Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

03-07-2018 om 13:43

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen


MoederVan3

MoederVan3

17-07-2018 om 21:09

Tamtam en Kyana

Vmbo heeft helaas een hele slechte naam en dat is niet terecht omdat er door docenten vaak keihard wordt gewerkt om een plezierige en veilige omgeving te creëren. Helaas komen in de hogere jaren steeds meer afstromers er bij en die maken het niet altijd leuker. Wat dat betreft ben ik het met Kyana eens.
Tamtam, ik begrijp je gevoelens. Gelukkig zijn er vele wegen die naar Rome leiden, maar als een kind start op vmbo-basis, is de weg wel langer en moeilijker. Ik gun mijn jongste dat het allemaal wat makkelijker gaat. Aan de andere kant zie ik dat hij het allemaal wel redt: school, werken, zelfstandig wonen (met zijn vriendin), geen schulden, een leuk autootje en dan denk ik: hij komt er ook.

Tango

Tango

17-07-2018 om 21:28

Agnes

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet zo goed meer weet. Volgens mij moesten wij wel tekenen. Maar onze zoon is dus via zo'n enorme omweg op de huidige school met LWOO gekomen dat wij het wel een beetje kwijt waren.
Basisschool had geen LWOO geadviseerd voor basis, wel voor kader (wat hier in de stad eigenlijk onmogelijk is ben ik inmiddels wel achter). Zoon werd afgewezen op de school van zijn keuze, want daar vonden ze dat hij LWOO nodig had en zij boden dat niet. Na het afnemen van de WISC door een meneer van het samenwerkingsverband zat hij bijna op de praktijkschool. Uiteindelijk nam de huidige school hem aan. Wij hebben bij de kennismaking iets moeten tekenen maar ik weet echt niet meer of dat voor de PRO-indicatie was (op basis daarvan werd zoon aangenomen, zodat hij naar PRO kon als hij het niet zou redden) of voor de aanvraag van LWOO, want dat moest toen ook nog gedaan worden. Of misschien wel voor allebei.
Heeft jullie VMBO-school LWOO geadviseerd, Agnes? Ik zou dat dan zeker aangrijpen hoor. Het niveau blijft immers hetzelfde, alleen krijgt je kind meer begeleiding. Ik vind zeker wel dat ze je ervan op de hoogte moeten brengen en eigenlijk vind ik ook wel dat jer ervoor moet tekenen.

Merz

Merz

17-07-2018 om 23:00

Meer begeleiding

is niet standaard een LWOO dingetje. LWOOgeld werd bij zoon op school ingezet in de vorm van kleinere basis- en kaderklassen/ minder wisseling van klaslokaal/minder wisseling van docent . Het kwam ook voor dat kinderen zonder LWOO advies toch in de LWOOgroep zaten. Ik weet nog dat een van de ouders daar hoogst verbaasd over was toen ze hoorde op de ouderavond dat haar zoon zonder advies in de LWOO klas zat. Ze wist dus van niks.

Wij hebben moeten tekenen. Maar dus nooit iets van gemerkt behalve dan de opzet van kleinere klassen etc.

MoederVanDrie

Mijn dochter heeft inderdaad in november vorig jaar een NIO test gehad op de basis.en van LWOO was geen sprake. Ik heb me er ook niet in verdiept.
Begrijp er niks van hoe het vmbo dit zomaar heeft kunnen doen. ..wordt om 9 uur straks terug gebeld

@nnemoon

@nnemoon

18-07-2018 om 07:10

Agnes

Hier een zoon die in een LWOO klas heeft gezeten zonder indicatie. Wij hebben hiervoor niet hoeven tekenen, maar hij heeft er wel veel voordeel van gehad. Op zijn school is VMBO basis altijd met LWOO, dus voor de hele klas. Ze noemen het een soort zorgklas, maximaal 15 leerlingen, minder wisseling van klaslokaal, minder wisseling van docenten. Extra docent aanwezig in de klas bij de vakken Nederlands, Engels, wiskunde en rekenen. Extra studiebegeleiding voor begrijpend lezen, rekenen enz. Kinderen werden geplaatst aan de hand van het advies van de basisschool. Na plaatsing werd de drempeltoets afgenomen door het voortgezet onderwijs. Aan de hand daarvan werd de zorg per leerling aangepast.

