Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

03-07-2018 om 13:43

Ouders van VMBO Kader/Basis leerlingen


Beperkte aantal bbl-plekken

Ik heb ook niet het idee dat een school zo negatief tegen bbl-ers aankijken. Er zijn gewoon te weinig bbl-plekken om de bol-leerlingen een alternatief te bieden.
Je hebt als bbl-er juist geluk als die mogelijkheid zich voordoet.

Merz

Merz

16-09-2018 om 10:13

Carry

Carry, die huilbuien hoorde ik destijds meer ouders vernoemen tijdens de 1e infoavond. Er komt ook wat op ze af! Een moeder sprak me toen ook aan met hoe doen jullie kinderen dat dan, want haar zoon had ook die huilbuien dat hij geen tijd meer had voor andere dingen als alleen school .

1e jaar was voor onze kinderen ook het zwaarste mbt wennen Planning was pas 2e jaar beter op de rit. De makkelijkste vakken schoven naar de achtergrond en aan de moeilijkere werd meer getrokken.

Merz

Merz

16-09-2018 om 10:45

Flanagan

Ah, ik begrijp dat je zoon in het eerste jaar zit? Herkenbaar, die moeheid! Zoon was vorig jaar de eerste 3 maanden kapot iedere dag! Logisch, alle dagen werken is fysiek zwaarder dan VMBO. Maar zoon houdt wel van fysieke belasting. En toen hij een paar maanden werkte ging het steeds beter. In een jaar heeft hij ook de bouw gekregen van een kerel, het ventje is er definitief vanaf.

Jouw zoon zal niet zelf bedenken aan welke klus hij moet beginnen, wel? Dan zal het "uit socialiteit voor oudere collega's" niet helemaal opgaan denk ik? Mijn zoon deed net het eerste half jaar veel zwaardere klusjes, denk dat de oudere werknemers daar net blij mee waren en een beetje gebruik cq misbruik van maakten . Nu is hij meer onderdeel van het hele proces.

Fijn dat het voor je zoon toch goed gekomen is en dat er nu meteen zicht is op een vaste baan.

Triva

Triva

16-09-2018 om 11:15

Merz

'Je vindt dat teveel vmbo's alleen maar denken dat de lastpakken naar de BBL uitstroom doorverwezen worden en dat die gedachte anders moet. Daar reageerde ik op. Ikzelf heb zo nooit naar de BBL optie gekeken en heb dat idee ook nooit gehad van VMBO school. Ik heb wel de ervaring dat de meeste kiezers wél degenen zijn die "klaar zijn" met school.'

Ah ok, dan begreep ik het toch goed. Flanagan zegt dat er weinig BBLplekken zijn maar ik denk dat bedrijven hier ook op moeten inspringen. Vandaar dus IW (en goflex etc). In de techniek kan dit gewoon heel makkelijk en daar moet dan ook meer op in gesprongen worden en niet alleen door de potentiële uitvallers op het MBO.

De leerkracht van mijn zoon kreeg echt een andere kijk op de zaak die ze ook in de toekomst zal onthouden. Het klopt dus dat VMBOscholen hier niet zo mee bezig zijn, ook ik heb IW zelf moeten ontdekken. Ze zouden moeten werven op VMBO's en niet alleen op de open dag van een MBO.

Merk,

‘Jouw zoon zal niet zelf bedenken aan welke klus hij moet beginnen, wel? Dan zal het "uit socialiteit voor oudere collega's" niet helemaal opgaan denk ik? Mijn zoon deed net het eerste half jaar veel zwaardere klusjes, denk dat de oudere werknemers daar net blij mee waren en een beetje gebruik cq misbruik van maakten . Nu is hij meer onderdeel van het hele proces’

Een misvatting want het ging anders. Ze hielden werkoverleg dus ieder wist wat ze moeten doen. Alleen bij de activiteiten op paar meter hoogte sprong mijn lange zoon vaak bij om een ander het wat gemakkelijker te maken in de zin van teamwork net zoals bij jouw zoon. Op de werkvloer moet je soms flexibel zijn vanwege te kort aan hulpmiddelen zoals hoogwerkers. Soms kan je te flexibel zijn, daar werd hij voor gewaarschuwd.
Nu, een jaartje verder, is hij ook niet dat broekie meer maar deel van een team.

