Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

03-07-2018 om 13:43

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen


@nnemoon

@nnemoon

05-07-2018 om 07:35

Rapport

Zoon is gisteren om zijn rapport geweest. Hij is op de basisschool blijven zitten en dat heeft een zware wissel op zijn zelfvertrouwen getrokken. Vanaf die tijd wil hij niet meer naar zijn eigen rapport kijken. Hij kreeg dus gisteren zijn rapport op school in een open envelop. Wat doet hij? Hij plakt de envelop dicht en doet hem in zijn tas.

Ik zeg het niet om op te scheppen maar hij had een prachtig rapport. Hij is dit jaar begonnen op het VMBO met een leerachterstand op spelling, rekenen en begrijpend lezen en als je dan dit rapport ziet begrijp je daar niks van. Hij zit eindelijk op de zijn plek.

Zoon is anders en reageert soms ook heel anders. Hij had een leuke klik met zijn mentor dit jaar, zij begreep en accepteerde hem zoals hij was en dat was ook duidelijk te lezen aan de opmerkingen in zijn rapport. Prachtig rapport, ga zo door, veel succes in de nieuwe klas en blijf zoals je bent.

Merz

Merz

05-07-2018 om 07:43

Wat heerlijk

@annemoon: wat geweldig, dan zou je toch spontaan in tranen uitbarsten als ouder. En je zoon, war zei hij daarna? Vertrouwen in jezelf is zo belangrijk

@nnemoon

@nnemoon

05-07-2018 om 07:44

BBL opleiding

Ik lees hier de verhalen van de zonen van Tiva en Merz en moedervan3, die allemaal een BBL opleiding volgen. Mijn zoon gaat nog maar naar de tweede maar ik denk dat zijn voorkeur ook naar BBL opleiding uitgaat. Super om jullie verhalen en ervaringen te lezen en fijn dat jullie zonen zo goed terecht zijn gekomen.

Installatiewerk Nederland ken ik toevallig. Iemand die ik ken werkt daar toevallig. Hij begeleidt die jongeren.

@nnemoon

@nnemoon

05-07-2018 om 07:47

Merz

Mijn zoon heeft een negatief zelfbeeld. Dat is helaas gekomen door de moeizame periode op de basisschool. Hij kan zichzelf niet zo goed complimenten geven. Hij vond het wel goed.

Merz

Merz

05-07-2018 om 07:49

Triva

Je ziet maar: dan zullen Goflex en IW ook anders werken in eigen provincie. Iw hier begint dus niet met werk. Hoe gaat dat trouwens, kiezen zij het bedrijf uit of mag je zelf ideeen aandragen? Mag je weigeren als zij kiezen of is dat niet de bedoeling?

Tango

Tango

05-07-2018 om 09:57

@nnemoon

Ik zat jouw bericht met tranen in mijn ogen te lezen. En natuurlijk mag je zeggen dat jouw zoon een prachtig rapport heeft! Dat is geen opscheppen, je bent gewoon heel trots op hem. Wat jammer dat je zoon er zelf nog niet echt trots op kan zijn. Hopelijk komt dat nog, want hij heeft echt heel erg zijn best gedaan. En wat je zegt, hij zit nu gewoon op zijn plek en wordt geaccepteerd hoe hij is. Maar dat heeft voor hem nog even tijd nodig, om zichzelf ook te accepteren.

Herkenbaar ook wel van dat rapport. Zoon hier wilde ook nooit graag zijn rapport zien, hij zag ook altijd vooral wat niet goed was. En hij heeft dat nu ook nog. Het liefst zou hij 8-en en 9-s halen en geen 6-en en 7's terwijl wij al zo trots zijn op een rapport zonder onvoldoendes. En hij zegt ook af en toe nog dat hij dom is want hij doet toch maar VMBO-basis. Ik hoop dat het overgaan naar de tweede hem goed gaat doen. Hij denkt nu nog steeds dat hij kan blijven zitten. Zoon is op de basisschool in de kleuterklas blijven zitten. Wij hebben altijd gezegd dat dit voor hem niet goed is geweest. School stapte daar zo makkelijk overheen, vonden dat het op zo'n jonge leeftijd nog geen effect had. Maar bij zoon dus wel hoor. Zeker omdat hij na die tijd ook altijd nog op zijn tenen heeft gelopen, dus eigenlijk had het zittenblijven geen positief effect.