LWOO is dus niet negatief, het betekent extra zorg, maar iedere school pakt dat anders aan. Informeer goed hoe het geregeld is op die school.

@nnemoon

@nnemoon

18-07-2018 om 07:21

Tango en Zomer

Bah, wat sneu voor je zoon dat de jongens niet kwamen. Ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld was.

Zomer, vandaag je dochter haar rapport en dan lekker vakantie. Lekker genieten, zeker met dit mooie weer!

In het ziekenhuis krijgen alleen de patiëten bij warm weer een waterijsje. De werknemers hebben daar een beetje over geklaagd, gevolg is onbeperkt waterijsjes voor het personeel. Ik moet vrijdag nog één dag werken en dan lekker vakantie.

Triva

Triva

18-07-2018 om 09:48

Moedervan3

Nee een VOschool mag geen aanvullende test doen die bepalend is voor de toelating, dat mag dus alleen bij PRO/LWOO.

Tango

Tango

18-07-2018 om 12:08

LWOO

LWOO is echt heel verschillend per school. Hier lang niet zo uitgebreid als bij zoon van @nnemoon. Zou dat voor zoon hier best willen.
De klassen zijn hier groter, 18 kinderen. Ook gewoon wisselingen van lokaal en leerkracht. Wel 1 uur begeleidingsuur in de week in een vak waarin je ondersteuning nodig hebt en evt. RT voor nog meer ondersteuning. Dat is het eigenlijk wel. Ik vind het niet veel. Vraag me weleens af of zoon op een school zonder LWOO veel slechter af was geweest. Maar goed, hij zit hier nu op zijn plek. Overstappen doen we niet meer.

Tango

Tango

18-07-2018 om 14:34

Agnes

Had je nog iets gehoord vanmorgen?

@nnemoon

@nnemoon

18-07-2018 om 15:00

Agnes

Ja, ik ben ook erg benieuwd!

Zomer

Zomer

19-07-2018 om 09:49

Agnes

Ik ben ook benieuwd of je al iets hebt gehoord! Hier liep het ook wat anders. Ik wilde zelf dat dochter voor aanmerking kwam voor LWOO want het advies was praktijkschool. Dus een iets andere insteek. Ik heb sowieso mondelinge toestemming gegeven maar volgens mij ook schriftelijk maar heb dat niet Helemaal meer op het netvlies. Ik heb wel getekend voor LWOO basis met PRO indicatie. Ik had het liever niet gehad maar had geen zin om hier nog tegenin te gaan. Ik nam mij voor dat dochter nooit een bespreekgeval zou worden en dat is ze verre van niet. Gelukkig maar.

Op school van dochter ligt de nadruk ook op kleine klassen, 15 leerlingen. Hier is wel gekozen voor verschillende lokalen, mede om de kinderen het gevoel te geven dat ze geen uitzonderingen zijn. Op een andere school weet ik dat ze 1 leslokaal hebbben. Ik denk dat voor beide iets te zeggen valt. Op school is een enthousiast team van leerkrachten die allen zeeer gemotiveerd en betrokken zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik daar zeer tevreden over ben. Als je een 6 of lager staat dan moet je verplicht naar studieuur, zit je er boven dan is het vrijwillig. Alles wordt netjes in Magister genoteerd en dat geeft vooral mij veel rust want soms ontgaat dochter de helft of is te onzeker of ze de boodschap wel goed heeft begrepen cq gehoord. Er is ook extra ondersteuning, daar moest dochter 1x heen voor wiskunde en toen zei ze zelf dat ze het veel beter begreep. Haar cijfers zijn verder heel goed, zelfs voor wiskunde dus normaal gesproken hoeft zij niet heen maar ik ga dat volgende jaar wat meer in de gaten houden want ondanks de goede cijfers heeft ze wel moeite met wiskunde en rekenen.

