Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Knurf

Knurf

09-09-2013 om 18:49

oefentoetsen cito groep 8

Ik ben op zoek naar goede oefentoetsen voor de eindtoets (cito) in groep 8. Heeft iemand toevallig nog een oud exemplaar ergens, of weten jullie waar ik die kan vinden?


Lina

Lina

29-05-2016 om 09:12

Thursday

Hallo Thursday, ik heb u net gemaild. Groeten

Ana

Ana

10-09-2016 om 12:44

oefentoasten cito groep 8

kunt u misschien ook naar mij de cito groep 8 toe sturen per mail?
[email protected]
alvast bedankt.

ps. heeft u ze ook van groep 6 misschien?
gr ana

Linda

Linda

22-10-2016 om 11:45

oefenen cito gr 8

Dag,
Graag ontvang ik ook een oefencito groep 8.
Bedankt.
Linda
[email protected]

JH

JH

25-10-2016 om 14:19

Cito toets en andere eindtoetsen oefenen Groep 8

Beste leden,

Ik ben op zoek naar de Cito toets en andere eindtoetsen oefenen Groep 8

Mijn mailadres is: [email protected]

Mvg,
Lien

oefensite voor alle groepen

www.leestrainer.nl

is een volkomen legitieme en erg handige manier om de cito te oefenen...

Entreetoetsen groep 7 en cito groep 8

Beste Frank en andere leden

Ik zou ook graag entreetoetsen en citotoetsen groep 8 willen hebben.
Alvast bedankt.

Mijn mail [email protected]

Lichte verbazing ...

... om de stroom verzoeken naar oude entree- en Cito-eindtoetsen. Je zou bijna denken dat je niet zonder kunt.

Ter geruststelling: Op de basisschool gebruiken ze ook het leerlingvolgsysteem van Cito. Kinderen raken zo door de jaren heen aardig gewend aan de vraagstelling en gewenste antwoorden voor de entree- en eindtoets. De toegevoegde waarde van nog meer oefenen is dan maar zeer beperkt, zeker gezien het feit dat de waarde van de Cito eindtoets gereduceerd is tot vrijwel nul bij de overgang naar de middelbare school.

Ik heb me even afgevraagd of ik dat ook had moeten doen met mijn kinderen, Cito's oefenen, maar nee, dat was en is niet nodig. Desalniettemin zal het best bij sommige kinderen helpen maar ik verbaas me enkel over de schijnbaar massale vraag.

gijsbert

gijsbert

21-11-2016 om 13:01

graag opsturen

wie stuurtnaar mij die cito,s door kan eens met mijn kids aan de slag.
[email protected]

gijs apenstaartje vandenbosch punt nl

iemand ?
dank
gijs

lieverdje

lieverdje

21-11-2016 om 13:21

ook verbaasd

vooral omdat het niet zoveel zin heeft, lijkt me? Mijn oudste zit in groep 8 en we hebben gehoord (zoals hier ook altijd gezegd wordt) dat de citoscores van groep 6-7 en 8 uit het LVS van belang zijn voor het schooladvies. Dat dat het enige is waar de middelbare scholen naar kijken, eigenlijk. Als je naar het vwo wilt, moet je voor begrijpend lezen en rekenen een A staan, incidenteel een B'tje mag nog wel, maar anders moet een basisschool al met zeer goede redenen komen om een kind toch een vwo-advies te geven. Hetzelfde verhaal voor havo, maar dan B's en af en toe een C'tje.

Die eindcito is in veel gevallen toch een beetje mosterd na de maaltijd, lijkt me. Als je het advies van voor kind nog wil opkrikken met veel oefenen voor de eindcito en wellicht een goede score, snij je jezelf dan niet in de vingers?

Oefencito groep 8

Zou je de citotoetsen ook naar mij kunnen sturen? Mijn e-mailadres is [email protected]
Alvast bedankt.

vera

vera

30-11-2016 om 10:26

oefenen

Hier niet veel thuis geoefend, maar toch wel toetsen hier thuis gehad en daar ook wel wat mee gedaan.
Nee, niet pas voor eindcito. In groep 7 ofzo al, weet het niet mer precies. Eindcito is daar wel prima geschikt voor.
Ik denk dat het met een grenzeloos vertrouwen in school te maken heeft, dat ouders vroeger niet oefenden, ik denk idd dat het nu massaal gebeurt.
Ouders willen nu ook wat zicht op kind en kijken of er te verbeteren valt.
Vertrouwen dat school het beste uit kind haalt altijd is er niet meer zondermeer.