Zoon heeft het gisteren heel leuk gehad toen hij met zijn vader meeliep. Volgens mijn man had hij echt heel goed geholpen, hij was er best verrast over. Het was een lange dag, want ze moesten lang wachten tot de vervoerder de bestellingen kwam ophalen. Maar zoon kwam zonder klagen thuis met man. Gisteravond ging ik met hem het stageformulier invullen. Hij moest invullen wat hij gedaan had. Hij vertelde o.a. dat hij geleerd had hoe je spullen moet verkopen via een website. Vond ik heel knap van hem zoals hij dat vertelde. Hij heeft dus gezien dat het niet alleen gaat om bestellingen inpakken, maar dat er heel wat meer bij komt kijken.

Netwerk

Na vmbo-gt dacht zoon aan reparatie van vliegtuigen. Alleen bleek de arbeidsmarkt minder gunstig. En kennis heeft een installatiebedrijf en wij vroegen of hij een keer kon langs komen om te zien op welke vlakken een toekomst ligt. Denk aan installatie van zonnepanelen of CV-ketels etc. De kennis bood zoon een bbl plek aan.

Dus zoon doet bij hem praktijkervaring op en volgt 1 dag per week onderwijs op een roc. Zo gaat hij zijn papieren halen. De kennis gaf aan liever mensen met praktijkervaring binnen te halen dan mbo’ers die vier jaar op een roc in de banken hebben gezeten. Kans is zeer aanwezig dat hij daar kan blijven werken nadat hij de papieren heeft behaald.

Dat is bij bedrijven als goflex maar de vraag. Kan een bbl-er daar ook blijven werken of moet de leerling plaats maken voor een andere leerling? Een leerling krijgt wel salaris, maar de bedrijven krijgen ook geld voor de begeleiding. Zelf een plek vinden, door contact op te nemen bij bedrijven, vergroot m.i. de kans daar te kunnen blijven.

Soms zie ik busjes van installatiebedrijven voorbij rijden met tekst als ‘ werknemers gezocht’. Die bedrijven staan te springen om mensen. De moeite waard die bedrijven te benaderen.


Zoon maakt wel lange dagen. De meeste locaties liggen niet om de hoek en is hij met zijn rijbewijs bezig. Hij heeft ook genoeg toetsen te leren en huiswerk te maken. Van de baas moest hij ook slagen voor vca-vol. Dus het eerste jaar is pittig.
Als dat rijbewijs binnen is, en hij in de auto van zijn baas kan rijden, scheelt dit hem twee uur per dag. Nu moet hij elke dag om 6 uur op.
Maar in bol had hij geen zin; nog 5 dagen per week in de schoolbanken met andere klasgenoten zag hij niet zo zitten. Het idee aan ongemotiveerde lesverstorende klasgenoten, stond hem niet aan.

Triva

Triva

05-07-2018 om 17:36

iw/goflex

Je ziet maar: dan zullen Goflex en IW ook anders werken in eigen provincie. Iw hier begint dus niet met werk. Hoe gaat dat trouwens, kiezen zij het bedrijf uit of mag je zelf ideeen aandragen? Mag je weigeren als zij kiezen of is dat niet de bedoeling?
-------
Geen idee, de meeste jongens hebben al een werkgever maar als ze die niet hebben helpt IW zoeken (op de website zie je alle bedrijven in Nederland) en als dat nog niet lukt zorgt IW wel voor een koppeling. IW is ontstaan omdat de bedrijven het lastig vonden om de jongeren op te leiden, dat gedoe met uitbetalen en het MBO etc en daar zit IW dan voortaan tussen en de bedrijven betalen IW. Omdat IW ook een praktijklokaal heeft kan het bedrijf aangeven dat ze Pietje X moeten leren zodat zij dat niet hoeven te doen vanaf het begin.