Dus ja, hier een tevreden LWOO moeder Het ligt inderdaad er aan hoe school het invult. Dochter vaart in ieder geval heel goed bij kleine klassen en heeft daarnaast niet veel hulp nodig. Er zijn een paar kinderen in haar klas die meerdere leerstoornisen hebben en voorzover ik begreep krijgen die ook alle hulp van alle kanten. Maar goed, ik weet niet wat voor hulp je kind nodig heeft. Ben heel benieuwd !!!!!

Zomer

Zomer

19-07-2018 om 10:02

Kyana

Gelukkig herken ik het niet op de school waar dochter op zit. Hier veel educatieve uitstapjes en ze heeft kunstvakken als vak. Daarbij is het vooral de hogeropgeleide ouders die de klassiekers belangrijk vinden. Ik denk dat menig kind (ongeacht welk niveau) liever naar de bios gaat (uitzonderingen daargelaten). Hier zat heel toevallig vorige maand nichtje die op het gymnasium zit te verzuchten dat ze heel graag naar een pretpark met school wilde want ze was klaar met die saaie verantwoorde uitjes . Maar op haar school doen ze dat pertinenent niet. En statistisch gezien zullen kinderen het wellicht iets minder meekrijgen maar ouders van VBMO’ers zijn echt geen cultuurbarbaren. Het enige grote verschil is dat hogeropgeleide ouders vaak de financiën hebben om hun kinderen binnenboord te houden en hier ook alles voor uit de kast trekken. De huiswerkbegeleiding instituten zitten overvol met Havo/vwo leerlingen. Dat is bij het VMBO veel minder aan de orde, mede door het financiële plaatje.

Maar nogmaals, het is ook hoe je er tegenaan wil kijken. Wat je wil zien. Bovendien kunnen ook vmbo kinderen er later voor kiezen om alsnog een opleiding er bij te doen, omscholing, curssusen volgen etc. Als ze volwassen zijn kunnen ze natuurlijk ook nog alle kanten op.

Zomer

Zomer

19-07-2018 om 10:18

Moeder van drie

Je schrijft:

‘Aan de andere kant zie ik dat hij het allemaal wel redt: school, werken, zelfstandig wonen (met zijn vriendin), geen schulden, een leuk autootje en dan denk ik: hij komt er ook’

Superleuk om te lezen en volgens mij is je zoon er al!!!!! En inderdaad, de weg er naar toe is moeilijker qua leren. Ik denk dat elke ouder zijn kind graag had zien starten op het VWO. Dan zijn er i.i.g. nog afstoomogelijkheden

Zomer

Zomer

19-07-2018 om 10:26

Tango

Wat leuk zeg dat uitje met je moeder en dochter naar Antwerpen. Dat vind ik een hele leuke stad! En je dochter moet ook niet vergeten om tijdig haar OV kaart aan te vragen. Maar misschien hebben jullie dat allang gedaan

Jammer voor je zoon zeg. Heeft ie nog wel kunnen genieten van de wedstrijd ? En wat heerlijk dat jij ook bijna vakantie hebt. Ja voor het warme weer hoef je Nederland niet uit!

Zomer

Zomer

19-07-2018 om 10:29

@nnemoon

Ja de school van je zoon biedt inderdaad veel begeleiding! Heel fijn. Inderdaad wat je zegt, waarom zou je het niet doen als je het aangeboden krijgt want volgens mij komt dit verder niet op het diploma te staan. Geniet je zoon nog steeeds van het fietsen en zijn activiteiten? Het is nog steeds lekker zonnig in ieder geval!

Nou ja zeg, raar hoor dat de werknemers geen ijsje krijgen maar gelukkig is dat nu opgelost!

Zomer

Zomer

19-07-2018 om 10:35

Vakantiegevoel

Dochter heeft gisteren haar boeken ingeleverd en haar rapport opgehaald. Alleen maar zevens en achten staan er op! Echt zo trots! Nu dus echt vakantie! Er zat nog een persoonlijk briefje bij van de mentor die meer dan tevreden was en ook noemde dat dochter af en toe wel erg koppig kan zijn. Nou in dat laatste kon vooral oudste dochter zich vinden Maar goed, kan jongste ook niks aan doen, zit in de genen haha. Aan mijn kant van de familie zijn we allemaal wel wat koppig

Ik heb deze week wat extra vrij genomen en het voelt alsof ik al vakantie heb maar ik moet nog 3 weken werken. En ik geniet zo van het niks meer hoeven voor school. In de praktijk viel het allemaal best mee maar nu het even on hold staat is het wel lekker hoor om totaal niet met school bezig te zijn.