Merz

Merz

16-09-2018 om 12:30

Triva, Flanagan

Triva, wij wonen in een echte techniekregio en hier zijn heel veel bedrijven met BBL (techniek) plaatsen. Ook veel aandacht op VMBO scholen voor BBL techniekrichtingen(verder weet ik dat eigenlijk niet, het waren echt avonden alleen op techniek gericht). Op de open avonden daarvoor staan veel (vooral grote)bedrijven maar ook Goflex/ IW-achtige organisaties al actief te werven voor de jaren na het examen. Was ook best grappig omdat zoon in 3 VMBO al rond aan het kijken en aan het af strepen was en ze op die avonden wel al aan hem trokken. Zoon is in het laatste jaar uiteindelijk uit een potentieel werkgevers lijstje gaan strepen en op eigen initiatief wat bedrijven gaan bezoeken(pa en ma, wij dus, kozen eigenlijk voor een dichterbij optie maar goed dat hij daar niet naar heeft geluisterd). Ook hier in de regio een overkoepelende organisatie die al voor het examen met de bbl kandidaten in gesprek gaat om te horen wat ze willen en ze voorstelt bij bedrijven die aansluiten op hun behoefte. Zoon is daar wel geweest maar is uiteindelijk zelf op pad gegaan.

Flanagan, goed dat ze het bespreken met zoon maar ook goed van zoon dat hij laat zien dat hij niet te beroerd is om zijn handen uit de mouwen te steken bij minder fijne klussen. Dat zal hem toch eerder positief dan negatief aangerekend worden bij zijn collega's. Ik vergiste me dus, jouw zoon zit ook in het 2e jaar.

Merz,

Mooi dat de vmbo en mbo in jullie regio zo verstandig inspringen op de toekomst van jonge mensen. Dat is niet bepaald een landelijk proces.
Maar de techniek en de zorg trekt aan; dat biedt perspectief voor bbl.

Merz

Merz

16-09-2018 om 13:30

Flanagan

Goed dat je dat vertelt want daar ben ik me dus echt niet bewust van, dacht dat die tekorten in iedere regio speelde. Hier staan ze echt in de rij voor de techniekjongeren(andere profielen weet ik niks van). Bedrijven doen er ook veel aan om de jongeren binnen te hengelen heb ik het idee(salaris, extraatjes). Maar dat laatste weet ik alleen van zoon's sollicitaties, weet niet of dat overal speelt.

Zomer

Zomer

18-09-2018 om 12:36

Flavia

Wat leuk om te lezen dat je dochter zo\n goede start achter de rug heeft! En als eerste cijfer een 10 is natuurlijk helemaal een lekker begin! Fijn dat zij ook qua karakter wat steviger in haar schoenen staat en totaal niet tegen een schoolkamp opziet.

Ja ze groeien zowel metaal als fysiek zo hard. Ik heb het idee dat dit nu bij mijn dochter weer is gebeurd. Heel gek maar ook erg leuk om te zien. Hier hebben de meiden mazzel dat mijn man de lunch klaar maakt voor het hele gezin, dat doet hij al vanaf dat we samenwoonden en we nog geen kinderen hadden. Dus ook ik ben hier in verwend .

Purple Monkey ken ik niet. 1blik wel. Ik had zelf vorig jaar de XXL planner (de concurrent) maar dit jaar doe ik het met mijn eigen planner. Ik merkte dat dochter er te weinig mee bezig was en ook vanuit school kregen ze een soort van weektaak mee. Dat heeft mij doen besluiten om die agenda dit jaar niet te bestellen. Ik ga zo eens even googlen op Purple Monkey, ben wel nieuwsgierig.

Je dochter zit dus op een Daltonschool. Heeft mijn oudste ook opgezeten en die gebruikte de daltonuren vooral om huiswerk te maken. Hoefde ze thuis bijna niks meer te doen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Leuk als je daar af en toe wat over schrijft!