Goflex werkt met een aantal hele grote bedrijven en biedt dan ook garantie op werk maar het is mijn inziens een heel sollicitatietraject en 2 jaar geleden waren ze heel duidelijk: we nemen geen basis aan, alleen de goede kaderleerlingen. Ik geloof wel dat die persoon dat niet had mogen zeggen maar met basis heb je wel een achterstand op de kaderleerlingen als het gaat om niveau.

Niks daarvan bij IW. Iedereen begint op niveau 2 waar het gaat om de praktijkvakken. Basis moet net zo goed als Kader laten zien dat ze weten hoe het moet met elektra. Kader/T kan niveau 2 binnen het jaar afronden en gaat dan verder. Basis kan er 1,5 of 2 jaar over doen.

Ik weet het verder niet maar ik ben blij dat we IW om de hoek hebben en geen Goflex Ik lees ook dat ze de theorie thuis moeten doen, mijn zoon krijgt gewoon les bij IW van het MBO.

Triva

Triva

05-07-2018 om 17:38

Flanagan

Goflex biedt baangarantie.

IW is in principe zo dat het de bedoeling is dat je er blijft hangen, zij zorgen voor de opleiding maar het kan natuurlijk toch zo zijn dat bedrijf en werknemer niet klikken of dat er minder werk is. IW zorgt altijd voor een leerwerkbedrijf als dat zelf niet lukt maar ik geloof niet dat het in deze sector (daar is het natuurlijk voor) een probleem is. Ze zijn met 16 dan wel opeens echte werknemers en ik ben blij dat IW daar tussen staat. Zij lossen de eventuele problemen met MBO en leerwerkbedrijf op en dat is fijn voor alle partijen.

Triva

Triva

05-07-2018 om 17:42

annemoon

'Ik zeg het niet om op te scheppen maar hij had een prachtig rapport. Hij is dit jaar begonnen op het VMBO met een leerachterstand op spelling, rekenen en begrijpend lezen en als je dan dit rapport ziet begrijp je daar niks van. Hij zit eindelijk op de zijn plek. '

Precies, als ze op hun plek zitten kunnen ze ook voldoendes of zelfs hoge cijfers halen. Gelukkig wel Gefeliciteerd.

Het zou niet moeten mogen dat deze kinderen onvoldoendes halen op de basisschool. De dyslexiebegeleider heeft de basisschool nog opgebeld omdat ze vond dat hij hogere cijfers moest krijgen (weet het verhaal niet meer precies) maar er mocht niet zomaar een onvoldoende staan op zijn rapport. Hij kreeg toen zesjes met een sterretje 6*

Het is natuurlijk ook andersom zo: kinderen die op de basisschool altijd de beste waren moeten op het gymnasium er aan wennen dat er kinderen zijn die beter scoren en zij halen ineens onvoldoendes.

@nnemoon

@nnemoon

05-07-2018 om 19:54

Tango

Super om te lezen dat je zoon een leuke, leerzame stagedag heeft gehad. Wat een leuk idee en goed dat hij het zo goed kon verwoorden op het stage formulier. Was het vandaag zijn laatste schooldag of moet hij morgen ook nog?

Zomer

Zomer

05-07-2018 om 19:59

@nnemoon

Ik geniet helemaal met je mee! Natuurlijk ben jij trots en schep hier maar lekker op (en dat meen ik). Al die moeizame jaren op de basisschool en dan nu lekker naar Kader. Je zoon heeft het meer dan verdiend en hopelijk groeit zijn zelfvertrouwen ook gestaag. Het leukst vind ik nog het verhaal dat je onlangs nog vertelde. Over die jongen die op TL instroomde, op je zoon neerkeek (al dan niet onder invloed van die ouders) en je zoon en hij nu op hetzelfde niveau zitten. Geweldig toch!

