Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
M

M

28-06-2011 om 11:37

Ouderbijdrage (vrijwillige)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat is de kwestie niet

Ja, leerkrachten mogen betaald worden uit de ouderbijdrage. De kwestie is dat niet betalende ouders niet uit de lessen van die leerkrachten geweerd mogen worden. Behalve als er tegelijkertijd een andere les die wel gratis is, beschikbaar is.
Dat laatste is bijvoorbeeld het geval op een vo school waar ook een tweetalige afdeling is. Inschrijving op de tweetalige afdeling kan dan wel gepaard gaan met moeten betalen voor dat extra. Maar ook dan weer alleen als de leerling zonder moeite terecht kan in de 'gewone' klas als de ouders niet meer willen betalen.
Groet,
Miriam Lavell

Miriam

hoezo ja het mag? Mijn eerste link van de overheid zegt van niet.

De overheid is gek

Klopt Geerke, maar informatie van de overheid is niet altijd juist of volledig.
Het betalen van leerkrachten uit de ouderbijdrage is niet verboden (nergens staat in de wet dat het niet mag), dus mag het. Wat niet mag is toegang tot de lessen afhankelijk maken van het betalen van de ouderbijdrage en dat weer tenzij je een gratis alternatief lesprogramma biedt.
Groet,
Miriam Lavell

Adrienne

Adrienne

05-07-2011 om 21:57

Hm...

Dom van me dat ik op de website het kampgeld over het hoofd heb gezien. Die ergernis sloeg achteraf dus nergens op.
Het zou best kunnen dat we alsnog het volle pond gaan betalen hoor. Al is het maar omdat we aan het begin van het schooljaar (als we ook de ouderbijdragerekening krijgen) de school nodig hebben voor iets belangrijks. Het zal dan niet zo helpen als we tegelijkertijd de querulant uit gaan hangen.
Ik open er misschien later nog een draadje over, onder een andere naam want volgens mij ben ik nu al behoorlijk te herkennen....
Bedankt voor de reacties!
Groeten Adrienne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.