Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pluk

Pluk

23-04-2019 om 13:48

Niveau C Cambridge English

Bij mijn zoon op het rapport staat dit jaar telkens een C op de cijferlijst bij de schrijfonderdelen van Engels. Hij heeft geen idee wat dat betekent en ik kan het niet terugvinden in de schoolgids. Op de site van Cambridge English kan ik alleen c1 en c2 terugvinden en dat hoort bij 6 vwo en hoger.Niet gewoon een C. Heeft iemand een idee wat dit betekent? Hij zit in de tweede.

Marijne

Marijne

23-04-2019 om 14:19

leraar Engels

Je zoon heeft een mond en een leraar Engels. Lijkt me vrij gemakkelijk om er achter te komen.

rutiel

rutiel

23-04-2019 om 14:24

Bij mijn kinderen

Even uit het blote hoofd, dus ik kan het fout hebben. Maar bij de examens Cambridge die mijn kinderen hebben afgelegd, liepen de scores van A tot C. A was daarbij de beste score, C de slechtste (maar nog wel voldoende, dacht ik). Maar ik zou het zeker even bij school navragen.

Pluk

Pluk

23-04-2019 om 14:55

Rutiel

Waren dat examens in de zesde klas?

Laagste voldoende score

Voor de Cambridge examens op alle niveaus is een C de laagste voldoende score. Er is een schaal en voordat je zoon echt op examen gaat kan hij het beste even checken of hij bovenaan of onderaan in de schaal zit. Is het krap dan kun je ervoor kiezen om een niveau lager examen te doen. Meestal doen scholen Advanced (C1) met Proficiency (C2) voor de hele hoge uitschieters en FCE (B2) komt ook voor.

Pluk

Pluk

23-04-2019 om 16:32

Geen examen

Het is volgens mij geen examen. Het eerste examen is pas in de derde, over een jaar. Gewoon verslagen en zo voor school in het Engels, volgens mij.

Plokkie

Plokkie

23-04-2019 om 17:57

Dochter volgt een extra programma Engels op school. A, B en C is goed tot voldoende, vanaf C- is het onvoldoende. Misschien zijn de cijfers bij je zoon ook zoals ze ze in het Verenigd Koninkrijk geven?

Pluk

Pluk

23-04-2019 om 18:18

Ik denk dat het zo is als Plokkie zegt. Een C is dan een voldoende.

Niet schrikken

Als iemand blij is als-ie C2 heeft gehaald voor English Proficiency, dan heeft-ie een ERK toets gedaan, waar juist C2 het hoogst bereikbare is. Ik heb er naar gestreefd, maar kwam niet verder dan C1.

Volgens mij zoon

betekent de C als er een 1 of 2 achter staat, iets anders als een C zonder 1 of 2.

Pluk

Pluk

23-04-2019 om 19:48

Daarom was ik ook in verwarring, want het leek me niet zo logisch dat hij nu al C1 of 2 van schrijfniveau heeft. Zeker niet met die ultrakorte epistels die hij aflevert (ik zie ze nooit, maar dat schat ik zo in). Maar een C als in een zesje klinkt wel passend, dus dat zal het wel zijn

Tamar

Tamar

25-04-2019 om 13:46

Je kan ook nog Proficiency doen (niveau C2 dus) en daarvoor haal je dan weer een "cijfer": A t/m C zijn voldoende, D-F onvoldoende, voor zover ik heb begrepen.

rutiel

rutiel

25-04-2019 om 13:46

Nee geen zesde

Die examens waren al in de derde (FCE) en de CAE en CPE in de vijfde.
Het verwarrende is dat ze werken met die niveaus van C1 en zo waarop je examen kunt doen (levels), maar dat de A-B-C-scores echt een beoordeling is van het examen zelf (grades). Ik vond dit linkje die het volgens mij helder maakt:
https://www.cambridgeenglish.org/nl/exams-and-tests/cambridge-english-scale/?gclid=eaiaiqobchmi16dtljxr4qivd-d3ch0o1g4ceaayasaaegib5_d_bwe

Zoon kreeg op zijn rapport trouwens altijd wel een "gewoon" punt (cijfer), alleen bij de officiële examens werd dus de waardering in letters uitgedrukt.

Pluk

Pluk

25-04-2019 om 18:53

Duidelijk

Dat is een duidelijk schema, alleen jammer dat wij geen idee hebben van het niveau dat gegeven wordt. Alleen dit cijfer is een C, verder hebben we nog twee andere soorten beoordelingen, maar die staan wel in de schoolgids.

School?

Misschien stom en curlingachtig, maar waarom vraag je het niet aan de school? Kun je de mentor of docent niet een mailtje sturen met de vraag om uitleg over de C en het niveau/opbouw van Cambridge Engels op school?

Pluk

Pluk

26-04-2019 om 14:12

Goeie vraag

Ik mail nooit met school. Zoon wel maar die krijgt nooit antwoord. En eenmaal op school vergeet hij het te vragen.

Waarschijnlijk A2

Meestal in de tweede klas niveau A2, en die C betekent dat hij voldoende resultaten behaalt en voor dit onderdeel van het examen (het bestaat uit vier onderdelen) zou slagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.