Zomer

Zomer

05-07-2018 om 20:07

Tango

Leuk om te lezen dat hij serieus een dag bij je man heeft stage gelopen! Ja die ellende op de basisschool laat wel sporen na. Zo jammer. Herkenbaar hoor, al heeft dochter geen jaar over gedaan. Is ook jonge leerling maar goed, hier ook genoeg mis gegaan maar we proberen vooral vooruit te kijken. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik haar niet langer op het kinderdagverblijf heb gehouden. Dochter is van begin november en is toen direct naar school gegaan. 2 hele drukke maanden en het was een drama. Als ik haar in januari had laten starten dan had ze op een natuurlijke manier nu in groep 8 gezeten. Maar goed, we kunnen de klok niet terugdraaien en tot groep 5 ging het ook gewoon goed. In groep 5 begonnen de problemen. Maar daar denken we maar niet meer aan. Nu volle kracht vooruit. We hebben net weer goed geleerd voor de 2 laatste toetsen. Dat ging heel goed!

@nnemoon

@nnemoon

05-07-2018 om 20:10

Triva

Ik bedoel het zoals jij het omschrijft. Ik was zo gewend op de basisschool dat hij altijd de slechtste was van de klas en dat hij voor mijn gevoel altijd achter de hele klas aanhobbelde. Die jaren zijn zo slecht geweest voor zijn zelfvertrouwen. Op het VMBO zit hij lekker met klasgenoten op het zelfde niveau en je ziet hem gewoon veranderen.

Zomer

Zomer

05-07-2018 om 20:11

MoederVan3

Ik wil even zeggen dat ik het onzettend goed en stoer vind van je zoon dat hij nu MBO op niveau 4 gaat doen! Echt top. Zo zie je maar dat de ontwikkeling niet stilstaat en dat je ook een paar jaar later weer naar school kan gaan!

@nnemoon

@nnemoon

05-07-2018 om 20:22

Zomer

Wat jij zegt van jouw dochter zou bij mijn zoon op de basisschool niet op zijn gegaan. Hier ging alles tot 1 januari gewoon naar de volgende groep. Mijn zoon heeft toevallig twee vrienden van eind november.

Die jongen die jij net aanhaalde in je stukje gaat niet naar dezelfde school als mijn zoon hoor. Nee want je wil niet weten wat voor rare snuiters er op die school rondlopen. Ja die van mij dus. Haha! Zoon is al lang blij dat hij die jongen volgend schooljaar niet op zijn school tegen zal komen.

Succes met de laatste toetsen en dan lekker aftellen!

@nnemoon

@nnemoon

07-07-2018 om 14:24

Vakantie

Ik kreeg gisteren tussen de middag een appje van zoon. Ik ga met een vriend naar stad X op de fiets. Prima alleen stad X is 30 km verderop en hij moet ook weer terugfietsen. Knul geniet ervan en als er iets hoor of lees ik het wel via de telefoon. Ik hoop dat hij eten, drinken en zijn portemonnee meegenomen heeft, maar ik ga me er niet mee bemoeien. Halverwege de middag een appje dat ze zo aan het genieten zijn en om half vijf gaat de telefoon dat ze zo aan de terugweg gaan beginnen. Prima je hebt vakantie je ziet maar hoe laat je weer thuis bent. Om half zeven komt hij thuis. Ik vraag had je nou je portemonnee bij? Hij kijkt naar me of ik van een andere planeet kom. Hij had gegeten voordat hij weg ging en hij had twee doppers bij voor onderweg dat is toch voldoende? Even uitgelegd dat als hij bijvoorbeeld een lekke band had gehad hij naar de fietsenmaker had kunnen gaan of met de trein terug, maar dat was beslist niet bij hem opgekomen. Heerlijk zo'n knul met zijn hoofd in de vakantie modus, ach lekker laten genieten ik ben alleen bang dat het me twee nieuwe buitenbanden gaat kosten als hij weer naar school moet.

