Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ise

Ise

31-01-2012 om 10:42

Ontstressen tijdens cito-periode

Misschien niet de juiste rubriek......
maar een leuke tip voor iedereen die in de cito-stress zit: op de site achtstegroepershuilenniet.nl kun je gratis bioscoopkaartjes voor 11 februari reserveren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ontstressen

Ik vind dat nou niet bepaald een ontstressende film

Ise

Ise

31-01-2012 om 12:41 Topicstarter

Oke

Klopt....ik dacht meer aan er even uit zijn en niet alleen met de cito bezig. Volgens mij zitten er ook genoeg positieve elementen in de film om er energie mee op te doen

Tango

Tango

31-01-2012 om 15:38

Leuk!

Ik heb meteen besteld. Tangodochter leest erg graag Jacques Vriens boeken. Ze zit dan wel niet in de Cito-stress (want groep 7), maar gratis naar de film is altijd leuk.
Het is trouwens www.achtstegroepersdefilm.nl

Annet

Annet

31-01-2012 om 21:24

Zeker geen ontspannende film

Ik heb het boek gelezen en de trailer gezien in de bioscoop. Heftige film, heftig boek. Wel mooi en indrukwekkend. Maar niet iets voor tijdens de citoweek, wel voor aan het eind of zo.

Tango

Tango

31-01-2012 om 21:43

Heb de bevestiging gekregen

2 kaarten. Tangodochter gaat w.s. met een vriendin die deze boeken ook erg leuk vindt. Het is inderdaad een heftig boek, maar dochter heeft het al meermalen gelezen en er ook een luister cd van. Ze kan wel wat hebben, dus dat gaat wel goed komen.
Ise, nog bedankt voor je tip!!!

Fonneke

Fonneke

31-01-2012 om 23:00

Bedankt!

Bedankt voor de tip. Ik heb de bevestiging ook binnen. Dochter heeft het boek al eens gelezen, dus ze is al voorbereid.

sabje

sabje

01-02-2012 om 16:47

Hee wat leuk

bedankt voor het delen, Ik heb kaartjes besteld helaas niet meer in onze stad maar in een aangrenzende ook leuk.
De juf heeft het boek vorig jaar in groep 7 voorgelezen dus zoon kent het boek al. Inderdaad een leuke afsluiting voor de citotoets!

Marjolein

Marjolein

02-02-2012 om 08:43

Dikke tranen!

Ik ben een grote Vriens fan, heb al zijn boeken meegelezen of voorgelezen. De meeste zijn heel grappig maar deze is heel droevig vind ik. Ik heb het boek minstens twee keer voorgelezen, ik vind het prachtig en heb elke keer tranen met tuiten moeten huilen.
Voor mijn kinderen heel lachwekkend, "Nee he, daar gaat ze weer!" Normaal ben ik zelf ook zo nuchter, maar dit boek raakt mij blijkbaar toch. Jongste heel droog: "Mam, het is maar een boek! Daar hoef je toch niet om te huilen..." Tja, het is wel gebaseerd op eigen ervaring van Jacques Vriens als onderwijzer.
Maar goed, wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik zou toch oppassen met die film bij kinderen die wat meer inlevingsvermogen hebben dan die twee van mij. Dan kan het juist wel extra stress opleveren...

pooh bear

pooh bear

02-02-2012 om 11:40

Wij gaan niet

Dochter is ook Vriens fan. Maar deze film slaan we inderdaad maar over. Van de zomer had ik het luisterboek voor haar gehaald. Ik zag de naam van de schrijver en dacht dat zal wel leuk voor haar zijn.
We hebben hem nooit afgeluisterd. Mijn dochter is erg gevoelig en houdt helemaal niet van zielige boeken of films. Dus ook bij deze vroeg ze al snel of hij uit mocht.
Ze heeft zich toen nog de hele dag druk gemaakt over het meisje en wilde graag weten of ze nog beter werd maar durfde het niet af te lezen. Die afloop heb ik haar maar nooit verteld.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

03-02-2012 om 15:43

Zou dan ook niet gaan

Tangodochter heeft dus het boek al gelezen en luistercd geluisterd en weet dus precies hoe het afloopt. Anders had ik haar ook niet laten gaan. Ze heeft inmiddels met haar vriendin afgesproken en ze hebben er reuze zin in, voor het eerst samen zonder ouders naar de bioscoop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.