@nnemoon

@nnemoon

19-07-2018 om 14:32

Zomer

Prachtige cijfers, knap hoor! Nu hebben ze alle drie echt vakantie. Wat leuk dat persoonlijke briefje van de mentor. Koppig zijn zit hier trouwens ook in de genen.

Gek he dat je niets hoeft te doen voor school? Ik moest daar toch even aan wennen. Ik ben er inmiddels aan gewend hoor en geniet lekker met een boek van het mooie weer.

Zoon fietst nog steeds veel. Vorige week was mijn man alleen op zijn werk. Is hij die dag naar zijn vader gefietst en heeft daar tussen de middag samen gegeten en is weer op zijn gemak teruggefietst. Toch rond de 60 kilometer. Dat hij overal de weg weet sta ik van te kijken.

Hij kan trouwens niet uitslapen. Is daar de hele dag akelig van. Van de week had ik de trein van 6.00 uur en man ging om 7.00 uur de deur uit. Ik vind het onzin om hem wakker te maken voordat wij weggaan. Hij werd rond 9.00 uur wakker, maar was de hele dag beroerd. Als we alletwee moeten werken zet hij voortaan zijn wekker. Hij is van de structuur en uitslapen past blijkbaar niet in zijn systeem.

Tango

Tango

19-07-2018 om 20:09

Uitslapen

Uitslapen doet zoon hier wel. In het begin van de vakantie meestal niet maar geleidelijk aan steeds langer. Vanmorgen ging ik 9.00 u. de deur uit en lag hij nog te slapen. Maar hij lag er gisteren dan ook laat in (23.30 u. of zo).
Na het gedoe met het logeren zijn de vrienden gelukkig niet weggebleven. Zoon spreekt bijna dagelijks af met 1 of 2 vrienden. Ben er gewoon nog steeds verbaasd over. Ze vermaken zich met gamen, voetballen en af en toe ergens zwemmen. Gaat heel goed. A.s. maandag gaan we een weekje naar Zeeland. We hadden geen zin om een vliegreis te boeken terwijl het hier ook warm is. Via vakantieveilingen ook nog eens heel goedkoop uit. Dochter gaat niet mee, maar dat ging ook niet lukken want die had de week al volgepland met werkafspraken. Ze moet gewoon af en toe afgeremd worden om ook eens een dag vrij te hebben. Ze blijft alleen thuis, ze is 17 en dat kan ze ook best wel. En af en toe komt er iemand slapen of gaat ze logeren of ergens eten. Die week komt wel om.

Over de weg weten, dat kan zoon hier dus ook heel goed. Hij kan ook heel goed kaartlezen, komt volgens mij omdat hij heel veel Pokemon Go heeft gespeeld. Grappig is dat.

Zomer, wat een mooi rapport heeft jouw dochter. Echt geweldig? Fijn om even klaar te zijn met school hè. Ik moest er ook aan wennen hoor, maar nu echt wel gewend. En zoon geniet ook erg van de vrije tijd. Hij is veel meer ontspannen. School vraagt toch wel veel van hem, al gaat het goed. Tijdens schoolweken wil hij in de weekenden nauwelijks iets ondernemen. Nu vond hij het gezellig om gistermiddag even weg te gaan met mij. We waren in Gouda in een stroopwafelfabriek. Vond hij erg leuk om te zien.

Ja, OV-kaart voor dochter. Die aanvraag is gedaan, alleen moet ze die persoonlijke OV-chipkaart nog bestellen maar ze had maar geen foto daarvoor. Die heeft ze inmiddels, dus ik zal weer eens vragen of ze al besteld heeft. Ze moet ook nog een mailadres activeren en boeken bestellen. Ik heb afgesproken dat ze dit gedaan moet worden voordat wij een week weggaan.