Zomer

Zomer

18-09-2018 om 12:42

Carry

Aah tis ook wennen en een hele omschakeling. Gaat het inmiddels wat beter? Dochter had vorige jaar geen last van huilbuien maar met oudste ook meegemaakt. Ongeveer halverwege oktober werd het destijds even te veel. Ze had het idee alleen maar met school en huiswerk bezig te zijn. Die moest ook meer wennen aan die omschakeling dan de jongste. Bovendien was ze ook onze eerste die naar het VO ging dus ook voor ons was het wennen. Maar tis helemaal goed gekomen hoor. Daarna ging het alleen maar bergopwaarts. Maar voor jezelf is het inderdaad even slikken als je kind verdrietig is.

Zomer

Zomer

18-09-2018 om 12:43

@nnemoon

Hoe is het inmiddels met je zoon? Heeft hij al wat meer zijn draai gevonden? En heeft hij al zijn cijfer terug? Ik ben heel benieuwd!

Zomer

Zomer

18-09-2018 om 12:46

Tango

Is je zoon weer helemaal bijgekomen van kamp? En hoe gaat het met de beugel? Ik zal zo even kijken in die draad of er al wat nieuws staat geschreven Heeft je zoon inmiddels al een paar toetsen in het vooruitzicht? Ik ben ook benieuwd hoe het je dochter vergaat. Wel een gedoe lijkt mij maar volgens mij kan je het beste dan zo snel mogelijk overstappen. Ook daar ga ik zo even kijken.

Zomer

Zomer

18-09-2018 om 12:56

School

Dochter had afgelopen weekend een heel leuk uitje met vriendinnen en daar kan ze ook zo van genieten (en ik ook). Helaas was ze wel heel erg verkouden. Zat helemaal vol. Niks aan. Gisteravond hadden we een ouderavond. Aan het eind van het leerjaar worden ze definitief op niveau geplaatst en hoe dat in zijn werk gaat, daarover werden we gisteravond geinformeerd. De kinderen moesten mee dus een klas vol ouders met giebelende kinderen. Zie je het voor je haha. En allemaal plaatsvervangende schaamte voor je eigen ouders. Een meisje achter mij zei, 'Ooh mijn moeder stelt een vraag, nee toch' en ze dook meteen naar onderen. Ik moest er wel om lachen. Ook leuk om je dochter met al die meiden te zien en hoe het onderling gaat. Ze hebben echt een gezellig groepje en daarnaast vormt zij met nog 3 anderen een hechte groep. Op de basisschool zaten heel veel gebekte meiden maar hier gelukkig zoveel minder. Ze geven elkaar wat meer de ruimte en er zijn minder haantje zeg maar. Voor dochter heel fijn.

Hier wel huiswerk maar dat maakt dochter bijna allemaal op school. Ik controleer het soms wel en ze heeft het ook allemaal goed gemaakt! Nog geen toetsen in het vooruitzicht en ik ben bang dat er straks heel veel gaan komen. Volgende week wordt het waarschijnlijk ook nog een week met uitval en die week daarna moet het dan toch echt klaar zijn. We gaan het zien!

Tango

Tango

18-09-2018 om 21:19

Oudergesprek

Wij hebben binnenkort mentorgesprek. We kregen al een heel lijstje onderwerpen waar het over gaat. Sommige begrippen zeiden me niets, dus ben wel benieuwd. Zoon zei dat er iets besproken zou worden over de resultaten die je moet halen dit jaar.
Zoon is weer bijgekomen van kamp. Gisteren had hij echt nog wel moeite om op te staan. Moest ook weer gelijk het eerste uur. Vandaag pas het tweede uur en dat scheelt dan al.
De beugel gaat redelijk. Hij slaapt inmiddels best goed met de buitenbeugel, maar bij de vaste beugel merk je echt dat er een en ander gaat verplaatsen, hij klaagde vandaag weer over scherpe randjes van de slotjes. Maar weer even was geplakt. Hopelijk valt het mee. De buitenbeugel doe ik nog steeds in. Het lukt hem zelf echt niet. Hij komt w.s. niet aan voldoende uren op deze manier, want eigenlijk moet hij 12 uur per dag. We doen het echter nu alleen met slapen, dus ongeveer 9 tot 10 uur. We horen wel wat de ortho er van vindt.