Tango

Tango

07-07-2018 om 14:56

Haha, herkenbaar hoor

Heerlijk toch, die vakantiemodus. Zoon hier ging gisteren zwemmen met 3 vrienden. Hij vertrok om half 12. Ik was er toen niet maar had wel samen met hem zijn zwemtas ingepakt. Om 17.00 u. kreeg ik een appje van een moeder van 1 van de vrienden. Of zoon al thuis was want die van haar moest om 16.00 u. thuis zijn. Ik heb teruggeappt dat ik geen eindtijd had afgesproken met zoon en dat ik geen idee had hoe laat hij thuis zou zijn. Volgens mij vond ze dat maar raar. Zoon kwam uiteindelijk rond 18.00 u. binnen vallen. Had het prima naar zijn zin gehad.

Vind het slim van je zoon dat hij in ieder geval drinken meeneemt. En zijn telefoon had hij ook, dus hij kan altijd bellen als er iets is. Dat is het belangrijkste. Misschien inderdaad ook wat geld en een broodje of zo voor onderweg. Maar die van mij zou waarschijnlijk alleen maar snoep of wafels inpakken hoor. Vandaar dat ik dus nog wel even check wat er in die zwemtas gaat. Die van mij vergeet namelijk meestal zijn telefoon, drinken of soms ook een handdoek of zwembroek. Dat laatste is wel heel lastig als je gaat zwemmen

Zomer

Zomer

08-07-2018 om 11:09

Heerlijk!

Wat zijn jullie zonen al lekker aan het genieten van hun welverdiende vakantie! Leuk om de verhalen te lezen. Ze vermaken zich prima, leuk hoor en het mooie weer is natuurlijk ook super! Hier nog druk aan het leren.. Nou ja druk..... gisteren niks gedaan maar vandaag een aantal momenten dat we toch bezig moeten. Ik houd het zo kort mogelijk. Engels zit er al goed in en dinsdag MM. Gaat ook wel goed komen. Daar hebben we morgenavond ook nog voor. Dinsdag moet dochter eerste uur beginnen om een aantal dingen van techniek af te maken. Dan heeft ze een tussenuur en dan beginnen de lessen. Ze is niet de enige die iets moet inhalen. Haar vriendin ook en in het tussenuur gingen ze naar de Albert Hein om wat lekkers te kopen. Krijgt ze wat geld mee. En dan zit het er voor dochter ook op. Ik ben benieuwd wat ze de andere dagen nog gaat doen. Ik ben zelf ook al wel in de vakantiestemming maar ik moet nog 4 en halve week weken werken. Man precies 4 weken nog. Maaaaar, ik ben daarna wel 4 en halve week vrij!!!!! Zin in! Hopelijk is het dan ook nog mooi weer!

Ik ga zo de boeken bestellen voor het 2e jaar! Heb de lijst al binnen!

@nnemoon

@nnemoon

08-07-2018 om 11:51

Genieten

Haha Tango, naar het zwembad zonder zwembroek. Nee, dat is nogal lastig. Dat zou hier ook zomaar kunnen gebeuren hoor. Ik keek 's morgens ook altijd zijn schooltas even na. Hebben ze bij jullie trouwens een buiten zwembad? Hier helaas niet, vroeger wel. Zoon vindt binnenzwemmen te warm met dit weer.

Zomer, nog twee dagen en dan kan je dochter ook aftellen. Succes voor haar met Engels en M&M. Ik lees dat jij de boeken zelf moet bestellen. Dat gaat hier allemaal via school. School bestelt en Van Dijk levert het thuis aan het eind van de vakantie. Ik vind het altijd erg leuk als de boeken binnenkomen om ze even door te bladeren.

Ik heb vakantie vanaf 23 juli. Ik stond eerst niet veel meer ingeroosterd voor het werk maar door ziekte enz. moet ik nu toch nog flink aan de bak. Voor maandag was ik ook gevraagd voor een dienst van 11.30 tot 20.00 uur. Ik had een controle afspraak staan voor mij en zoon om 15.00 uur bij de tandarts. Ik zei dus dat ik niet kon tenzij er echt niemand anders kon. Collega wil naar een begrafenis en ik vind dat je dan vrij moet kunnen krijgen. Er was dus echt niemand anders die in kon vallen, dus ik heb de tandarts maar afgezegd. Zoon durft absoluut niet alleen naar de tandarts dus die vindt het geen enkel probleem dat ik maandag lekker ga werken.

