Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Duo

Duo

15-10-2018 om 18:40

Ouderbijdrage duo

Vandaag ook een berichtje van duo gehad over de ouderbijdrage?. De berekening van de aanvullende beurs klopt niet. Een kind dat ik de afgelopen jaren had, heb ik nu blijkbaar niet meer. Of komt het doordat dit kind eind dit jaar 18 wordt?

Duo

Duo

15-10-2018 om 18:42

Foutje

Het gaat om het jaar 2019, kind wordt dus eind 2019 18.

juf Ank

juf Ank

15-10-2018 om 20:30

Maar ze blijven je toch brieven sturen tot 21?
Pas dan is in principe je ouderlijke verantwoordelijkheid voorbij.

Rekenhulp ouders duo

Je kan de rekenhulp voor ouders op site duo invullen.
Daar staat : kinderen die meetellen in de berekening:

*Een kind dat geboren is in de periode 1 augustus 2000 tot en met juni 2007
*Een kind dat geboren is voor 30 juli 2000 en in het studiejaar 2018-2019 voortgezet of speciaal onderwijs volgt.

Duo

Duo

15-10-2018 om 22:10

Rekenhulp

In 2017 heb ik bij duo aangegeven dat er bij de berekening rekening gehouden moest worden met nog een kind. Duo heeft dit kind ook meegenomen in de berekening voor 2018, maar voor 2019 klopt de rekenmodule niet en zie ik bij mijnduo dit kind niet meer staan. Ik ga dus opnieuw aangeven dat dit kind er nog steeds is. Misschien een tip om dit te controleren.

Nog op voortgezet onderwijs

Als kind dan nog steeds op vmbo , havo, vwo of speciaal onderwijs zit , klopt het inderdaad niet. Controleren is altijd verstandig, goede tip.

Duo

Duo

16-10-2018 om 10:06

Verschil

Hmmm, nog vreemder dat alleen op basis van inkomen en het extra kind de rekenmodule voor ouders en student een verschillende uitkomst geven.

Paasei

Paasei

16-10-2018 om 17:34

Mmm..

.. ik snap die rekenmodules en die brieven sowieso niet.. Ik bedoel; zo'n brief is alleen relevant wanneer er uit de berekening is gekomen dat de student recht heeft op een aanvullende beurs. Is dat niet zo, dan staat er een bedrag dat beide ouders zouden moeten bijdragen. Als geheel vrijblijvend advies. Want er is niks verplicht en aan niet betalen zitten geen sancties.
Waarom dan zo'n brief?? Laat het iedere ouder dan lekker zelf weten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.