Hier heeft het zeker nut gehad.
Ik had een kind dat niet zo goed uit de voeten kon met cito's.
Wisselvallige scores. Ik heb hier thuis redelijk goed zicht op gekregen en kon eea aanpakken met kind.
Zonder te stressen kreeg kind hierdoor vermoed ik ook net wat meer zicht op belang van cito. Dat belang werd op school toch niet goed uitgedragen. Belang bedoel ik de vaak 1-op-1 relatie van score met advies. Daardoor, denk ik, is kind in spurt toch net hoger gaan scoren waardoor ze ook hoger advies kreeg. Gelukkig werden resultaten uit gr 6 en 7 iets minder beoordeeld want ik ben idd niet al in groep 5 gaan oefenen.

Fietje

Fietje

20-02-2017 om 14:48

cito eindtoetsen 8 en entree/citotoetsen gr7

Beste Frank en Angela,

Kan ik van jullie de toetsen krijgen. Mijn email is [email protected].

Bedankt alvast!

gr Fietje

Wai

Wai

03-07-2017 om 17:02

Oefenboeken cito 8

Hallo Frank,

Zou je voor mij ook de toetsen kunnen toesturen?

Alvast Bedankt

Wai

Email: [email protected]

Belinda

Belinda

04-07-2017 om 23:22

Ik durf het bijna niet te vragen ....

Dochterlief heeft net daadkrachtig besloten dat ze haar best wil doen om haar defenitieve advies in groep 8 om hoog te krijgen. Ik weet niet wat me overkomt! Ze zou graag willen oefenen met de Cito groep 8. Zou ik ook een exemplaar mogen? [email protected]

Alvast veel dank!

Farida

Farida

07-10-2017 om 12:59

Cito groep 6 en 8

Hoi,

Kan ik van iemand de cito toetsen van groep 6 en 8 krijgen.

Alvast bedankt.

[email protected]

kimberly

kimberly

24-10-2017 om 18:26

zou een van de eerder ontvangers het mailtje door willen sturen?

Beste allen,onder anderen Angela67 en Frank,

Na aanleiding van de Cito-toetsen die aankomen heb ik ook erge belangstelling voor voorgaande versies van de cito, zowel de eindtoetsen van groep 8 als de entree van groep 7 zijn welkom.
Daarom de vraag of de genen die de mail eerder al ontvangen hebben het door zou willen sturen naar mijn mail: [email protected]

Alvast bedank naar de initiatiefnemers.

Maria

Maria

29-10-2017 om 11:16

www.leestrainer.nl

...allemaal gratis oefenmateriaal..

Maria

Maria

15-12-2017 om 20:55

eindtoets (cito)

Hallo Frank

Ik ben op zoek naar goede oefentoetsen voor de eindtoets (cito) in groep 8
Zou je voor mij ook de toetsen kunnen toesturen?

Alvast Bedankt
Maria

[email protected]

Sonja

Sonja

20-12-2017 om 16:53

eind citotoets groep 8

Ook graag nieuwere versie eind citotoets groep 8 (Frank)
Ook ik ben op zoek naar cito eindtoets van 2014 tot2017. Heeft iemand die toevallig? Het is puur om te oefenen.

Kan iemand die naar mij mailen?

[email protected]

andre

andre

02-01-2018 om 10:29

Citotoetsen

Beste allen,

graag zou ik de Citotoetsen van groep 7 en 8 ontvangen voor het oefenen. Als iemand ze heeft ontvangen, kan degene deze sturen aan mij sturen?

Mijn e-mail is: [email protected]

Alvast hartelijk bedankt,

André

Leo

Leo

05-01-2018 om 22:19

goede website om te oefenen voor cito

Op de volgende website kun je oefenen voor de schoolse vakken. Ook Cito oefeningen voor groep 8 staan op deze site:
paraplu7.yurls.net

Ook ik zou het echter fijn vinden om nog wat extra oefen materiaal te ontvangen. Dus een gehele cito van 2015, 2016 of 2017. Dan kan ik mijn zoon enigszins voorbereiden. Want het blijft nu vaag wat hij kan verwachten.

Dus als iemand dit tot zijn beschikking heeft. Mijn mail is [email protected]

Groeten, Leo

Bas

Bas

08-01-2018 om 18:40

cito eintoets

Ik ben op zoek naar bronnenboekje studivaardigheden eindtoets groep 8 2012.

Kunt u het als u blieft naar mijn mail sturen?,

alvast bedankt!
[email protected]

dimple singh

dimple singh

30-01-2018 om 20:38

cito eindtoets

heeft iemand voor mij gehele cito van 2014, 2015, 2016 of 2017 met antwoorden graag.
alvast bedankt
[email protected]

Bas

Bas

15-02-2018 om 19:55

cito eintoets

heeft iemand voor mij cito eindtoetsen van 2016 of 2017?

en alvast bedankt voor de moeite,

[email protected]

Cito Eindtoets

Beste allen,

Ik zou ook graag de Citotoetsen van groep 7 en 8 ontvangen voor het oefenen. Als iemand ze heeft ontvangen, kan degene deze sturen aan mij sturen?

Mijn e-mail is: [email protected]

Alvast bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.