Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Na groep 7 naar vo hoe gaat dat in z'n werk?

Aansluitend op mijn eerdere draadje rijst nu de volgende vraag. Als mijn dochter inderdaad na groep 7 naar het VO gaat, hoe gaat dan dan in zijn werk?
Moet zij dan ook meedoen aan de CITO-toets en wanneer moet je gaan kijken voor een andere school?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niks moet

Cito is niet verplicht. Maar als het gebruikelijk is op school om Cito bij bo verlaters af te nemen, dan zou ik je kind deel laten nemen. De uitslag kan bovendien meebepalend zijn in de keuze om wel of niet naar het vo te gaan.
Groet,
Miriam Lavell

Danni

Danni

09-11-2009 om 13:57 Topicstarter

En inschrijven op een vo school?

Kan ik haar alvast inschrijven op het VO zonder dat er iets van een advies ligt?

Nee

Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar er is meestal een gemeentelijk of regionaal protocol voor de doorstroom naar het vo. Je vindt er informatie over op de gemeentelijke site, of op de site van de vo school. Inschrijven op een vo kan meestal pas nadat de Cito uitslagen er zijn. Voor inschrijving heb je een advies van het bo nodig (formeel heet dat het onderwijskundig rapport). Je kunt wel vast vo scholen bezoeken. Er zijn al open dagen.
Groet,
Miriam Lavell

Danni

Danni

09-11-2009 om 14:27 Topicstarter

Top miriam

Bedankt voor de informatie, ik ga gelijk eens even op de site van onze gemeente kijken!

Speurneus

Speurneus

09-11-2009 om 14:39

Sites van de scholen

Ik neem aan dat je wel weet welke scholengemeenschappen er zijn bij jullie in de omgeving. Bij ons staat eigenlijk bij allemaal op de site een kopje, kinderen/ouders van groep 8, daar vind je ook de voorlichtingsavonden/open dagen etc en de toelatingseisen, zonder cito-toets oid is het wel wat lastiger vaak. Als je er inderdaad uit bent is het misschien goed om je dochter nu (deels) in groep 8 te zetten. Mijn zoon zit nu ook in groep 8 en ze gaan bijvoorbeeld ook klassikaal bepaalde scholen bezoeken, krijgen ze een proefles ed. Ook gaan ze regelmatig cito-toetsen oefenen. Je moet de manier van vragen soms ook even eigen worden. Verder loop je dan als ouders automatisch mee in alle mailings/nieuwsbrieven etc van groep 8. Bovendien kan je dochter dan misschien alvast wat aankomende klasgenootjes leren kennen.
Blijft je dochter in groep 7, dan moet je zelf dus heel alert zijn dat ze je dochter niet vergeten bij bepaalde activiteiten en jou als ouders niet bij voorlichtingen etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.