Tango

Tango

08-07-2018 om 12:51

Boeken

Hier moeten wij wel de boeken zelf bestellen bij Van Dijk. School geeft als het goed is door welk pakket je moet bestellen. Maar ik heb dus nog niets gezien.... Hopelijk komt er komende week bericht over. Maar het staat me bij dat ik ze vorig jaar ook in de zomervakantie pas heb besteld vanuit de caravan

Schooltas nakijken deed ik eigenlijk de laatste tijd niet meer. Het wilde dus weleens voorkomen dat zoon zijn telefoon o.i.d. vergat, boeken gingen eigenlijk altijd wel goed. Al vergat zoon een keer zijn tas helemaal opnieuw in te pakken voor de maandag en had hij alles van vrijdag nog bij zich. Hij kwam er goed mee weg. Als hij die dag biologie had gehad was het minder goed gegaan, want die leraar lette er altijd goed op.

Hier een zwembad waar je zowel binnen als buiten kan zwemmen. Zoon was ook buiten geweest vertelde hij. Dat vond ik dan weer bijzonder want zoon hier zwemt dus liever binnen. Op vakantie gaat hij ook zelden een buitenbad in, vindt het ook meestal te koud.

Succes voor jou en je dochter nog met de laatste lootjes, Zomer.
En @nnemoon succes met het werken met dit warme weer. Ik moet nog 2 weken werken voordat ik 3 weken vrij ben.

Zomer

Zomer

09-07-2018 om 09:48

Mentor

Dochter houdt dezelfde mentor. Dat is nu zeker. Had nog even contact met haar en het gevraagd dus dat is wel heel fijn! Ik ben er blij mee! Het is zo'n leuke jonge meid (vrouw eigenlijk maar ze is 24 en ja, als je zelf ouder wordt dan lijkt het of iedereen jonger wordt en voor mij is het dan echt een meid haha).

Wel fijn @nnemoon dat school de boeken besteld. Heb je daar ook geen omkijken naar. Succes met werken en fijn dat je collega's op je kunnen bouwen!

Tango, je zoon is nu ook helemaal klaar of moet hij deze week nog heen om dingen in te leveren?

Vandaag heeft dochter Engels. Zat er best goed in. Ik ben benieuwd. Morgen MM maar het gekke is dat ik die toets al vanaf vrijdag niet meer op Portal zie staan. Heel vreemd. Vanavond maar gewoon leren, tenzij er vandaag iets over gezegd wordt. Nog even afwachten. Dochter heeft nog geen cijfer terug van de PowerPoint van MM. Dat ging over hetzelfde onderwerp waar ze ook een toets van heeft. Als die nog doorgaat. Even afwachten dus.

Tango

Tango

09-07-2018 om 10:41

Klaar

Zoon is helemaal klaar, Zomer. Van de week kregen we een mail dat je nog bericht kon krijgen om maandag (vandaag dus) iets in te halen. Niets gehoord, dus blijkbaar is alles klaar. Wel stond in dezelfde mail dat kinderen die blijven zitten, afstromen of opstromen vanmiddag na 14.30 u. gebeld worden door de mentor. Vond ik wel een beetje raar. Ik neem toch aan dat als je kind op- of afstroomt je dat nu wel weet. Ik had ook niets tegen zoon gezegd hierover, maar hij hoorde het vrijdag van zijn vrienden. Hij werd er toch wel weer een beetje zenuwachtig van. Nou ben ik vanmiddag ook helemaal niet thuis, want aan het werk en denk ik ook dat mentor niet belt. Maar ben toch pas helemaal gerust gesteld als we geen telefoontje hebben ontvangen.

Zoon moet morgen zijn boeken inleveren en woensdag rapport ophalen. Daarna is het helemaal klaar natuurlijk.

