Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

22-12-2011 om 13:06

Niet nagekeken werkboekje

Bij het opruimen kwam ik nog een werkboekje in het kader van Sinterklaas tegen van mijn jongste dochter (groep 3). Het boekje is door de juf speciaal voor haar samengesteld met allerlei werkjes met wat meer uitdaging. Ik kan me nog herinneren dat juf vroeg of ik dacht dat dit van voldoende niveau was (?) en dat ik, zonder kijken, zei dat het vast wel goed was. Volgens mij is boekje helemaal niet nagekeken want de helft van de opdrachtjes was onjuist ingevuld. Bij nader inzien zijn het ook best lastige opgaven, zowel taal als rekenen, met tafels en lastige sommen (34-19 enzo). En andere opgaven die dochter best had gekund als ze instructie had gekregen, wat volgens mij niet de bedoeling was bij dit boekje (het was voor 'tussendoor').
Zal ik er nog iets mee doen, of maar bij het oud papier en het verder aan school overlaten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

22-12-2011 om 14:26

Net doen of je gek bent

Gewoon na de kerstvakantie 't boekje mee naar de juf en zeggen "moet ik hier nu nog verder iets mee doen?" Alsof je gek bent dus .

Ik zou het bij het oud papier mikken Het was voor tussendoor, Sinterklaas is een hectische tijd op school, na de kerstvakantie komen er nog genoeg werkboekjes

Tango

Tango

22-12-2011 om 21:40

Laten zitten

Ik zou het erbij laten, maar als het vaker voorkomt wel naar de juf gaan. Inderdaad drukke tijd nu, dus dan kan het er weleens bij inschieten.

Annet

Annet

23-12-2011 om 10:28

Volgende keer beter opletten

Dus als je hoort dat dochter een nieuw werkboekje heeft (of juf vertelt het) dan bekijk je het boekje en vraag je door over de begeleiding.

Je kunt ook vragen of het boekje elk weekend mee naar huis mag zodat jij wat begeleiding kan geven.

Vic

Vic

23-12-2011 om 12:24

Als het nog eens voorkomt zal ik proberen wat alerter te zijn, en voor nu vind ik het wel prima. Normaal gesproken gaat het wel goed op school met de begeleiding van het reguliere pluswerk, maar nu vond ik het wel vreemd dat juf aan mij vroeg of ik dacht dat het een goed niveau was. Ik ben nog steeds een beetje zoekende naar de balans tussen de verantwoordelijkheid bij school laten, en toch een vinger aan de pols houden, maar ik wil niet degene zijn die bepaalt of een werkboekje geschikt is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.