Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Nio toets dochter

Goedemorgen, ik kijk al heel lang mee op dit forum maar dit is de eerst keer dat ik een vraag heb voor jullie:
Het gaat om mijn dochter, zij is best slim (al zeg ik het zelf ) en wil graag HAVO/VWO gaan doen. Met de cito toets in groep 7 scoorde ze een percentiel van 97 procent.
Nu zit ze in groep 8 en heeft ze gisteren de NIO toets gehad. Ze kwam huilend thuis omdat ze de opgaven niet af kreeg binnen de gestelde tijd, "en de halve klas wel".
Zijn er hier ouders wiens kinderen dit ook hadden maar toch een goede score hadden?? Ik hoop dat ik haar dan een beetje gerust kan stellen....
groetjes Jannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

05-11-2011 om 08:23

Vorig jaar

Vorig jaar was bij de klas van mijn dochter ook een hoop stress vanwege de NIO toets. Bij de score van entree toets zou dochter naar de HAVO kunnen, bij de NIO toest schommelde het tussen kader en tl. Advies juf was uiteindelijk tl.
Een ander meisje had zelfs HAVO/VWO bij de entree toets en scoorde bij de NIO nog maar kader. Advies van de juf was ook HAVO. Dus meisje is uiteindelijk gewoon naar de HAVO gegaan.

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2011 om 08:44

Het hoeft niet af

Aan de kinderen wordt duidelijk verteld dat niet alle opgaven in een onderdeel af moeten. Natuurlijk is het heel stoer om te zeggen dat je alles af hebt, maar het gaat niet om de hoeveelheid vragen die je maakt, maar het gaat erom hoe je de vragen maakt. Alle vragen afhebben maar afraffelen kan dus in je nadeel werken. Wie het laatst lacht.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.