Zomer, hopelijk haalt je dochter nog een mooi cijfer voor Engels. Wat raar dat die toets van MM ineens weg was. Maar hier gebeuren dat soort dingen dus ook soms hoor. Of andersom, dat er eerst geen toets staat maar alleen huiswerk en het dan ineens een toets blijkt te zijn.

Triva

Triva

09-07-2018 om 11:24

Tango

Ik vermoed dat die kinderen die gebeld kunnen worden dat allang weten dat ze gebeld kunnen worden en dat ze gewoon een bespreekgeval waren vorige week of deze ochtend.

Zomer

Zomer

09-07-2018 om 11:32

Tango

Ooh dat is wel heel raar dat je gebeld wordt als er wat anders gaat gebeuren dan over gaan. Tis toch geen examenuitslag. Het lijkt mij ook dat je dit soort dingen toch veel eerder hoort? Wat een vreemd beleid. Nou ja, je zoon staat geen enkele onvoldoende dus het zou wel heeeeel raar zijn als je gebeld wordt.

Dus nog even boeken inleveren en rapport ophalen en dan klaar! Heerlijk!!!!!

Gisteren met dochter gewandeld en heerlijk gekletst. Dochter kijkt ook terug op een mooi jaar. Ik heb haar natuurlijk nog even weer flink wat complimenten gegeven (daar kan ze niet zo heel goed tegen haha) en ze heeft ook zin in het nieuwe jaar met deze klas! Heel positief allemaal. Heel fijn! Maar nu eerst aftellen tot het vakantie is!

Tango

Tango

09-07-2018 om 12:09

Ja, denk het ook hoor

Maar stom hè, ik blijf toch twijfelen. Komt ook door dat hele praktijkverhaal. En natuurlijk haalt zoon nu allemaal voldoendes, maar hij moet daar best hard voor werken. En dat zullen ze op school ook zien. Daarnaast is het op school echt een stil, bescheiden kind, dat niet naar voren treedt etc. Dus misschien denken ze daarom wel dat hij het niet gaat redden.
En Triva, jij hebt vast helemaal gelijk dat we het dan wel al hadden geweten. Ik ga er ook wel vanuit dat hij gewoon over is, maar ben toch blij als ik vanavond nog niets heb gehoord

Tango

Tango

09-07-2018 om 12:10

Praktijkverhaal

Ik bedoel natuurlijk PRO indicatie, op die voorwaarde werd zoon op deze school aangenomen. Maar dat snapten jullie wel waarschijnlijk.

MK

MK

09-07-2018 om 13:04

bij ons ook

Bij ons werden de kinderen vrijdag gebeld als ze een niveau lager zouden moeten. In ons geval van 1 VWO naar 2 Havo. Ik vond het ook raar dat we het pas zo laat hoorden, al wat het gezien zoons tekorten geen verassing. Dit is blijkbaar een normale gang van zaken op het VO. School heeft heel lang vol gehouden dat overgaan nog mogelijk was, wellicht om de kinderen tot aan het eind gemotiveerd te houden.

Maar Tango: als jouw zoon allemaal voldoendes heeft, hoef jij je geen zorgen te maken hoor!

@nnemoon

@nnemoon

09-07-2018 om 14:07

Tango

Geen zorgen hoor. Je zoon heeft er keihard voor gewerkt. Hij staat allemaal voldoendes. Hij is een doorzetter, kunnen nog veel een voorbeeld aan nemen.!

Zomer

Zomer

10-07-2018 om 09:19

De vlag kan uit!

Voor mij althans De komende maanden geen huiswerk, leren of wat dan ook voor schoolse ondersteuning. Heerlijk! Dochter vandaag de toets MM. Die stond er gisteravond in eens weer op. Dochter moest gisteravond ook nog een tekening maken voor Kunstvakken. Ze is op dit moment bezig om haar opdrachten voor techniek af te ronden. Vrijdag is er geen les zag ik maar een sportieve activiteit. Morgen ook maar 2 uurtjes heen. Kortom, hier ook aan de afronding bezig.

Tango, ik ga er vanuit dat je niet bent gebeld!?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.