Hier nog steeds minimaal huiswerk, nog geen toets te zien. Ik vind het echt erg stil hoor. Hopelijk niet in 1 keer heel veel.

Geweldig, Zomer, jouw verhaal over de ouderavond! Ik zie het helemaal voor me. Fijn dat je dochter zo'n leuke klas heeft. Ik merk dat bij zoon ook hoor. Hij wordt volledig geaccepteerd en het is nu een nog fijnere klas geworden. Er zijn 2 kinderen uit gegaan die best aanwezig waren en niet altijd in positieve zin. Het is hierdoor veel rustiger geworden.

Zomer

Zomer

19-09-2018 om 12:52

Toetsen

Daar ben ik ook bang voor Tango, dat er straks een lading toetsen komt. Huiswerk is er wel genoeg maar dat maakt ze zoveel mogelijk op school. Wel fijn dat jullie binnenkort een esprek hebben met de mentor. Wij pas in december (tenzij er eerder iets is natuurlijk). Ik zag net wel haar eerste cijfer op een praktijkopdracht. Een 7. Maar verder stond er nog niks in. Ik denk dat het voor de motivatie ook wel goed is dat er een toets komt. Te minste, voor dochter werkt dat wel zo. Je moet het toch ergens voor doen.

Bij dochter is een meisje weggegaan (andere klas) en dat heeft ook wel een positief effect op dochter. Dochter fietste altijd met haar (maar laatste maanden voor de vakantie ook al niet meer) en dat meisje deed nogal bazig. Dochter was er ook niet rouwig om dat ze naar een andere klas is gegaan. Ze konden verder wel goed met elkaar maar hadden niet een hele goede klik.

Pfffff ook nog een buitenboordbeugel. Die hoeft dochter gelukkig niet maar kan mij voorstellen dat het vreselijk wennen is met slapen. Ik heb nog steeds niet gebeld, ga ik morgen doen. Dan ben ik vrij.

Ik heb mij ook weer aangemeld voor de ouderraad. Ze zochten nog 1 ouder en misschien 2. De oproep was bestemd voor 6 2de klassen dus de kans is klein. Vorig jaar waren er ook te veel aanmeldingen en hebben ze geloot. Maar goed, niet geschoten is altijd mis

Zomer

Zomer

21-09-2018 om 11:24

Weekend!

En zo is het alweer bijna weekend. Dochter is om half twaalf alweer vrij. Elke vrijdag dus dat is wel lekker! Nog geen toetsen in het vooruitzicht. Ik zie wel dat ze na volgende week de theorie moet kennen van een onderdeel van een praktijkvak. Ook zie ik weer leerwerk van Engels dus ik denk dat daar wel snel een toets over komt. Maar verder is het nog heel stil rondom toetsen.

Dochter is hier alweer redelijk opgeknapt, gelukkig! Verder zit ze goed in haar vel en heeft best wel veel verhalen over school. Zo leuk! Al gaan ze vooral over het feit dat ze te veel kletsen en de leerkrachten daar steeds over klagen, dat ze worden weggestuurd op plaatsen waar ze niet mogen komen, nieuwe juf die heel streng is . Ze gaan dit jaar overigens 1 dag weg, schoolreis. Dus dat is wel lekker. Hoeven we ons daar niet druk over te maken. Waarschijnlijk een pretpark en dat is dus in tegenstelling tot jullie zonen wel dochters ding. En verder lijkt de herfst zijn intrede te hebben gedaan. Even omschakelen hoor al had ik gisteravond wel kaasjes aan gedaan. Dat vind ik altijd zo gezellig. Maar ik las dat het volgende week alweer mooier weer wordt. Voor het naar school en naar huis fietsen wel zo lekker.

