Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-09-2011 om 13:55
Van de week hoorde man toevallig van de directeur van school dat zoon (5 jr) gevochten had tijdens de pauze. Dat was met een jongen, 2 groepen hoger (2 koppen groter en wat breder). De jongen had zoon met z'n hoofd in het zand geduwd en zoon was op 'm afgevlogen. Beiden moesten bij de directeur komen die verteld heeft over dat vechten niet mag. Directeur vertelde het omdat hij had moeten lachen dat zoon serieus zei dat slaan wel op z'n zelfverdedigingsclubje mocht.
Onze indruk: dat we het wel even hoorden maar verder was het geregeld en no big deal. Ok prima.. maar toch had ik het de dag zelf of de dag er na willen horen.
Het vechten daar hadden we niet over van zoon gehoord (kennelijk vergeten of niet indrukwekkend genoeg om te onthouden of hij heeft het expres achtergehouen) maar ook niet van de juf. En dat terwijl ik de juf nog sprak over de hoeveelheid discussie die zoon aangaat de laatste tijd en het dwarse gedoe. Nee, de juf had helemaal geen problemen met zoon. Maar in haar rapportage van vorig jaar stond er wel iets over.
Is het teveel als je als ouder verwacht dat je dit soort dingen wel van de juf hoort? En niet toevallig, als grapje gebracht? Ik vind dit soort dingen belangrijk om te weten om het over dit soort dingen met zoon over te kunnen hebben.
29-09-2011 om 21:14
Ik vind het wel veel gevraagd als het voor alle omstanders niet echt een big deal was. Mijn zoon loopt heel veel te stoeien, ik zou er niet aan moeten denken dat ik daar elke dag wat over hoor. Thuis mag hij dat, en als ze er op school een probleem mee hebben, dan praten ze maar met hem hoor. Als hij echt pijn heeft gehad of iemand echt pijn heeft gedaan, dan wil ik het wel horen. Anders niet.
Jongens doen nou eenmaal de hele tijd van die fysiek onhandige dingen
29-09-2011 om 23:07
Mwah
Als het nodig is om een kind toe te spreken over iets wat op school gebeurd is, dan is het daarna klaar. Ik werk al jaren als overblijfkracht en echt zwaar fout gedrag melden we bij de docent. Dan heeft een kind dus al van mij een preek gekregen, dan gaat de docent er ook nog een keer overheen, nou, dan is het ook wel een keer klaar. Wat op school kan worden afgehandeld, blijft daar.
Tirza
30-09-2011 om 13:24
Ik vind van wel
als het belangrijk genoeg is om voor bij de directeur te komen is het ook belangrijk genoeg om het aan ouder te melden.
04-10-2011 om 10:55
Praat eens
met je zoon als die uit school komt. weet je wat ie gedaan heeft die dag....
Je kan niet alles bij de school leggen.