Zomer

Zomer

23-07-2018 om 10:43

Op de valreep

Een hele fijne vakantie Tango met je gezin. En gelijk heb je. Hier zijn momenteel door de droogte ook mediterrane temperaturen dus het is net of je in Spanje loopt haha. Heerlijk Zeeland! Geniet er van!

Dochter kan ook goed uitslapen. Moet altijd even omschakelen maar dat gaat altijd heel snel. Komend weekend komt haar vriendin en de dames hebben al het e.e.a. gepland. Heel leuk! Zelf gaan we de laatste week weg (in Nederland) en i.i.g. een dagje Amsterdam. We willen graag naar This is Holland. Een 5D beleving. Ik ben benieuwd!

Maak je borst maar nat @nnemoon, het wordt nog warmer eind van de week. Hopelijk is het nog uit te houden voor je op het werk . Hier kan ik beter op het werk zijn. Goede airco. Dat is wel heerlijk hoor!

Tango

Tango

23-07-2018 om 10:52

Vakantie

Wij vertrekken vandaag voor een weekje Zeeland. Dochter blijft thuis. Nou heeft ze dat vorig jaar ook gedaan en ging dit prima, ik vind het toch lastig haha.
Gelukkig is een week zo voorbij. Het wordt inderdaad flink warm. Sterkte @nnemoon met werken!

Zomer

Zomer

23-07-2018 om 13:19

Begrijp ik

Toch altijd lastig. Onze oudste is ook 17 en die gaat met ons mee maar die zou ook alleen thuis mogen blijven. (blijft trouwens ook een paar dagen alleen thuis bedenk ik mij nu net) Maar toch, ik snap je gevoelens hierover. Je sluit ook weer wat af. Ondanks dat ze misschien nog wel eens mee gaan is het toch niet meer vanzelfsprekend en makkelijk toen ze nog veel kleiner waren. Veel plezier!

@nnemoon

@nnemoon

23-07-2018 om 13:19

Tango

Een hele fijne week, geniet ervan! Dat je het lastig vindt dat je dochter niet meegaat, kan ik me wel voorstellen. Ik denk dat ik er ook aan zou moeten wennen als zoon niet meer meegaat.

Leuk dat uitje met je zoon naar de stroopwafelfabriek!

Zoon is hier hele dagen op pad. Er wordt wat afgefietst. Tussen de middag koopt hij een broodje en een flesje en komt dan alleen voor het avondeten thuis. Daarna gaat hij weer weg tot een uur of tien. Een paar weken geleden had hij 30 km gefietst om bij een garage auto's te gaan kijken. Hij had foto's hiervan op Instagram gezet. De eigenaar van de garage vond dit erg leuk en zei tegen zoon dat als hij in de buurt was hij langs mocht komen om samen een rondje in een auto te rijden. Dus vorige week weer naar die garage gefietst en ja hoor die man nam alle tijd voor een rondje. Leuk gesprek ook, hij vond het leuk dat zoon voor techniek had gekozen op school en vond het bijzonder dat hij 60 km fietst om bij een garage te mogen kijken.

@nnemoon

@nnemoon

23-07-2018 om 13:22

Agnes

Agnes, hoe is het afgelopen? Is er al meer duidelijkheid?

Zomer

Zomer

27-07-2018 om 10:46

@nnemoon en Tango

Zo heeeee jouw zoon fiets zeker wat af. Wat goed zeg en wat leuk dat hij op die manier dit soort contacten krijgt. Ik vind het echt knap van hem. Heeft die ook gefietst met die hele hete temperaturen van afgelopen dagen?

Tango, bevalt de vakantie in Zeeland? In ieder geval lekker uitwaaien op het strand!

Hier is het goed te doen op het werk met airco. Gisteren thuis maar ik ben blij da ik hier zit haha. Alleen kan ik thuis een siësta houden en hier niet Morgen komt er een vriendin van dochter logeren. Er is ook feestweek in het dorp dus dat is wel zo leuk. We hebben al diverse uitstapjes op de agenda staan! Voor de rest zitten ze vooral binnen en zijn ze met de computer bezig. Het is ook te warm om iets te ondernemen. Hopelijk is het volgende week iets beter te doen qua weer.

