Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Buzz

Buzz

27-10-2011 om 19:30

Negeren/pesten-vervolg

Het draadje dat ik was gestart is verwijderd, maar toch even het vervolg over mijn dochter die genegeerd wordt in de klas.
Vandaag intakegesprek gehad op de nieuwe school en we hebben net gehoord dat ze is aangenomen. Opluchting alom. Ze neemt morgen afscheid op de oude school en begint maandag op de nieuwe school. Heel prettig gesprek gehad op de nieuwe school, er is goed naar dochter geluisterd; zij stond centraal in het gesprek met ons allen.
We gaan opgelucht het weekend in!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje43

kaatje43

27-10-2011 om 21:39

Fijn

Veel plezier op de nieuwe school!

Fijn!

Wat heerlijk voor je dochter!
Super.

En zo goed dat jullie dit hebben gedaan!
Ik wou dat mijn moeder ooit zo had ingegrepen toen dit ook bij mij speelde op de middelbare school. Helaas was ze druk met haar eigen leven, en heeft mijn opeens ontstane uitsluiting door vriendinnen me nog jaren parten gespeeld.
Dus alle hulde voor jou en veel geluk voor je dochter!

Gefeliciteerd

Inderdaad heel fijn, ook dat ze welkom is op de nieuwe school. Dan leert ze gelijk dat je niet in een slechte situatie hoeft te blijven zitten als je er alles aan gedaan hebt. Lijkt me een waardevolle les.

Fransien

Fransien

28-10-2011 om 10:10

Fijn

Een kind wat lekker in haar vel zit, daar doe je het voor! Nou hopen dat de nieuwe school ook zo fijn blijft.

Buzz

Buzz

28-10-2011 om 16:48

Bedankt

Bedankt, ze heeft er erg veel zin in. Vandaag afscheid genomen van haar klas. Verschillende meisjes moesten huilen en gaven aan dochter toe dat ze onder druk van anderen niet meer met haar om durfden te gaan (ze zat in een klas met maar 5 jongens en verder meisjes, dan krijg je ook eerder dit soort excessen). Dochter begint maandag gewoon met frisse moed op haar nieuwe school.

Dapper hoor

Van je dochter. En hopelijk heeft zij/het de ogen van een paar van de achterblijvers geopend. Veel succes!

verstuurd per ipod

Daar moet de mentor dus mee aan de slag

Hartstikke goed dat je de overstap waagt. Je dochter zal het vast reuze naar haar zin hebben.
Dat huilen van die meisjes herken ik. Toen dochter in groep 7 naar een andere school ging gebeurde dat ook. Van de mevrouw van de GGD bij het groep 7 onderzoek hoorde ik dat bij haar ook meisjes hadden zitten huilen vanwege het gepest en de sfeer in de klas. En wat gebeurde er verder mee? HELEMAAL NIKS. Ik begrijp dat niet. Een kind gaat van school en de pesters pakken gewoon de volgende. Een mentor, juf, IEMAND moet dit aangrijpen om de boel eens flink aan te pakken. Je dochter heeft er niks meer aan, maar het volgende slachtoffer wel. Dochter heeft zelfs bij haar afscheid nog verteld hoe ze zich heeft gevoeld in die klas. Meiden nog harder janken. Maar school was alleen beledigd dat dochter geen afscheids-vriendenboekje van de klas wilde accepteren. Dochter bleef netjes en zei dat het haar vrienden niet waren. Ik had gezegd: 'ik neem het wel mee om de open haard mee aan te maken'. Dochter had aan juf voorspeld wie het volgende slachtoffer zou worden en kreeg gelijk. Arm kind. Het is inmiddels bijna drie jaar geleden, maar ik kan nog steeds woest worden.

Buzz

Buzz

01-11-2011 om 00:19

Mentor e.d.

Man en ik krijgen binnenkort nog een exitgesprek op de oude school, dus dan zullen de dingen die Stoepkrijt zegt zeker ter sprake komen. Dochter heeft trouwens een heel leuke eerste dag gehad op haar nieuwe school en heeft alweer zin in de nieuwe dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.