Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Net in brugklas en nu al gepest


Esther-Forumbeheer

Forum Moderator

31-08-2022 om 18:31

Viva-amber schreef op 31-08-2022 om 09:55:

[..]

Ja dat. Natuurlijk is dit vervelend voor je kind. Zij komt alleen wel op een leeftijd dat zij zelf moet leren om dingen op te lossen en om weerbaar te worden. Zij wordt een mikpunt wanneer je als ouder maart blijft influisteren wat zij moet zeggen en wanneer je ouders gaat bellen wanneer zo een meisje heeft gezegd dat de kleur van haar trui fout is. Je maakt het te groot en doet ook alsof je kind in groep 4 zit ipv op de middelbare school.

Vraag je kind eens waar zij zelf een oplossing ziet. Doe haar op een sport waarmee zij wat weerbaarder wordt zoals judo, karakte of waterpolo. Zorg dat zij een leuke hobby heeft buiten school zoals dansen of knutselen, een jeugdclub. Leg de focus niet zo op dat alles perfect moet lopen er geen puberdrama mag zijn.

Nee, doe een kind niet op een sport om het weerbaarder te maken maar om een leuke hobby te hebben en het gezellig te maken. Ik dacht dat het aan mij lag omdat ik nog steeds niet van mij af durfde te bijten ook met judoles. 

De moeder zegt dat zij alles maar moet negeren, dus van haar leert zij ook niet dar zij mag zeggen wat zij niet leuk vindt. Er is meer dan alleen school 

Ik zou even met de mentor overleggen. Die kan met zachte hand op de achtergrond wat bijsturen in de dynamiek. En op schoolkamp de zaak in de peiling houden.

Voor de rest moet je het inderdaad nog maar even laten. Het jaar is nog lang en het kan nog alle kanten op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.