Hoe is het bij jullie?

Flavia

Flavia

21-09-2018 om 12:01

Drukke week

Dochter had een erg drukke week. Wilde 1 dag geen huiswerk maken ivm haar verjaardag. Dat had ze goed geplant, maar dan moet je niet je zakgeld van volgende maand er door jagen op de kermis.......

Verder heeft ze heel goed door hoe je de Dalton-uren in jouw voordeel kunt laten werken.
Niet spelletjes gaan spelen op je chromebook maar je huiswerk maken, of samen met een klasgenoot een mindmap maken voor de biologietoets.
Ze gebruikt de tip van de mentor ook om dan rustige klassieke muziek te gaan luisteren.

Wel had ze een probleem met het aardrijkskunde huiswerk. Ze moesten blz nrs in de atlas geven. Nou heb ik wel een bosatlas, maar niet de juiste druk. Dus die antwoorden had ze natuurlijk fout, maar ze weet wel hoe ze het moet doen. Dat lijkt me belangrijker. Volgende keer gaat ze dus haar aardrijkskunde huiswerk in een Dalton-uur bij een aardrijkskunde docent doen.

Voor het proefwerk wiskunde dat in de middag is wil ze in de ochtend bij het Daltonuur nog bij die docent inschrijven zodat ze nog vragen kan stellen. Ze vond bij het SO de vraagstelling vooral ingewikkeld en daar wil ze wat hulp bij.

Maar als iemand nog en tip heeft om 'Morgen ben ik jarig, en ik weet wat ik wil hebben' (van Sesamstraat) uit je hoofd te krijgen weet. Ik houd me aanbevolen.

Tango

Tango

21-09-2018 om 12:35

Flavia

Nog gefeliciteerd met jouw dochter. Zoon hier was deze week ook jarig En hier was er ook kermis. Ik zie wat overeenkomsten. Maar verder houdt het op hoor. Want zoon houdt dus niet van de kermis. Vindt hij veel te druk. Afgelopen zaterdag ging ik wel met hem en zijn neefje van 5 wat bij ons op bezoek was. Neefje wilde van alles doen, zoon sjokte een beetje mee. Tot hij een vriend zag en toen ging hij na enig aandringen wel mee in 1 attractie. Daarna had hij het wel weer gehad. Wilde alleen nog ballen gooien en naar MacDonalds, waar zijn zus aan het werk was.

Zoon hier heeft ook wel eens zo'n periode gehad dat hij heel erg bezig was met jarig zijn. (inderdaad: morgen ben ik jarig) Ook gewoon op een moment dat hij helemaal niet jarig was en ook nog lang niet. Gelukkig is dat al lang over. We hadden zijn verjaardag afgelopen zondag al gevierd met familie. Op de dag zelf mocht hij gezellig een vriend mee en zijn ze samen naar de snackbar gegaan. Ik moest toen gewoon werken. Hij moest 's avonds ook trainen bij de voetbal en heeft daar getrakteerd op chips. Wel na enig aandringen, want eigenlijk wilde hij niet zo. Uiteindelijk vond hij het toch wel leuk.

Huiswerk met atlassen mogen ze hier altijd overslaan, dat doen ze op school. Wij hebben geen atlas hoeven aanschaffen. Vreemd dat ze dat bij jullie dan wel krijgen. Maar slim inderdaad om dat dan de volgende keer op school te doen.

Hier ging deze week iets mis met het huiswerksysteem. De ouderpagina ligt eruit, ik kan dus het huiswerk niet meer zien. Dat was me pas na een paar dagen duidelijk, toen verscheen het ook op de site (nadat ik maar even een melding had gedaan in de ouderraad-app). Ik heb dus vandaag tegen zoon gezegd dat hij het huiswerk in de gaten moet houden. Volgens hem had hij de afgelopen dagen niets. Ben daar toch wel verbaasd over. Van het weekend dus maar even bij hem kijken.

Flavia

Flavia

21-09-2018 om 13:07

Tango

De atlas stond wel op het lijstje aan te schaffen spullen, maar ik weet dat ze in de praktijk nauwelijks gebruikt worden. Vind ik dan zonde van de € 70.