Tango

Tango

31-07-2018 om 00:12

Vakantie

Ons weekje Zeeland zit er weer op. Op het vakantiepark was van alles aan te merken (van lange rijen bij het inchecken tot gammele caravans en personeelstekorten in de horeca) maar verder hebben we het heerlijk gehad. Op de laatste dag na, want toen ging ook nog de auto kapot. Uiteindelijk zijn we vandaag met een leenauto naar huis gekomen.
Zoon heeft zich best vermaakt. Hij heeft eigenlijk altijd wel anderen nodig om hem bezig te houden. We hebben dus een beetje een middenweg gezocht tussen gamen en uitstapjes doen en heel veel aan het water gezeten natuurlijk met het warme weer. Bij het strand maar ook vooral bij het binnenmeer bij de camping want daar kon je lekker onder de bomen zitten. En dan was zoon lekker bezig, met ons samen dan. Het viel allemaal niet tegen.
W.b. dochter had ik het aardig ingeschat dat het minder goed zou gaan dan vorig jaar. Toen had ze het huis keurig achtergelaten, nu was het een beetje een bende. Ze had vooral plezier gehad (wat natuurlijk prima is) en veel gewerkt, dus voor opruimen geen tijd. Ik was er niet zo blij mee.

Ik ben zelf nog bijna 2 weken vrij en ga met zoon en mijn moeder, zus en neefje volgende week nog een paar dagen weg. En verder gaan we kijken wat we de komende dagen nog gaan doen. Zoon heeft morgen alweer met een vriend afgesproken, dat is leuk.

Gaan jullie nog weg @nnemoon? En Zomer, jullie gaan de laatste week van de vakantie toch? Waar gaan jullie naar toe?

@nnemoon

@nnemoon

01-08-2018 om 15:46

Tango

Welkom terug! Ik lees dat je het goed hebt gehad maar dat de auto kapot is gegaan. Wat akelig. Is die inmiddels gemaakt?

Leuk dat je zoon regelmatig afspreekt met vrienden. Lekker genieten van zijn vakantie!
Wat leuk ook dat je nog een paar dagen weg gaat met je zoon. Wij gaan vrijdag weg. Ik hoop dat zoon het een beetje trekt want die zit niet zo lekker in zijn vel. Hij heeft erg jeuk en er komen steeds meer galbulten bij. Normaal heeft hij dat als hij zich onbewust ergens druk over maakt.

Hij kwam net ook met een namenlijst van zijn nieuwe klas. Twintig in totaal, 10 jongens en 10 meisjes waarvan hij er drie kent. Eén meisje uit zijn vorige klas, één jongen van de techniekklas en één jongen uit een andere klas die een straat verder woont. Zijn nieuwe klas valt hem op het eerste gezicht een beetje tegen. Misschien dat dat hem dwars zit.

Tango

Tango

01-08-2018 om 19:51

@nnemoon

Nee, auto is nog niet gemaakt. Het is nogal een toestand. Eerst leek het een uitlaat-probleem, toen zou het de computer zijn en nu blijkt het de motor. Mogelijk moet er een nieuwe motor in. Gaat w.s. een duur grapje worden Nou ja, gelukkig hadden we een goedkope vakantie.

Wat vervelend dat je zoon niet lekker in zijn vel zit. Het lijkt me lastig om te achterhalen waar het probleem zit omdat je schrijft dat het vaak onbewust is. Zijn er geen medicijnen tegen die galbulten? Lijkt me echt erg vervelend voor hem. Hopelijk kan hij tijdens jullie vakantie wat ontspannen. Wat gaan jullie doen?
Best een grote klas ook, 20 kinderen, hij was natuurlijk een veel kleinere gewend. En dan inderdaad maar 3 kinderen die hij kent, hij begint eigenlijk weer een beetje opnieuw dus. Is natuurlijk ook best lastig. Had hij toen hij naar deze school ging ook last van die galbulten? Dan zou het natuurlijk best kunnen dat het dat is.

