...
Op een gegeven moment wordt het mijn man te gortig en zegt, ik kijk wel even. Zegt tegen zoon, nog even geduld en niet zo kloppen. Maar papa, ik klop helemaal niet, dat doen zij (en wijst naar de klas achter hem, waar dus inderdaad een mannetje of wat voor het raam staat te kloppen). Dus man weer terug en zegt: ik wil niet lullig doen, maar er staat een mannetje of wat hem uit te lokken en HIJ heeft niet geklopt....
Kon de leerkracht dus met schaamrood op de kaken die klas gaan toespreken!!!

Hoezo bevooroordeeld....

Bah!

Ja idd hoezo bevooroordeeld! Ik vraag me soms ook echt af wat veel leraren denken dat hun taak is op school.

Veel succes verder!

anna van noniemen

anna van noniemen

23-06-2011 om 22:28

Vandaag ging zoon

weer voor het eerst sinds alles naar school. Hij had er zin in! De klasgenoten waren allemaal blij hem weer te zien! Gister was het sportdag en in goed overleg hebben we hem toen nog maar thuis gehouden, 850 leerlingen die door elkaar krioelen is misschien niet het handigste moment om weer te starten.
Morgen nog en dan is het schooljaar wat lessen betreft om, alleen nog boeken inleveren en rapport ophalen.
Wel vertelde hij nog dat er volgend schooljaar wel wat veranderd. Ze zullen de klassen 1 en 2 van de zorgklassen bij elkaar zetten. Het zal wel met de bezuinigingen samenhangen. Wordt een klas van 20 dan. Aan de ene kant wel veel, aan de andere kant, als zoon nu laat zien dat aan te kunnen, kunnen ze hem bijna niet meer van school sturen naar een VSO. We zullen moeten afwachten.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.