Wat ik ook heel vervelend vind bij de methode die dochter heeft is dat je heel vaak een kaartje moet printen, het huiswerk is verder digitaal. Maar dat je iets moet printen zie je pas als je bij die vraag bent. Er is niet zo iets handigs als een documentje waarin alle te printen dingen staan zodat je dat in 1x kunt doen. Want die kaartjes zijn niet zo heel groot, het kost dus best veel papier en dat vind ik zonde.

Ik ga dat ook zeker aankaarten bij de school en de uitgever van de methode.

@nnemoon

@nnemoon

22-09-2018 om 07:59

Jarigen

Tango nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon en Flavia jij nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.

@nnemoon

@nnemoon

22-09-2018 om 08:01

Zomer

Je dochter ieder vrijdag om half 12 uit, wat heerlijk dan heeft ze een soort lang weekend. Hier moet zoon juist op vrijdag tot 16.10 uur naar school.

@nnemoon

@nnemoon

22-09-2018 om 08:04

Toetsen

Hier best veel toetsen . Hij heeft bio (4,3), Engels (5,4) en Duits (7,4) al gehad. Voor deze week staat Nederlands, geschiedenis en Economie op de planning en de week er op zijn wiskunde, Engels en nask aan de beurt.

@nnemoon

@nnemoon

22-09-2018 om 16:42

Kennismakingsavond

Woensdagavond zijn mijn man en ik naar de kennismakingsavond van zoon zijn klas geweest. Er waren vijf reguliere MAVO klassen en zoon zijn klas. Op school zien ze deze klas als een soort schakelklas. Op ieder gewenst moment kun je opstromen naar een reguliere MAVO klas of je kunt het hele jaar in deze klas blijven en wordt de klas aan het eind van het jaar omgezet in een Kaderklas of je gaat terug naar je basisklas.

Na de eerste twee onvoldoendes heb ik tegen zoon gezegd. Ja kan alleen maar je best doen maar je moet helemaal niks, als het te moeilijk is gewoon zeggen dan ga je gewoon terug naar je oude klas. Hij ziet het als een uitdaging en wil het toch graag proberen. We waren dan ook erg blij met zijn eerste voldoende.

Mentor is een leuke, enthousiaste vrouw van half de vijftig.

Als er vragen of problemen zijn mogen we rechtstreeks de betreffende docent mailen, met een CC aan de mentor. We kregen gelijk een lijst mee met de e-mailadressen.

Er is dit jaar geen ouder spreekavond meer, er komt nog wel een voorlichtingsavond over het keuzepakket van MAVO 2 naar MAVO3 of Kader 3. De leerlingen krijgen ook geen tussentijdse rapporten dit jaar alleen een overgangsrapport, maar je kunt de cijfers natuurlijk wel ieder moment online zien.

@nnemoon

@nnemoon

22-09-2018 om 16:46

Huiswerk

Tango, lekker als het huiswerk systeem er uit ligt. Bij zoon op school is daarom ook nog een gewone agenda verplicht. Docent geeft het in de klas op maar voor de zekerheid staat ook alles op Somtoday. Bij zoon zit trouwens een meisje in de klas die een agenda heeft gekocht die pas begint op 1 januari.

Carry

Carry

22-09-2018 om 20:23

Ging lekker.

Deze week ging een stuk beter dan vorige week. Huiswerk ging vlot, uit zichzelf. Zijn daar best verbaasd over want vorig jaar was hij soms wat lui/gemakzuchtig. Het maakwerk voor komende week was vrijdag allemaal al af.

Nog geen so of repetitie gehad. Volgende week we 2. Ben henieuwd hoe dat gaat.

Leuk dat hij elke dag wel enthousiaste verhalen heeft. Hij heeft wel een leuke klas geloof ik. Wel wat weinig jongens, 9 maar.

Wij hebben de atlas ook niet aangeschaft, eerst maar eens zien hoe hard hij hem nodig heeft. Gauw genoeg aangeschaft.

