Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ici

ici

13-12-2011 om 14:34

Ok dyslexieverklaring is binnen... en hoe nu verder

Ok, de dyslexieverklaring is binnen: ernstige enkelvoudige dyslexie bij een prima IQ. Goed dus voor een behandeltraject die vergoedt wordt door de zorgverzekering.

Ik heb drie keuzes:
* IWAL in Haarlem/Amsterdam
* Onderwijsadvies/ONL
* Dyslexie Collectief Kennemerland

Is er iemand die iets positiefs of negatiefs te vertellen heeft over één van die drie? Er is mij vandaag het één en ander uitgelegd over de verschillen, overeenkomsten en over mijn zoon in het bijzonder maar dat is gedaan door een vertegenwoordiger van één van die drie en ik hoop nu op een bevestiging van iemand

Ik voel me een soort klant die iets moet gaan inkopen waar je de ballen verstand van hebt en dat voelt niet prettig, vooral omdat het hier wel om de toekomst van mijn zoon gaat! Misschien tips hoe ik me als klant kan gedragen, wat ik kan vragen of doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

14-12-2011 om 19:00

Ici

Op het dyslexieforum zitten meer ervaringsdeskundigen.
Kijk daar eens.

Chippie

Chippie

14-12-2011 om 21:44

Ik...

Ik woon niet in je omgeving en ken 2 van de begeleidingsdiensten niet. IWAL ken ik wel, maar ik heb er geen ervaring mee. Ik ben ooit bij RID geweest (infoavond over onderzoek) en toen dacht ik meteen: Mijn zoon gaat geen klik krijgen met de testers die daar aanwezig waren. Dat lijkt me, zeker bij een behandelingstraject, heel erg belangrijk. Er moet een klik zijn met behandelaar, er moet vertrouwen zijn, kind moet positief benaderd worden, etc. Wij hebben onze zoon ergens anders laten testen en er was meteen een klik; dat heeft enorm positief uitgewerkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.