Zoon hier zit best goed in zijn vel. Hij geniet echt van de vakantie en ik hoor hem nog niet klagen dat het te lang duurt. Was meestal wel zo de vorige jaren. Het scheelt enorm dat zijn vriend nog thuis is en als die op vakantie gaat, is een andere vriend weer thuis. Dus hij kan veel afspreken. Vandaag was hij met zijn vriend bij ons en werd er wel erg veel gegamed. Ik heb nu gezegd dat ze morgen iets ander moeten gaan doen en w.s. gaan ze nu zwemmen. Gamen mag, maar de hele dag vind ik niet nodig. Vandaag zag ik het door de vingers, want ik was eerst met dochter weg (had ook even quality time nodig) en daarna thuis met een en ander bezig.

Zomer

Zomer

06-08-2018 om 13:10

Tango en @nnemoon

Tango, klinkt als een heerlijk weekje (afgezien van de ergernissen over het park). Je had groot gelijk om in Nederland te blijven. Maar wat balen van de auto. Is dat inmiddels opgelost? Hopelijk vielen de kosten mee.....Heel veel plezier nog op je tripje met je zoon, moeder zus en neefje! Het wordt gelukkig ook iets koeler.

@nnemoon, hopelijk maakt je zoon zich niet al te druk om de nieuwe klas. Maar snap het wel hoor. Dochter zou dan ook over een drempel moeten. Komt vast allemaal goed maar tis wel vervelend dat hij er nu mee rondloopt. Zijn de bulten al wat minder geworden?

Hier nog vandaag en morgen werken en dan pas 10 september weer aan het werk! Heb er zin in! Afgelopen week had dochter een vriendin te logeren. Heel gezellig maar een volle week is toch net te lang. Ook omdat het warm was. We hebben een paar leuke dingen op planning, wel afhankelijk van het weer en de laatste week van de zomervakantie gaan we nog een week weg. Komende zaterdag een dagje weg met vriendinnen! Maar alleen al vrij zijn heb ik al zin in. Hier vermaken ze zich ook prima. Lekker uitslapen, beetje rondhangen, paardrijden (rijden allebei paard). Ach gewoon waar ze zin in hebben!

Geniet er allemaal nog van!

@nnemoon

@nnemoon

13-08-2018 om 07:50

Tango en Zomer

Ik ben ook weer terug! Helaas wel terug gekomen met een oorontsteking maar een leuke, fijne week gehad met heerlijk weer. Veel gefietst, gelopen, gezwommen, een dagje gewinkeld enz. Zoon had voor vertrek een longboard gekocht van zijn verjaardagsgeld en was elke dag uren weg op zijn longboard. Zijn galbulten zijn gelukkig weer helemaal weg. Hij slikt als medicatie gewoon zijn hooikoorts tabletten in een hogere dosering.

Bij thuiskomst stonden zijn schoolboeken in de gang. Alleen voor wiskunde houdt hij de zelfde methode voor de andere vakken is alles helaas anders. Voor biologie heeft hij biologie voor jou. Tango, volgens mij heeft jouw zoon dat ook toch. De meeste boeken lijken mij wel goed te doen, behalve Engels. De methode heet THINK en er staat Cambridge op, het lijkt mij nogal pittig. Op zijn werkboek staat voor VMBO-t/HAVO/VWO. Ik denk als je net van basis komt zakt de moed je ook in de schoenen. We wachten het gewoon af.

Ik mag vrijdag, zaterdag, zondag en maandag weer aan de slag. Ik heb er zin in!

Tango, hoe zijn de dagen geweest met je zoon, moeder, zus, en neefje? En is de auto inmiddels gerepareerd.

Zomer, een hele fijne vakantie. Lekker, geniet ervan!

Triva

Triva

13-08-2018 om 09:15

biologie voor jou

Nou daar kun je wel blij mee zijn, dat is een hele goede methode. Aan het eind van elke paragraaf heel duidelijk wat belangrijk is, per paragraaf ook in de tekst duidelijk aangegeven wat belangrijk is, aan het eind van een hoofdstuk: test jezelf.

Die mensen bij Malmberg begrijpen hoe VMBO'ers leren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.