Ariola
16-02-2012 om 15:33
Nog vrijer dan vrije school, bestaan die nog?
Zit ik me dus al twee dagen mijn hoofd te breken over die scholen waar je als kind niets hoefde te doen en waarvan er zoveel door de inspectie als slecht werden beoordeeld. Bestaan die nog?
Als ik zou weten hoe dat genoemd werd, zou ik het zelf kunnen opzoeken. Ik bedoel natuurlijk niet de vrije scholen.
Dit is in het kader van totaal niet belangrijk, maar wel irritant dat ik maar niet op de naam kan komen.

elissa
16-02-2012 om 15:43
Iederwijs
En geen idee hoe het ze vergaat. Het is nogal stil op dat front.

Tineke
16-02-2012 om 16:52
Anderhalf
Van de vier scholen op de website zijn er twee gesloten. Eentje is geen iederwijs meer, en er is nog een echte open. Volgens mij zijn de sociocratische scholen een beetje de opvolgers van Iederwijs, zoals ik het inschat met meer grenzen.

Thursday Next
16-02-2012 om 20:30
Deze:
http://www.deontdekkingsreis.nl/jml/index.php
in Doorn. Een vriendin van me heeft er gewerkt bij de buitenschoolse opvang en vond het een leuke en prettige school, prachtig gelegen ook aan de bosrand.

Elizah
17-02-2012 om 18:17
Dit zou een nieuwe kunnen zijn
Hoe deze school verder in de praktijk te werk gaat weet ik niet, maar het klinkt behoorlijk vrij
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/10489922/Ouders-beginnen-Sudbury-school-in-Oud-Vossemeer.ece
Groetjes,
Elizah

100%mama
24-02-2012 om 11:51
Bedoel je
het Iederwijs?
Weet het niet meer zeker, maar volgens mij is dat de meest vrije onderwijsvorm...

troelahoep
28-02-2012 om 20:27
Hier in de buurt
een school die zich democratisch noemt en natuurlijk leren propageert. Ik weet niet of het iederwijs is, maar wel iets dergelijks. Een kennis had de kinderen daar op school, maar ze gingen daar weg omdat de school particulier werd vanwege een te laag leerlingenaantal. Veel succes lijkt het niet te hebben, dat soort onderwijsvormen. De vrije school hier trouwens ook niet: heeft hier een krappe 100 leerlingen en is daarmee de kleinste basisschool.

mama4
29-02-2012 om 23:43
Sudbury
Er bestaat ook nog sudbury valley (ik hoop dat ik het goed heb), dat is ook een mega-democratische school. Iederwijs heeft nog maar 1 school, als ik het goed heb... Even googelen?