Triva

Triva

23-09-2018 om 07:39

Atlas

De juiste versie was hier te lenen in de bieb, anders vaak ook een inkijkexemplaar.

Tango

Tango

23-09-2018 om 12:53

@nnemoon

Pittig is het voor je zoon, zeg! Knap van hem dat hij het wil blijven proberen. Wat heeft hij al veel toetsen zeg! Gelukkig wel ook een voldoende gehaald. En goed dat je zegt dat het niet uitmaakt dat hij evt. weer terug gaat naar zijn oude klas. Hij heeft er toch zijn best voor gedaan.

Hier beginnen de toetsen nu een beetje te komen. Maandag een toets biologie, over 3 paragrafen. Ik vond het meer natuurkunde want het gaat over verbranding, zuurstof, stikstof, koolstofdioxide. Maar in de derde paragraaf gaat het dan inderdaad weer over verbranding in het menselijk lichaam. Zoon begreep het allemaal al heel aardig. Hij had alleen vreselijk veel moeite met het woord koolstofdioxide. Ik heb maar gezegd dat hij het vandaag even een paar keer op moet schrijven. Vandaag nemen we het nog een keer door, dan moet het morgen wel lukken. Volgende week heeft hij een toets wiskunde, over hoeken.
Zoon wist gelukkig keurig te vertellen waar hij huiswerk voor had en bleek dat hij alles zo'n beetje in de les al maakt. We hebben dus inderdaad weinig gemist. Maar ik hoop wel dat de ouderpagina snel weer werkt.

Steno,

@Tango, mag hij ipv koolstofdioxide ook de weergave CO2 gebruiken? Gewoon even vragen aan de docent..
Idem voor zuurstof...= O2

De 2 moet alleen wat verzonken naast de O komen te staan.

Tango

Tango

23-09-2018 om 22:01

Geen idee

Geen idee, Flanagan. En voor morgen red ik het ook niet meer om dit te vragen. Ik vraag me ook af of zo'n scheikundige afkorting het makkelijker maakt voor hem. Daar moeten we dan ook eerst weer even op oefenen, dat 2-tje iets verzonken naast de O.
Omdat het nu om 1 begrip gaat laat ik het nog even zo. Vaak zijn de vragen bij biologie ook ja/nee vragen, dus meestal is schrijven niet heel veel nodig. En anders zal de docent er vast wel iets van kunnen maken als hij iets soortgelijks opschrijft.

Zomer

Zomer

25-09-2018 om 09:35

Weer bijgelezen!

Leuk om alle verhalen weer te lezen. Tango en Flavia, nog gefeliciteerd met jullie zoon/dochter!

Flavia, ja dat is wel een groot voordeel van Dalton. En indedaad, je kan jezelf bij een vakleraar inschrijven!

@nnemoon, wat goed van je zoon dat hij doorzet! Je moet er ook even weer inkomen maar dat komt vast goed! Je zoon heeft het al goed druk. Fijn dat hij weer een leuke mentor heeft en waar jij ook een goed gevoel bij hebt.

Tango, was de eerste toets te doen voor je zoon? Balen zeg dat die pagina er uit ligt. Hopelijk is dat snel weer opgelost. Heeft hij nog meer toetsen de komende week?

Hier hoeft dochter pas om 12.00 uur te beginnen en ze ligt nu nog te slapen .Heeft ze ook echt nodig. Ik ben vandaag vrij dus dan kan dat gelukkig ook. Voor de rest hier nog weinig toetsen in zicht. Ik vind het wel jammer want ik wil niet dat dochter de motivatie verliest. Voor een toets werken is ze wel gemotiveerd maar steeds maar gewoon leren en je weet niet waar voor (voor een puber dan he, tuurlijk leer je wel ergens voor) schiet niet op. Volgende week donderdag wel een theorietoets van techniek. Daar gaan we vanavond even mee beginnen. Deze week ook nog wat uitval maar volgende week moet alles weer volgens het rooster gaan. Hopelijk dan een paar toetsen, wil ze nog een soort van rapport krijgen in december

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.